PSB

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    879
    Antall liker
    899
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har PSB Synchrony one og mener den er en god allrounder. Jeg spiller et ganske vidt spekter av musikk og er meget fornøyd med dem. De blir forhåpentligvis lenge i oppsettet mitt. De 3 6,5 tommerne formidler bass så det holder for meg. Elektronikken og kabler har nok litt innvirkning her og.
    Jeg kjører Conrad Johnson forforsterker og Audiolab effektforsterker på dem og det er en meget god match. Prøvde med Lyngdorf effektforsterker, men den falt litt igjennom og ble kjedelig.
    Hvordan resten av sortimentet er i Synchrony serien vet jeg ingenting om, da jeg ikke har hørt noen andre en ONE.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Ny toppmodell i Imagine serien. Bygger de videre på Imagine T sine gode egenskaper er de nok knall gode til prisen for litt større rom :)

    Klipp og lim fra importør nettsidene:

    PSB's nye flaggskip i Imagine serien kan best beskrives som et glidende 5 veis system i overgangene mellom de forskjellige frekvensområdene. Med 3 stk. 5 ¼" basser som alle sitter i sitt individuelle kammer med bassrefleks porter, ruller basselementene individuelt sømløst av etter frekvens behov. Videre finner man en dedikert 4"mellomtone enhet og et 1" diskantelement. Spesifikasjonene byr på et frekvensområde mellom 34Hz og 23000Hz. Nominell impedanse på 6Ohm - minimum 4Ohm, og de spiller 90dB ved 1 Watt. Med dette systemet og i god PSB stil har Paul Barton nærmest overgått seg selv i å konstruere en høyttaler som vil gjøre andre høyttalere mer enn rangen stridig i samme og høyere prisnivå. Som resten av Imagine serien er formen og kabinett løsningene designet av toppdesigneren: David Farrage of DF-ID. Imagine T2 er estetikk og ytelse på høyeste nivå. Må høres, må ses.
     

    Vedlegg

    Harvest

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    7
    digiman skrev:
    Ny toppmodell i Imagine serien. Bygger de videre på Imagine T sine gode egenskaper er de nok knall gode til prisen for litt større rom :)
    Det blir spennende og se hvordan disse blir i forhold til Synchrony Two. Nesten lik pris og tilsynelatende ikke så veldig ulike høyttalere...
     

    jansen01

    Fersking
    Ble medlem
    26.10.2007
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Sted
    Haugesund
    Melder meg inn her. Har hatt PSB synchrony One surround sett en stund allerede. Helt rått er det. Har bestilt Hegel sin H300 nå, venter i spenning på hvordan den vil drive frontene kontra det gamle parasound nc settet mitt :)
     
    S

    SAH

    Gjest
    Da må jeg melde meg på her. For ett par dager siden kom nye høyttalere i hus- PSB Imagine Tower T2. Nydelige høyttalere i valnøtt, så nå ser jeg bare frem til å få de innspilt, slik at jeg kan sette meg ned å nyte godlyden:)

    PSB Imagine T2.jpeg
     
    Sist redigert av en moderator:
    T

    tce-teams

    Gjest
    Må nesten melde meg inn her jeg og da , har nylig bestilt psb image t6 cerry farge
    Psb image t6 cherry front.jpg
    er noe usikkert når frontene kommer da leverandør va tom , men levrandør har bestilt inn fra psb. Og det er også bestilt inn ein psb image c5 cherry farge
    Psb image c5 cherry.jpg
    denne kommer nok først vil jeg tru. Noe usikkert på hvilken bok/surround høyttalere som kommer inn , men er sånn ca bestemt på psb image b5
    Psb image pb 5.jpg
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Må nesten melde meg inn her jeg og da , har nylig bestilt psb image t6 cerry farge Vis vedlegget 186372 er noe usikkert når frontene kommer da leverandør va tom , men levrandør har bestilt inn fra psb. Og det er også bestilt inn ein psb image c5 cherry farge Vis vedlegget 186373 denne kommer nok først vil jeg tru. Noe usikkert på hvilken bok/surround høyttalere som kommer inn , men er sånn ca bestemt på psb image b5 Vis vedlegget 186376
    Da har jeg hadt disse psb image t6 , c5 og b5 ein stund , og di imponerer utrolig godt om det er musik eller film som det går på. I film modus imponerer psb image c5 stort stemmer/eksplosjoner osv osv kommer klart og detalijert fram , samme er det med b5 som jeg bruker som surround høyttalere. Frontene er di som har blitt testet mest i det siste , da jeg hører på musik 70-80 % av tiden. T6 er høyttalere jeg virkelig kan anbefale , bassen er det god punsh og di går dypt selv med utrolige høye volumer , mellomtonen er kjempe klar og detaljer kommer godt fram i lydbildet , samme er det med diskanten. Dette vare et røverkjøp uten like :D
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Her har det vert stille ein stund , hvor mange er det som eier psb her utenom meg.
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Jeg eier et par Image 1B, samt 8C centerhøyttaler som ikke er i bruk. Dette var mine første "ordentlige" høyttalere.
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Jeg liker PSB, men de nye har bassporten bak, og det fungerer ikke så bra i mitt rom, hvor jeg må ha høyttalere nært bakvegg.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Jeg liker PSB, men de nye har bassporten bak, og det fungerer ikke så bra i mitt rom, hvor jeg må ha høyttalere nært bakvegg.
    Psb image t6 har bass port foran , valgte rette høyttalere jeg da :) Jeg testet psb imagine t towers , psb imagine t2 towers og psb image t5. Men best ut kom psb image t6 for meg.
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Image T6 er veldig fine høyttalere, men blir nok for store og basstunge for mitt rom på 12kvm. Hvor stort er rommet ditt?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Image T6 er veldig fine høyttalere, men blir nok for store og basstunge for mitt rom på 12kvm. Hvor stort er rommet ditt?
    Sorry for litt seint svar xnn3882 , mitt rom er på 25 kvadrat og det er greit nok for disse gulv høyttalerene. Di er sikkelig basstung som du sier det men på ein positivt måte :) Di fyller 25 kvadrat meter med lyd lett.
     
    Sist redigert:

    RuneG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.02.2011
    Innlegg
    512
    Antall liker
    176
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    37
    PSB Image t6 er MEGET bra høyttalere, MEN de passer ikke for mindre rom. Bassen er VELDIG dominerende.
    Forsterker uten tonekontroll eller equalizer, da er de rett og slett umulige i mindre rom.
    Har kjøpt og prøvd 3 (!!) ganger før jeg endelig gav opp, og da med flere forsterkere.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    PSB Image t6 er MEGET bra høyttalere, MEN de passer ikke for mindre rom. Bassen er VELDIG dominerende.
    Forsterker uten tonekontroll eller equalizer, da er de rett og slett umulige i mindre rom.
    Har kjøpt og prøvd 3 (!!) ganger før jeg endelig gav opp, og da med flere forsterkere.
    Kan forstå at di er basstung for mindre rom , men ypperlig for 15-20 kvadrat og utover. Jeg har blitt forelsket når det kommer til psb image t6 , har jeg hadt 10000 exstra den dagen jeg kjøpte t6 , så har jeg gått lett for psb synchrony one.
     
    S

    SAH

    Gjest
    PSB Imagine T2 har "fronttrekk" som er produsert av perforerte metallplater og som er pålimt ett eller annet slags stoff. Med dette "fronttrekket" påmontert, så synes jeg at lydsignaturen er litt anneledes enn med frontrekket av (best lyd uten). Lurer på om det er mine ører som spiller meg et puss (innbilding), eller om det er slik at påmontert fronttrekk gir noe dårligere lyd. Er det noen som har synspunkter på dette?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Jeg har samme synspunkter på mine t6 best lyd uten.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    PSB Image t6 er MEGET bra høyttalere, MEN de passer ikke for mindre rom. Bassen er VELDIG dominerende.
    Forsterker uten tonekontroll eller equalizer, da er de rett og slett umulige i mindre rom.
    Har kjøpt og prøvd 3 (!!) ganger før jeg endelig gav opp, og da med flere forsterkere.
    Har du jobbet akustisk med rommet, så kunne du ha fått det til. Forsiktig EQ til peaker kan også hjelpe, men gir ikke samme resultat som fysiske basstiltak.
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    PSB Image t6 er MEGET bra høyttalere, MEN de passer ikke for mindre rom. Bassen er VELDIG dominerende.
    Forsterker uten tonekontroll eller equalizer, da er de rett og slett umulige i mindre rom.
    Har kjøpt og prøvd 3 (!!) ganger før jeg endelig gav opp, og da med flere forsterkere.
    Kan man tette den ene bassporten foran, og kun ha en åpen? Vil dette kunne fungere i mindre rom?
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    PSB Imagine T2 har "fronttrekk" som er produsert av perforerte metallplater og som er pålimt ett eller annet slags stoff. Med dette "fronttrekket" påmontert, så synes jeg at lydsignaturen er litt anneledes enn med frontrekket av (best lyd uten). Lurer på om det er mine ører som spiller meg et puss (innbilding), eller om det er slik at påmontert fronttrekk gir noe dårligere lyd. Er det noen som har synspunkter på dette?
    Stort sett alltid best uten på alle høyttalere, så ikke noe puss. Eneste unntak jeg personlig har vært borti er Vienna Acoustic Mozart der det var en metalldings som spredte diskantlyden og gav et bredere og samtidig mer presist lydbilde. De var designet for å ha fronttrekkene på.

    Har selv Synchrony Two med samme type fronttrekk og det er alltid av med mindre vi forventer besøk med barn :) . Fordelen med metallgitter er at det skal svært mye til at noen kommer borti og ødelegger elementene. Hjelper også at de er "litt" inn i kabinettet.
     
    S

    SAH

    Gjest
    PSB Imagine T2 har "fronttrekk" som er produsert av perforerte metallplater og som er pålimt ett eller annet slags stoff. Med dette "fronttrekket" påmontert, så synes jeg at lydsignaturen er litt anneledes enn med frontrekket av (best lyd uten). Lurer på om det er mine ører som spiller meg et puss (innbilding), eller om det er slik at påmontert fronttrekk gir noe dårligere lyd. Er det noen som har synspunkter på dette?
    Stort sett alltid best uten på alle høyttalere, så ikke noe puss. Eneste unntak jeg personlig har vært borti er Vienna Acoustic Mozart der det var en metalldings som spredte diskantlyden og gav et bredere og samtidig mer presist lydbilde. De var designet for å ha fronttrekkene på.

    Har selv Synchrony Two med samme type fronttrekk og det er alltid av med mindre vi forventer besøk med barn :) . Fordelen med metallgitter er at det skal svært mye til at noen kommer borti og ødelegger elementene. Hjelper også at de er "litt" inn i kabinettet.
    Takk for innspill :) Bruker også fronttrekket på når det er barn i nærheten. Skulle gjerne sett at festeanordningen for fronttrekket var noe bedre, enn de plastpluggene (feks. feste med magneter). I tillegg synes jeg heller ikke så mye om gulfargen på elementene, men dette har jo kun estetisk betydning. Alt i alt er dette høyttalere som er utrolig bra, sett i forhold til prisen.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Man for utrolig mye lyd for pengene når det kommer til psb , jeg er så glad for jeg gikk for disse. Har vert ein del innom her og lyttet til di , og di blir overasket over denne bassen di klarer og produsere i stuen min , + den klarheten den har i mellomtone registeret og ikke minst spredningen av diskant området. Siden disse psb image t6 har vert i hus , har subwoofrene bare vert på under film seing :)
     
    Sist redigert:
    C

    Cyber

    Gjest
    Noen med innsikt og erfaring med hvor tungdrevne Imagine T-modellen er. Specs inroom er jo 90db, men hva er realiteten?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Jeg testet jo alt som var av psb høyttalere og noen få klipsch modeller med marantz forsterker , før jeg kjøpte mine image t6. Og imagine er ikke så ulik t6 , kansje litt meir oppløst oppover i mellom tone og diskant enn t6 , men imagine t2 var den som utmerket seg mest når det kom til bassen , men image t6 hadde det lille ekstra på bassen , og det var derfor jeg gikk for dem. Ellers er imagine ein topp høyttaler , testen forsterkere va ein marantz sr 7007 som pre og marantz mm 7025 2 kanals effektforsterker og den drev alle klipschene og psbene ganske bra , og vi var ganske høyt opp i volum og det var ingenting til agnstrengelse og se på forsterkeren.
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Noen med innsikt og erfaring med hvor tungdrevne Imagine T-modellen er. Specs inroom er jo 90db, men hva er realiteten?
    Spillt bra i min stue på Primare I30 på 2x100 watt, og opplevde de ikke som tungdrevne. Fylte godt min stue på ca 25 kvadrat. Det som er værdt å merke seg er at de er nøytrale kanskje mot det varme og dermed blir opplevd volum litt mindre enn andre høyttalere jeg har eid.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Følsomheten er målt til 88 dB. Den har noen vanskelig fasevinkler som kan være en utfordring for enkelte forsterkere.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Her står det litt om målinger osv om psb imagine t2.




    Floor Loudspeaker Reviews

    [h=2]PSB Imagine T loudspeaker Measurements[/h]

    Sidebar 4: Measurements The PSB Imagine T's voltage sensitivity was to specification, at 88dB(B)/2.83V/m. Its impedance with both ports open (fig.1) dropped to just below 5 ohms in the lower midrange, but averaged 8 ohms at higher frequencies with, as usual, the larger electrical phase angle occurring when the magnitude was high, which will ameliorate the drive difficulty this might otherwise have caused. The saddle centered on 56Hz in the magnitude trace in this graph suggests that this is the tuning frequency of the twin ports. With both ports plugged, which is what Kal Rubinson found gave the flattest in-room response, the Imagine T's impedance curve (fig.2) now resembles that of a sealed-box design tuned to 66Hz.

    Fig.1 PSB Imagine T, electrical impedance (solid) and phase (dashed), both ports open (2 ohms/vertical div.).

    Fig.2 PSB Imagine T, electrical impedance (solid) and phase (dashed), both ports closed (2 ohms/vertical div.).
    The traces in figs. 1 and 2 have significant discontinuities at 300Hz and just below 600Hz. Investigating the enclosure panels' vibrational behavior with a plastic-tape accelerometer, I found a strong resonant mode at 297Hz on the sidewall (fig.3) and on other surfaces, which is low enough in frequency and high enough in amplitude to be potentially audible. However, predicting the audibility of this behavior is difficult, because it will also depend on the radiating area involved and the acoustic phase of the vibration. I note that KR didn't comment on any lack of midrange clarity that might have resulted from this resonance, though he did comment that the cabinet was lively to the touch.

    Fig.3 PSB Imagine T, cumulative spectral-decay plot calculated from output of accelerometer fastened to side panel 8" from top (MLS driving voltage to speaker, 7.55V; measurement bandwidth, 2kHz).
    The Imagine T woofers are specified as behaving somewhat differently, the lower rolling off a little earlier than the upper in order to optimize the transition to the tweeter. I found that the lower woofer had a little more energy between 500Hz and 1kHz, but then rolled off above 1kHz, leaving the upper woofer to extend higher in frequency. Otherwise, the woofers behaved very similarly—interestingly, each had notches in its nearfield output at 300 and 590Hz, the frequencies of the discontinuities in the impedance traces—and the sum of their responses with the ports open is shown in fig.4 (green trace).

    Fig.4 PSB Imagine T, acoustic crossover on tweeter axis at 50", corrected for microphone response, with summed nearfield responses of woofers (green) and ports (blue), scaled in the ratio of the square roots of their radiating areas.
    The sharply defined notch at 56Hz, which is where the woofer cones are held stationary by the back pressure from the port resonance, is the tuning frequency of the ports, as expected from fig.1. The ports, too, behave similarly, and the sum of their outputs (fig.4, blue trace) sharply peaks between 40 and 90Hz, with a generally clean rolloff above that region. Higher in frequency in fig.4, the woofers are very flat within their passband and cross over to the tweeter just below 2kHz, with a little more overlap between the upper woofer and the tweeter than is strictly necessary. The tweeter is also flat within its passband, but has the usual metal-dome peak evident above the audioband.
    The overlap at the crossover frequency leads to a slight excess of energy in this region in the Imagine T's farfield response (fig.5), but even so, the speaker is very well behaved in the frequency domain. The blue trace below 300Hz in this graph shows the complex sum of the nearfield woofer and port responses. The rise in output between 50 and 120Hz is only partly due to the nearfield measurement technique; with both ports open, the speaker's bass alignment does appear to be a little underdamped. Plugging the ports gives the red trace in fig.5, which features the classic 12dB/octave rolloff below the resonant frequency. This will result in a little more LF extension in the listening room than the reflex alignment, but might sound a touch lean. However, I note that KR ultimately preferred the sound of the Imagine Ts with both ports plugged. With one port plugged, the speaker will feature a low-frequency response midway between the red and blue traces in fig.5.

    Fig.5 PSB Imagine T, anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response, with complex sum of nearfield woofers' and ports' responses plotted below 300Hz (blue), and with sum of woofer responses with both ports closed (red).
    Kal auditioned the PSBs without their grilles. Fig.6 shows that the grille does introduce some major changes in the speaker's treble response, presumably from reflections from the perforated metal. To get the smoothest treble output from the Imagine Ts, their grilles should be left off.

