PS Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Hvilket kabel bruger du mellem drev og DAC?
    Mener du at en kabel skal ‘bestemmer’ hvilken drivverk er bedre? . Jeg bruker nå for tiden en Oppo 203 som drivverk og selv om jeg synes den låter veldig bra, jeg kan tenke meg at både en dcs og Ps audio SACD blir en bedre combo men de er også 6 ganger dyrere ( bedre komponenter) . Uansett, noen albumer har bedre lyd fra cd gjennom Oppo 203+Ps audio DAC enn streaming gjennom Ps audio DAC (Roon Nucleus inkludert) .
    Alikevel , kommer et godt tilbud av en Ps audio memory player i sort, kjøper jeg den.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.079
    Antall liker
    2.498
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Min gamle "PS memory player lyder best hos meg med kobber kabel 1meter HDMI.Jeg prøvet endel sølv siden mesteparten er laget for HDMI bilde., ingen av dem kunne måle seg med kopper kablelen . Videre ingen av de andre PWT utgangene kan i min mening over gå I2s utgangen lyd messig , jeg bruker min egen diy dac)
    Før denne hadde jeg ett klokket teak vdrs drivverk , spdif sølv kabel til dac som lød helt himmelsk " Neste gang jeg skal ha ett drev skal jeg ha det hjem for å teste det , det er i allefall sikkert
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Min gamle "PS memory player lyder best hos meg med kobber kabel 1meter HDMI.Jeg prøvet endel sølv siden mesteparten er laget for HDMI bilde., ingen av dem kunne måle seg med kopper kablelen . Videre ingen av de andre PWT utgangene kan i min mening over gå I2s utgangen lyd messig , jeg bruker min egen diy dac)
    Før denne hadde jeg ett klokket teak vdrs drivverk , spdif sølv kabel til dac som lød helt himmelsk " Neste gang jeg skal ha ett drev skal jeg ha det hjem for å teste det , det er i allefall sikkert
    Her hos mig er DH Labs forsølvet kobber klart bedst i øjeblikket. Bare en halv meter. Har PS audio dyreste drev og DAC. Bruger en lidt mørkt klingende Acchuphase clon i øjeblikket med tantal modstande henover indgangene 15 Kohm. Min nye Lars Vester Current feedback buffer med 20 DB forstærkning har givet et voldsomt løft.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.079
    Antall liker
    2.498
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Her hos mig er DH Labs forsølvet kobber klart bedst i øjeblikket. Bare en halv meter. Har PS audio dyreste drev og DAC. Bruger en lidt mørkt klingende Acchuphase clon i øjeblikket med tantal modstande henover indgangene 15 Kohm. Min nye Lars Vester Current feedback buffer med 20 DB forstærkning har givet et voldsomt løft.
    Ja det er nok noe system betinget , det viktigste er at det fungerer sammen

    På det lille anlegget er det sølv , rør og en bass sterk D amp som ruler ,,,,,, for øyeblikket .)
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Min gamle "PS memory player lyder best hos meg med kobber kabel 1meter HDMI.Jeg prøvet endel sølv siden mesteparten er laget for HDMI bilde., ingen av dem kunne måle seg med kopper kablelen . Videre ingen av de andre PWT utgangene kan i min mening over gå I2s utgangen lyd messig , jeg bruker min egen diy dac)
    Før denne hadde jeg ett klokket teak vdrs drivverk , spdif sølv kabel til dac som lød helt himmelsk " Neste gang jeg skal ha ett drev skal jeg ha det hjem for å teste det , det er i allefall sikkert
    Når du sier HDMI kobber kabel, hva slags kabel eller produsent tenker du på? Jeg bruker en standard HDMI 1 meter kabel i dag og I2S mellom PS memory player og DS DAC, har ikke testet ut andre kabler.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Så, jeg som bruker Roon Nucleus også må ha to Lan filtrer eller det blir nok med en i bridgemodulen, synes du ?
    Jeg er ærlig talt ikke så teknisk kyndig på dette feltet, så jeg vil anbefale deg å rådføre deg med Terje Andervik(Andervik audio) som fører disse, han har masse kunnskap . Ettersom den ikke kostet så mye gikk jeg for den, argumentet om støy fra router virket plausibelt, og det var også tilfelle ettersom jeg fikk et løft i lyden. videre ble jeg anbefalt å etablere et mesh nettverk for å skape et galvanisk skille til ruteren,hvilket skal kunne forbedre lyden ytterligere.
    Nå bruker jeg PS audio DAC og Ps audio m1200 ( uten preampen ) men etter bare noen timer med nye m1200 foretrekker å ikke snakke om lyden, ( tynn og mangler definisjon i toppen) . Håper det blir bedre og bedre etter et par hundre timer. Hadde dere med m1200 samme opplevelse ?
    hvor bruker du Lan filteret ? Jeg har også bridge 2 i DAC,n. Er det egentlig så mye forkjell ? Vil prøve kanksje
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.079
    Antall liker
    2.498
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Da spor jeg igjen, hva er forskjellen mellon de to? Bare designet?
    Det som jeg har fått med meg er at den kan. spille dsd filer og SACD .Den har egen dsd ut ganger . De sier videre I2S fortrukne format , next til det dsd out til dac .. Nytt og den har galvanisk ad skillt elektronikk dac / analog via isolatorerer .Den har fått nytt manøver knapp , (takk for det sier jeg ) og mindre sjerm ,Jeg er i tenke boksen selv eller om jeg skal tilbake til teak vdrs drivverk.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Min upsampler til ti gange DSD så vidt jeg husker.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Det som jeg har fått med meg er at den kan. spille dsd filer og SACD .Den har egen dsd ut ganger . De sier videre I2S fortrukne format , next til det dsd out til dac .. Nytt og den har galvanisk ad skillt elektronikk dac / analog via isolatorerer .Den har fått nytt manøver knapp , (takk for det sier jeg ) og mindre sjerm ,Jeg er i tenke boksen selv eller om jeg skal tilbake til teak vdrs drivverk.
    Har du også Dacen?
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Det jeg ikke forstår er at PS audio DAC sier at alt data blir ‘ upsampled’ til 30 bits i 10 ganger den DSD ‘standard rate’ og,så tilbake til ‘Double rate DSD’ men når jeg streamer musikk, i display står det alltid PCM 16 eller 24 bits, til mindre jeg forandre det i meny men aldri er jeg lest mer enn 24 bits selv om materiel er i MQA 352 kHz eller FLAC 176 kHz
    også at MQA ordet forsvant siden jeg bruker Roon Nucleus. Nå har jeg bare ‘rendering’ men har hatt også rendering og decoding’ i DAC,n stillinger. Nå er dette ikke så viktig fordi bruker 95% musikk gjennom Quobuz ( uten MQA) men når jeg bruker Tidal, hva synes dere jeg må ha i stillinger , decoding, rendering, begge to eller ingen av dem ?
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.079
    Antall liker
    2.498
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det jeg ikke forstår er at PS audio DAC sier at alt data blir ‘ upsampled’ til 30 bits i 10 ganger den DSD ‘standard rate’ og,så tilbake til ‘Double rate DSD’ men når jeg streamer musikk, i display står det alltid PCM 16 eller 24 bits, til mindre jeg forandre det i meny men aldri er jeg lest mer enn 24 bits selv om materiel er i MQA 352 kHz eller FLAC 176 kHz
    også at MQA ordet forsvant siden jeg bruker Roon Nucleus. Nå har jeg bare ‘rendering’ men har hatt også rendering og decoding’ i DAC,n stillinger. Nå er dette ikke så viktig fordi bruker 95% musikk gjennom Quobuz ( uten MQA) men når jeg bruker Tidal, hva synes dere jeg må ha i stillinger , decoding, rendering, begge to eller ingen av dem ?
    Har du vært inne i PS audio webben , du oppretter egen log in når du registrerer din nye PS , Der har de og har en egen fora for alle produkter og de tar opp problemstillinger og evt forbedringer .Så er det jo alltid å ha oppgrdert til siste programvaren da ,
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Har du vært inne i PS audio webben , du oppretter egen log in når du registrerer din nye PS , Der har de og har en egen fora for alle produkter og de tar opp problemstillinger og evt forbedringer .Så er det jo alltid å ha oppgrdert til siste programvaren da ,
    Den har siste program, Sunlight.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.079
    Antall liker
    2.498
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Den har siste program, Sunlight.
    jA jeg er nok en anlog gammal tulling "Er ikke noe for meg ,,, hvor mange programmer har ikke PS audio for dacen, ,,,,jeg kom ut av telleing for lenge siden
    Jeg sjele glad forat jeg har så få kontroller som jeg har , Manuell attenuator og fase vender på pre , Nos eller upsample på dac , gain just på Riia og grille " funksjon på PA ene (.klA bryter )Jeg føler jeg har det jeg trenger
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Har fået et stort problem med PS Audio dacen. Bruger man de ubalanceret udgange kan man få brumproblemer. Jeg kan ikke bruge den med min Buffer med SE indgang. Der bliver brum.

     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Min DAC er ikke Junior modellen men har problem med min Mantra Sound Buffer. Men indimellem har det virket. Det er lidt mystiskt.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.767
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20211218_181817.jpg


    Her står Drossels PS Audio Dac og drev. Jeg har været så heldig at låne det i denne weekend, og det er interessant at høre det i eget Lytterum.
    Det skuffede ikke, men det var så godt.
    Først lyttede jeg til mit eget opsæt, og så skiftede jeg drev fra Pro-ject og til PS Audio. Der var hørbar forskel til det bedre. Bedre rumgengivelse. Mere nuanceret lyd. Så godt.
    Så skiftede jeg til PS Audio DAC fra min egen HQ Audio . Jeg synes, at jeg mistede noget i den dybeste bas på en kontrabas, men lyden af strengene og fingrenes bevægelse er fænomal. Der var ikke tid til at gå tilbage til HQ Audio DAC.
    Så skulle jeg prøve med HDMI kabel, hvor jeg før havde brugt XLR fra DB Labs Silver.Revelation. HDMI fungerede godt.
    Da jeg så satte SACD på, og brugte masteren, så var det helt fantastisk. Det var som at lytte til Masterbånd.
    Så nuanceret dyb bas. Så naturlig lyd. Mega stort rum Mellemtone så detaljeret. Diskanten så fin.
    Det er så fantastisk. Tak for lån Drossel. Du har noget vanvittig godt grej.
    Jeg mangler bare en stor sum penge...
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 774067

    Her står Drossels PS Audio Dac og drev. Jeg har været så heldig at låne det i denne weekend, og det er interessant at høre det i eget Lytterum.
    Det skuffede ikke, men det var så godt.
    Først lyttede jeg til mit eget opsæt, og så skiftede jeg drev fra Pro-ject og til PS Audio. Der var hørbar forskel til det bedre. Bedre rumgengivelse. Mere nuanceret lyd. Så godt.
    Så skiftede jeg til PS Audio DAC fra min egen HQ Audio . Jeg synes, at jeg mistede noget i den dybeste bas på en kontrabas, men lyden af strengene og fingrenes bevægelse er fænomal. Der var ikke tid til at gå tilbage til HQ Audio DAC.
    Så skulle jeg prøve med HDMI kabel, hvor jeg før havde brugt XLR fra DB Labs Silver.Revelation. HDMI fungerede godt.
    Da jeg så satte SACD på, og brugte masteren, så var det helt fantastisk. Det var som at lytte til Masterbånd.
    Så nuanceret dyb bas. Så naturlig lyd. Mega stort rum Mellemtone så detaljeret. Diskanten så fin.
    Det er så fantastisk. Tak for lån Drossel. Du har noget vanvittig godt grej.
    Jeg mangler bare en stor sum penge...
    Morsomt å lese, jeg har også PS Audio DAC og transport og er veldig fornøyd. På gode innspillinger er lydbildet ekstremt luftig, stort og man kan høre tvers igjennom musikken hvor alle detaljer ned til de minste lyder av hva musikerne gjør. Kombinasjon med høytalere som har bånd i både diskant og mellomtone er det magisk😄
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Morsomt å lese, jeg har også PS Audio DAC og transport og er veldig fornøyd. På gode innspillinger er lydbildet ekstremt luftig, stort og man kan høre tvers igjennom musikken hvor alle detaljer ned til de minste lyder av hva musikerne gjør. Kombinasjon med høytalere som har bånd i både diskant og mellomtone er det magisk😄
    Morsom å se at du har ( som jeg) flere Ps,audio komponenter ( DAC + streamer inkludert) til og med M 1200. Og vurderer preamplifier Audio Valvle Eklipse. Men hvis jeg er ærlig, etter noen år med Audio Research monoblokker, savner jeg litt i fosterkere m 1200,,ferdig innspill allerede men forsatt litt tynnlyd med mange innspillinger men veldig gode for meg med andre. Opplever du ikke det samme ? Jeg bruker M Logan ( Vantage/ Montis) hoyttalere
    er det så mye forkjell med/uten preamplifier ?
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Morsom å se at du har ( som jeg) flere Ps,audio komponenter ( DAC + streamer inkludert) til og med M 1200. Og vurderer preamplifier Audio Valvle Eklipse. Men hvis jeg er ærlig, etter noen år med Audio Research monoblokker, savner jeg litt i fosterkere m 1200,,ferdig innspill allerede men forsatt litt tynnlyd med mange innspillinger men veldig gode for meg med andre. Opplever du ikke det samme ? Jeg bruker M Logan ( Vantage/ Montis) hoyttalere
    er det så mye forkjell med/uten preamplifier ?
    Ja da har vi mye likt i oppsettet :) Eclipsen tilfører mye i systemet mitt og spesielt med NOS rør er mellomtone og topp helt magisk. Jeg har testet uten forforsterker med DS DAC rett i M1200 og opplevde da at lyden ble mer analytisk og tynn. Jeg har også testet PS Audio BHK i forkant og trodde at den skulle matche veldig bra, men også den låt mer tynn enn Eclipsen. Anbefaler deg teste ut Eclipse hvis du har mulighet, antar at det vil løse problemet ditt med tynn lyd og gi mer sjel i innspillinger.
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Ja da har vi mye likt i oppsettet :) Eclipsen tilfører mye i systemet mitt og spesielt med NOS rør er mellomtone og topp helt magisk. Jeg har testet uten forforsterker med DS DAC rett i M1200 og opplevde da at lyden ble mer analytisk og tynn. Jeg har også testet PS Audio BHK i forkant og trodde at den skulle matche veldig bra, men også den låt mer tynn enn Eclipsen. Anbefaler deg teste ut Eclipse hvis du har mulighet, antar at det vil løse problemet ditt med tynn lyd og gi mer sjel i innspillinger.
    Takk for svar. Det skal jeg gjøre så fort jeg har tid. Men jeg har et sporsmål . Eklipse har ikke balanserte ingang så , man må bruke RCA utgang av DS DAC til Eklipse og jeg har hørt av flere at RCA utganger i DS DAC låter lavere og verre enn balanserte utganger, hva synes du ? Hvilken kabel bruker du da ? Nå bruker jeg signal/hoyttaler/strømkabler av Synergistic Research Foundation serie.
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar. Det skal jeg gjøre så fort jeg har tid. Men jeg har et sporsmål . Eklipse har ikke balanserte ingang så , man må bruke RCA utgang av DS DAC til Eklipse og jeg har hørt av flere at RCA utganger i DS DAC låter lavere og verre enn balanserte utganger, hva synes du ? Hvilken kabel bruker du da ? Nå bruker jeg signal/hoyttaler/strømkabler av Synergistic Research Foundation serie.
    Jo siste utgaven som min har balansert innganger så jeg kjører balansert fra DS DAC inn i Eclipse (CD1 ellerCD2) :)

    1640170468916.png
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Regner med at det er flere her som har M1200 monoblokker i oppsette. Hvilken preamp bruker dere i forkant?
     

    dottcom

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    65
    Antall liker
    41
    Noen som har vært innom Mala Audio og lyttet på FR30!
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Var å hørte på dem på lørdag.

    Etter min mening så har PS Audio lykkes svært bra med denne konstruksjonen. Fikk høre at bassen ikke helt fylte det store lytterommet, og at den ikke helt har satt seg. Den trenger nok noen flere timer for å slippe helt. Men den bassen vi hørte var meget bra. Fra flott definert og naturlig på kontrabass, til å fylle rommet på elektronisk bass på noen Billie Eilish låter. Her var det nesten for mye bass. Men de ble drevet av monoblokker fra Constellation (Revelation Taurus) som virkelig trøkker til i dette frekvensområdet. Dette var mer enn godkjent. En god test for et system er høre på piano. Og denne testen bestod de i høy grad. Den var en fylde med alle nyanser og overtoner eksponert. Meget bra. Diskanten var også meget bra, og tiltrakk seg ikke oppmerksom - den skled umerkelig inn i lydbilde - og det er sånn det skal være. Stemmer låt også naturlig og fint.
    Fikk dessverre kun hørt dette på på streaming, og ikke på en av de potente platespillerene som var oppstilt. Eller Esoteric CD-spilleren. Men det får bli neste gang :) .
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg synes de er litt kule. Stilig med buen nede, ser ut som de svever. Litt for futuristiske for min del. Samt noe utenfor budsjett 😄
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Nå har jeg (lånt) en Audio Valve Eklipse mellon PS audio perfectwave DAC og Ps audio m1200 og jeg kan ikke tro hvordan anlegget låter nå. Høres som jeg har fått nye hoyttalere. Presence, mikrodetaljer, total basskontroll, høy volum uten forvrengning. Absolutt alt er blitt bedre. Hvordan kunne jeg leve uten pream i så mange år ? Jeg har ikke prøv andre men denne Eklipse ga anlegget mitt beste lyden jeg husker i mange, mange år.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn