Jeg har prøvd Vibrapod's, og ble så tilfreds at jeg "bobla over", og kalte det en revolusjon i en tråd. For å si det på en annen måte; dette er det beste "tweaket" jeg har hørt i mitt oppsett. Særlig vinylspilleren fikk en heilt anna karakter, stram, mer presis og mye mer futt..i tillegg kan jeg bla i vinylrekka ( som står i samme hylleseksjon..ja, jeg har ikke vinylspilleren på egen vegghylle - fysjom, fysjom!) uten at p.u'en hopper bortetter skiva som for anledninga står på spilleren.
På cd-spilleren må jeg a) skru vekk de originale beina fordi de går rett oppi pod'dene, eller b) lage ei plate av et mest mulig resonansefritt materiale ( mdf, glass, akryl ), og her har jeg bestemt meg for akryl. Får den over helga fra en stedlig glassmester, avrunda og pen for kr. 300,-. Jeg skal ha 6 stk. Vibrapod's under, og så sette cd-spilleren rett oppå akrylplata. Så får vi høre.
Slik cd-spilleren står nå, får jeg ikke full effekt av Vibrapods'ene, men det jeg umiddelbart oppdaga, er at den ellers så slarkete cd-skuffa på Densenspilleren, ikke høres riktig SÅ slarkete ut lenger. Pussige greier.. Lydmessig ble det LITT mindre sss-lyder på enkelte vokaler, men ut over det, har jeg ikke hørt noen forbedring der.
Jeg anbefaler deg å prøve Vibrapod's. De er relativt rimelige, og virkningen hos meg, var verd hver ei krone. Det var som om spilleren hadde fått ny p.u. i et høyere prisleie...Kjøper du cones, og ikke trives med de, kan de alltids selges..bl.a. til meg!
NB: Husk nå på at det er forskjellige vektklasser på Vibrapods'ene. Sjekk veiledning før du bestiller!
;D ;D ;D