Psychonaut's Hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Hei

    Då var også eg blitt medlem av Hifisentralen.no, og håper på å finne mye nyttig info her.
    Håper også på å få hjelp når eg treng det :)

    Først litt om Meg
    Eg er en fyr på 18 år i fra Arna, rett utenfor Bergen. Eg går på skule, men jobber også litt.
    Innteresen for lyd starta med ein skoletur til Berlin, der eg kom over ein stor platebutikk.
    Her kjøpte eg min første venyl platen min. Det var ein plate av favoritt bandet Motorpsycho - In the Fishtank(derav; Psychonaut) Med dette startet innteressen for venyl, og mange flere plater er innhandlet.
    Etter innteresen for venyl fant staden, så fekk eg eit annlegg av mine besteforelde slik at eg kunne spille av platene mine. Men etter eit år eller to var det på tide med "oppgraderinger", og planen var å kjøpe ny platespiller.
    I steden for bare platepsilleren, så vart det like gjerne eit heilt nytt annlegg sommeren 07. Dette kjøpet angrer eg ikkje eit sekund på, men sjølvsakt så har det vore småe oppgraderings spøkelser her. Har ikkje så stor inntekt, så kan ikkje oppgradere i hytt og pine;)


    Min Hifi består av;

    Pickup;
    [Grado Reference – The Reference]

    Kilder;
    [Denon DP 300F] [Denon DCD-1500AE]

    Amp;
    [NAD C372]

    Høgtaler;
    [ B&W DM 683 ]

    Kabler;
    [Tara Labs Spectrum Helix 6, Tara Labs Prism 200a, DIY]

    Annet;
    [Soundcare Superspikes]

    Bilder;

    Litt oversiktbilder;




    venylsamlingen i bakgrunnen;


    Platepsilleren, med Grado Reference - The Reference, pickup. Platen er Band Of Horses - Cease To Begin.



    Nyhende

    -Ny pickup på plass, Grado Reference - The Reference. Dette er så og si samme PUæ som de nye Grado'ene med trehus, men denne er litt eldre så finish'en er ikkje i tre.

    -Har no også fått bytta ut min gamle cd spiller, NAD 525BEE med ein ny og mykje bedre ein, Denon DCD 1500AE.
    Er veldig fornøyd med dette kjøpet, lyden hevet seg krafig i samenligna med tidligare når NAD'en vart brukt.

    -Har lagd meg nokre nye signalkabler, desse er eg meget fornøyd med. Syns lyden i dei er meget bra.

    -Når det gjelder Denon DP300F så har det lenge irritert meg at det ikkje går an å bytte signalkabler og nettbrønn,
    derfor gjorde eg noke med dette. Eg kjøpte med litt kabel, nokre WTB kontakter til bruk på chassiet og ein nettbrønn. Og så var det fram med loddebolten;)

    Bildene under viser ferdig resultat av DIY kablene og oppgraderingen på platespilleren;


    Planer framover;

    Har tenkt å spare opp litt penger (meir presist masse penger). Har planer om å oppgradere med mer oppløst forsterkeri. Har sett ut litt frå electrocompaniet, EC 4.7 og AW220. Desverre er AW220 tatt ut av produksjon, så vi får sjå kva som skjer på effekt delen.
    Eg har også planer om å få tak i ein bra venyl rigg, syns min ny innverva PU fortener bedre enn Denon DP300F!!
    Har også lyst å få tak i noen gode strømkabler, og skilletrafo. Har sett litt på VH audio, og har lyst til å prøve å lage mine eigne kabler. Men dette blir nok ikkje før om lenge, og vi får sjå kva som skjer i mellomtiden;)

    Til slutt
    Takk for at du tok turen innom, og ikkje ver redd for å gi tips, råd, osv osv.;)
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Velkommen skal du være, alltid hyggelig med nye "ansikt" 8) på sentralen.

    Har hørt hva EC 4,7 kan gjøre i ett anlegg.En kompis av meg skaffet seg en brukt 4,7.Fra før hadde han en surround reciver av god kvalitet men forskjellen mot denne var enorm.Han betalte 6k for denne pent brukt, og ett svært godt kjøp til prisen spør du meg.

    Har du prøvd å dratt HT enda lengre ut på gulvet?
    Plutselig kan du oppdage enda mer dybde å bredde enn det du trodde bodde i anlegget ditt fra før....

    MVH Johnny
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    johnnygrandis skrev:
    Velkommen skal du være, alltid hyggelig med nye "ansikt" 8) på sentralen.

    Har hørt hva EC 4,7 kan gjøre i ett anlegg.En kompis av meg skaffet seg en brukt 4,7.Fra før hadde han en surround reciver av god kvalitet men forskjellen mot denne var enorm.Han betalte 6k for denne pent brukt, og ett svært godt kjøp til prisen spør du meg.

    Har du prøvd å dratt HT enda lengre ut på gulvet?
    Plutselig kan du oppdage enda mer dybde å bredde enn det du trodde bodde i anlegget ditt fra før....

    MVH Johnny

    Har sett på En EC4.7 mk2 til salgs for 6500 her inne på hifisentralen. Men har desverre ikkje penger, ellers hadde den vert min no;)

    Når det gjelder dette med å dra ht ene lenger ut på gulvet så er det litt vanskelig på mitt lille rom. Men eg har hatt dei i stuen nokre gonger når mine forelde har vore bortreist, og då har eg plasert dei langt ut på golvet, og det låter heilt klart betre! Får eit mykje bedre lydbilde, meir dybde og slepper denne dyringen i vegger når eg spiller noe med litt bass/trykk i. Men desverre så er ikkje mitt rom det opptimale lytterom:(

    Men det kommer med tiden det også skal en nok se;)
     

    supersubb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    73
    Antall liker
    0
    Hei!
    Velkommen ja, pent oppsett Psychonaut, bra at du prøver ut litt forskjellig plassering av høytalere e.tc, jo mere man prøver ut jo flinkere blir man også.
    8)
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    supersubb skrev:
    Hei!
    Velkommen ja, pent oppsett Psychonaut, bra at du prøver ut litt forskjellig plassering av høytalere e.tc, jo mere man prøver ut jo flinkere blir man også.
    8)
    Takk for det. Joda, viktig å prøve ut. Har som sakt ikkje så mye golvplass på rommet mitt, så her blir det litt vanskelig, men når eg har det er stuen bruker eg mye tid på nettopp det å justere/endre litt på ht plasseringen, og det har faktsisk veldig mye å si, det er iallefall mine erfaringer..
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Litt Bilder;

    Grado Reference - The Reference; er utrolig fornøyd med denne PU'en, men den fortener bedre platespiller. Er på utkikk etter ny og bedre platepsiller for tiden. Har sett litt på Pro Ject RPM9.1


    The Del Trio - If You've Got to Fight... Fight Dirty! (200ex)




    Er meget godt fornøyd med NAD 372'en. Spiller meget bra med tanke på prisen. Men den skal sjølvakt bytte ut når penger er på konto;)
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn