Pubmusikk

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.078
Antall liker
6.491
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Trenger tips. en nystartet pub her på jessheim har spurt om musikktips.

Pr i dag så har de The Decemberist, Avrett Brothers, Dawes, Ann Pheebes på spille listen, men trenger mer for å skvise ut "P3 tjafset" samt at betjeningen ikke skal gå drittlei spill-listene.

Målet er vel å finne musikk som man ikke hører på P3, ei heller musikk som folk flest har et forhold til, men som man får lyst til å drikke øl fra lokalets mikrobryggeri til.

Dersom DU kunne bestemme - hvilke plater ville du satt pris på å drikke øl til?
 

pang

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
13
Dr Feelgood er bankers , ta med Nick Lowe , Pogues , Nine Below Zero ,
Graham Parker , Wreckless Eric og Ian Hunter/Mott the Hoople. Av nyere
kan Reef , Jayhawks og Wilco passe bra.

Amund
 

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2011
Innlegg
488
Antall liker
36
Torget vurderinger
19
Lynyrd Skynyrd, men ikke Sweet Home Alabama..
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Foruten gode ting allerede nevnt:
Tror eg hadde blitt både tørst og glad om noen av disse ble spilt på den lokale kneipa:

Leroi brothers - Check this action
Tail gators - Swamp rock (betinger kanskje at klientellet har noen år på baken, og liker å svinge seg litt)
The paladins - Slippin' in
The fabulous thunderbirds - Girls go wild (s/t), What's the word?, Butt rockin

Og ka med litt eldre ting?

Wynonie Harris
Larry Williams
Roy Brown
Smiley Lewis
Slim Harpo
etc
etc
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
H.R skrev:
Trenger tips. en nystartet pub her på jessheim har spurt om musikktips.

Pr i dag så har de The Decemberist, Avrett Brothers, Dawes, Ann Pheebes på spille listen, men trenger mer for å skvise ut "P3 tjafset" samt at betjeningen ikke skal gå drittlei spill-listene.

Målet er vel å finne musikk som man ikke hører på P3, ei heller musikk som folk flest har et forhold til, men som man får lyst til å drikke øl fra lokalets mikrobryggeri til.

Dersom DU kunne bestemme - hvilke plater ville du satt pris på å drikke øl til?
Pass på hva du spør etter. Pubrock? Dr. Feelgood som nevnes under vel prototypen på pubrock, men det er kanskje ikke den musikken jeg aller helst ville hørt på Sundbytunet (er vel ikke flere mikrobryggeri på jessheim?)

Du er kanskje ute etter bakgrunnsmusikk på et rolig ølsted?

Edit: ser at det er ganske tydelig hva du er ute etter. Bare jeg som ble litt lurt av tittelen på tråden.
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.514
Antall liker
57.382
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Pubrock er et 70 tallsbegrep;Dr. feelgood, ducks deluxe, rockpile, kursaal flyers osv.
Det kan man godt spille, men det er vel mest for nostalgi og kjennernes skyld.

Foreslår:
Neko Case
Stein Thorleif Bjella
Nicole Atkins
Jenny Wilson & The Thompson Twins
Jayhawks/Olsson /Louris
Shelby Lynne
Amy La Vere

For mange er gammel musikk nytt ;)
Paul Simon ( One trick pony og eldre)
Gammal Fleetwood Mac (Både blues og Pop variantene)
Gammal Rolling Stones
Canned Heat
Flamin Groovies
Dusty Springfield


Med f.eks en IPA fra Haandbryggeriet i strupen og noe av dette i øra hadde i hvert fall jeg kost meg!
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Kanskje du skulle vurdere å leie / lease noe slikt?:
http://datadeejay.com/
Der har du det aller meste av musikk og underholdning. Bruker dette her på jobben / i restauranten - Thon Hotel Triaden.
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.621
Antall liker
1.315
Alt av Ween.

Blood Brothers og Go Girl Crazy! av The Dictators
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.310
Hva med å lansere Den Musikkfrie Puben? Misforstå meg rett, jeg er lut lei av musikk overalt, kjøpesentere, bensinstasjoner, venteværelser. Det kunne være greit å stikke innom et sted, drikke øl, skravle med kompisene og høre hva kompisene svarer. En liten musikkfri oase.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Pink_Panther skrev:
Hva med å lansere Den Musikkfrie Puben? Misforstå meg rett, jeg er lut lei av musikk overalt, kjøpesentere, bensinstasjoner, venteværelser. Det kunne være greit å stikke innom et sted, drikke øl, skravle med kompisene og høre hva kompisene svarer. En liten musikkfri oase.
Nå fikk jeg lyst til å gå på Henrik i kveld og få meg et glass med godt øl. Det er Bergens beste musikkfrie oase :)
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.514
Antall liker
57.382
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
bluesbreaker skrev:
novgarod skrev:
The Smiths...
Nei fy faen...
ikke morissey og den gjengen der
Tjah. På én måte tror eg at eg hel kveld på pub'n med bare Sutressey og gjenge på anlegget kunne fått meg til å drikke noe helt hinsides. I håp om å glemme.
Ja, men da tror jeg man kommer til kort med øl. Mye sprit og det ville ikke bli vakkert...
eller gjøre som Shane;-ikke særlig vakkert det heller.
 

Vedlegg

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Pink_Panther skrev:
Hva med å lansere Den Musikkfrie Puben? Misforstå meg rett, jeg er lut lei av musikk overalt, kjøpesentere, bensinstasjoner, venteværelser. Det kunne være greit å stikke innom et sted, drikke øl, skravle med kompisene og høre hva kompisene svarer. En liten musikkfri oase.
Dei "nye" ølhulene på Grünerløkka, Grünerløkka Bryggerhus og Schouskjelleren kjører musikkfri profil og det er ikkje dumt.
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.078
Antall liker
6.491
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Mange gode tips her - takker.
Vedder på at det finnes mange flere. Å kjøre musikkfritt er ikke dumt det heller, iallefall av og til.
Det er uansett ikke opp til meg å bestemme, men målet er vel å skaffe en atmosfære som man kan trives i også over lengre tid.

Selv vil jeg slenge på:
The Cardigans: Long Gone Before Daylight
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.000
Antall liker
32.026
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Brasse skrev:
Pink_Panther skrev:
Hva med å lansere Den Musikkfrie Puben? Misforstå meg rett, jeg er lut lei av musikk overalt, kjøpesentere, bensinstasjoner, venteværelser. Det kunne være greit å stikke innom et sted, drikke øl, skravle med kompisene og høre hva kompisene svarer. En liten musikkfri oase.
Dei "nye" ølhulene på Grünerløkka, Grünerløkka Bryggerhus og Schouskjelleren kjører musikkfri profil og det er ikkje dumt.
Akustikken her gjør det vel ganske vanskelig med musikk i tillegg til folk. Det er noe med lokalene også. Jeg har gått ut fra begge disse stedene pga støy (ikke full nok altså ;D).
 
Topp Bunn