Pulsar points vs. Vibracones

kyrjens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2007
Antall liker
9
Sted
Hamar
Torget vurderinger
2
Har i dag Nordost pulsar points (alu) under alle mine komponenter - Ec 4.7, Emc1 up, Aw 250.
Etter og ha lest strålende omtaler av Vibracones her på forumet lurer jeg på om det har noe for seg
for meg og skifte ut pulsar pointsene med vibracones, ev med vibrapods?
Noen her på forumet som har prøvd?

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Prøv davel!

Koster ikke allverdens. Men ta med underdel og cone. bare cone er ikke de beste.

De fungerer ikke så galt her hjemme.

McLaren

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
467
Torget vurderinger
2
Mange har prøvd og det er en rekke muligheter. Ulike ben og demperemedier oppleves forskjellig fra anlegg til anlegg og fra øre til øre. Mange er skråsikre på at det de hører er den eneste sannhet. Det er bare en ting å gjøre, prøv selv. Jeg tror rett og slett at effekten av ulike ben er avhengig av type gulv (hvilken vibrasjon) og egenstøy fra komponenter i racket osv. I tillegg spiller det en rolle om du vil slanke eller feite opp lyden.
Du kan gjerne prøve BRDC. Disse fungerer best hos meg men koster dessverre mere også...

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg har prøvd Vibrapod's, og ble så tilfreds at jeg "bobla over", og kalte det en revolusjon i en tråd. For å si det på en annen måte; dette er det beste "tweaket" jeg har hørt i mitt oppsett. Særlig vinylspilleren fikk en heilt anna karakter, stram, mer presis og mye mer futt..i tillegg kan jeg bla i vinylrekka ( som står i samme hylleseksjon..ja, jeg har ikke vinylspilleren på egen vegghylle - fysjom, fysjom!) uten at p.u'en hopper bortetter skiva som for anledninga står på spilleren.

På cd-spilleren må jeg a) skru vekk de originale beina fordi de går rett oppi pod'dene, eller b) lage ei plate av et mest mulig resonansefritt materiale ( mdf, glass, akryl ), og her har jeg bestemt meg for akryl. Får den over helga fra en stedlig glassmester, avrunda og pen for kr. 300,-. Jeg skal ha 6 stk. Vibrapod's under, og så sette cd-spilleren rett oppå akrylplata. Så får vi høre.

Slik cd-spilleren står nå, får jeg ikke full effekt av Vibrapods'ene, men det jeg umiddelbart oppdaga, er at den ellers så slarkete cd-skuffa på Densenspilleren, ikke høres riktig SÅ slarkete ut lenger. Pussige greier.. Lydmessig ble det LITT mindre sss-lyder på enkelte vokaler, men ut over det, har jeg ikke hørt noen forbedring der.

Jeg anbefaler deg å prøve Vibrapod's. De er relativt rimelige, og virkningen hos meg, var verd hver ei krone. Det var som om spilleren hadde fått ny p.u. i et høyere prisleie...Kjøper du cones, og ikke trives med de, kan de alltids selges..bl.a. til meg!

NB: Husk nå på at det er forskjellige vektklasser på Vibrapods'ene. Sjekk veiledning før du bestiller!

;D ;D ;D

Topp Bunn