PS1 - High end cd-spiller?

U

Utgatt11378

Gjest
Kjøpte en PS1 med riktig nummer og RCA utganger for en måneds tid siden, spent på om det var noe i hypen. Kort fortalt låter den temmelig bra - og forskjellig fra andre cd-spillere jeg har hørt.
Forskjellig er et stikkord som kan forklare mye av skamrosen; dersom man liker en laidback og silkemyk presentasjon er PS1 midt i blinken. Den har imponerende trøkk i bånn og en noe avslepen diskant. Deilig, mørk mellomtone. Mer fokus på helheten og de store linjene i musikken enn mikrodetaljer. Ikke den mest nøytrale, men svært behagelig å lytte til. Hvorvidt dette konkurrerer med high end bryr meg mindre
Næmen du må ikke skrive slikt :) blir jo nysgjerrig..fyyy ! ;)

Vh

S

T

tce-teams

Gjest
Prøver og få tak ein selv , bare for og teste ut akkurat denne p1-scph 1002.
Men sony bdp-5100s som jeg har , spiller nydelig når det kommer til cd plater.
[h=3][/h]

Drammen lyd

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2012
Antall liker
389
Ligger en for salg på brukten under musikk/spill

T

tce-teams

Gjest
Ja så dette , men skal få låne meg ein først , for og se hva denne cd spilleren i ps1 står før , og om den slår sony blu ray bdb-5100s spilleren min.

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Ps1 er absolutt ein musikkformidler,som sniker seg under huden over litt tid.
Å koble opp ein slik for ein kveld er ikkje veien å gå,den må vere påslått dagevis,og lyttes på fleire dager før ein kobler tilbake til andre kilder.Spesiellt hvis den ikkje har vert ibruk på lang tid.

Feks så er ps1 bedre i mine ører enn Denon dvd3930 som har nypris på ca10k,einaste eg har prøvd som er meir musikalsk enn ps1(litt mørkere og finere klang)er Audio Note 2.1dac,med nypris på ca20k.

Denon 3930 er veldig bra viss anlegget er klart på den mørke siden fra før,men er anlegget lystlydende trur eg mange foretrekker ps1.
Det må legges til at eg er allergisk mot sibilanter,så derfor passer ps1 til min smak.

denon er meir hifikorrekt,mens ps1 er bedre på å fange oppmerksomheten til musikken og følest meir ekte.
uslåelig til prisen.

Mvh.

Sist redigert:

Tor-S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.01.2013
Antall liker
331
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
1
Nysjerrigheten har tatt overhånd og en modell 1002 er på tur fra Ebay til den nette sum av 350nok :) kommer tilbake med inntrykkene når jeg får den :)

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.490
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Nysjerrigheten har tatt overhånd og en modell 1002 er på tur fra Ebay til den nette sum av 350nok :) kommer tilbake med inntrykkene når jeg får den :)
350,- må den jo være verdt uansett. Liker du den ikke, skulle det ikke være vanskelig å videreselge uten nevneverdig tap.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Husker jeg ertet en kompis for at han også brukte ps1 til å avspille cd'er på anlegget på slutten av 90-tallet..Dette kunne umulig være bra tenkte jeg.Så feil kunne man ta:).

mvh. s,

U

Utgatt11378

Gjest
Er det denne da som skal få hedersplassen på Target-hylla....klarer man å forsvare det "psykisk"...hmmm...artig tråd ! :)

Jeg har jo lyst på en 3930 som drivverk...nei dette spinner tanker i hodet...hvor det spinner nok fra før ;)

Vh

S

Topp Bunn