    Fig.6 PSB Imagine T, effect of grille on tweeter-axis response (5dB/vertical div.).
    The PSB's horizontal dispersion (fig.7) is textbook in the smoothness of the off-axis traces and the evenness with which the high frequencies shelve down at increasing off-axis angle. Yes, there is a very slight flare evident at the cursor position (5.24kHz), but this actually coincides with a slight depression in the on-axis output. Vertically (fig.8), the Imagine T's output doesn't change significantly over a wide angle (+10°, –5°) centered on the tweeter axis, which is 35" above the floor.

    Fig.7 PSB Imagine T, lateral response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 90–5° off axis, reference response, differences in response 5–90° off axis.

    Fig.8 PSB Imagine T, vertical response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 10–5° above axis, reference response, differences in response 5–10° below axis.
    The Imagine T's step response on the tweeter axis (fig.9) indicates that all three drive-units are connected with the same positive acoustic polarity, while the cumulative spectral-decay plot (fig.10) is superbly clean, other than a very slight amount of delayed energy at 4kHz and the usual ridge at the tweeter's ultrasonic dome resonance.

    Fig.9 PSB Imagine T, step response on tweeter axis at 50" (5ms time window, 30kHz bandwidth).

    Fig.10 PSB Imagine T, cumulative spectral-decay plot on tweeter axis at 50" (0.15ms risetime).
    Overall, PSB's Imagine T demonstrates superb measured performance that lives up to its pedigree.—John Atkinson
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Lenge siden det har vert postet noe i psb tråden.

    Nå har jeg hadt disse psbene ein stund , og jeg er veldig imponert over lyden di presisterer , om det er rock , klassisk , country etc etc som kommer ut av di , så imponerer di like godt på alt synes jeg , kansje litt meir frampå når det kommer til pop og rock. Er i hvertfall ikke noe og utsette på bassen her på disse image t6 , det er kraftfull og dynamisk bassgjengivelse det skal være sikkert :) Mellomtonen er krystklar på di , her har jeg hørt detaljer på sanger som jeg ikke , har hørt på andre høyttalere jeg har hadt. Det samme vil jeg si om diskanten på di , på noen sjeldne sanger har jeg merket , at diskanten kan være noe grov kornet , det er alt jeg har og utsette på di. Ellers er dette topp høyttalere som kommer til og være mange år hos meg :) Snakk om og få mye høyttalere for pengene :) Når det kommer til film titting på di , så kan man ikke noe anet enn og lette på gliset :) Samme gjelder for psb image c5 og b5.
    Nå har jeg også jobbet ganske mye i det siste for og få klipsch subwoofrene , til og intrigere med psbene når det kommer til film og noe musikk. Og det har lønnet seg og holdt på di timene jeg har gjort for dette ble ganske heftig :D
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som vet veien på et pent par stratus Gold ?
     

    audifil

    Medlem
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Sted
    Sotra
    Hei noen som vet veien på et pent par stratus Gold ?
    Så gøy å finne en slik PSB tråd... Jeg har et par Status Gold i som jeg har prøvd å bytte i mange år men aldri klart å finne en erstatter så langt, sammenligner hjemme og Gold står igjen gang på gang:)
    Må godt opp i pris for å gå forbi disse!!

    Til deg Eddie1 så lurer jeg nå på å selge, så gi en lyd om du fremdeles er på jakt:cool:
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Da er psb imagine t3 kommet til norge men først nå i cherry farge , det er et par i svart som watt har testet og di kommer også for salg , her er linken PSB Imagine T3 Gloss Cherry - Bass Brothers det er bare til og bestille , Og nå fikk jeg også vite at psb kommer med sine egene psb høyttalere for dolby atmos , det er høyttalere som elementer som går mot skrå ned mot lytter di kommer snart nice :)
     

    P226

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2015
    Innlegg
    275
    Antall liker
    224
    Sted
    Hallingdal
    Melder meg inn med et par psb cs1000. Viktig med litt godlyd i hagen også:cool:. Veldig bra førsteinntrykk. Bare været samarbeider nå, så blir det virkelig trivelig
     

    jansen01

    Fersking
    Ble medlem
    26.10.2007
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Sted
    Haugesund
    Hei

    Jeg har synchrony one fronthøyttalere surround høyttalere og center. Noen så har en formening hva jeg kan selge dem for på brukten?
     

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    61
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Sjekk på hifishark.com - kryss av for sold og velg kun Norge, ser du hva andre har gjort :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn