PS Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Hmm det må komme an på lytning. Hvis det var solid state all the way ville jeg sige ja.
     

    Prebs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2013
    Innlegg
    159
    Antall liker
    45
    PS Audio's nye HT som er på vei. Hva tenker dere??

     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    536
    Antall liker
    769
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Jeg tenker at jeg ikke har plass til dem, og det er nok greit siden de ikke blir billige.
     

    innspilt edderkopp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2021
    Innlegg
    175
    Antall liker
    85
    Sted
    tønsberg
    fint design, jeg ser en del kompromisser i lydkvalitet for å få bass og litt på design. jeg håpte lyd kom først.
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    536
    Antall liker
    769
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    fint design, jeg ser en del kompromisser i lydkvalitet for å få bass og litt på design. jeg håpte lyd kom først.
    Litt usikker på de kompromissene ettersom de er ganske fokusert på bass i det meste av diskusjoner om høyttalerne. Hva la du merke til?
     

    innspilt edderkopp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2021
    Innlegg
    175
    Antall liker
    85
    Sted
    tønsberg
    Litt usikker på de kompromissene ettersom de er ganske fokusert på bass i det meste av diskusjoner om høyttalerne. Hva la du merke til?
    kabinettet ser litt tynt ut, ikke så mye plass til demping.
    slave bass er ikke laget for lydkvalitet man kvantitet, bass er viktig men som Paul sier er subwoofer viktig men han har også sagt disse høyttalerne er ment for å gjøre alt, så kompromisser er gjort.
     

    Prebs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2013
    Innlegg
    159
    Antall liker
    45
    Blir spennende å følge med på denne nykommeren utover høsten. Noe ukonservativt utseende, men vil tro at man kan lære å sette pris på designet om høytalleren leverer i toppsjiktet musikalsk. Det jeg er mer redd for er slutt prisen her på berget med tidvis galopperende priser på alt fra terrassebord til hifiprodukter.... Time will show! Rp $25000
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Noen som har eksperimentert litt med rør bytte på BHK Signature Pre og har noen erfaringer å dele?
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.205
    Antall liker
    4.544
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg beklager, men det er ikke tillatt å avertere utstyr på selve forumet, jfr. forumreglene. Mvh Høvdingen
     
    Sist redigert av en moderator:

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Hadde den SACD,n vært sort skulle jeg kjøpe. Jeg har DAC,n med streaming bridge og har planer å kjøpe fosterkere m1200.
    Noen som har DAC,n sammen med monoblokker ? Eventuell, er det en godt macht tror dere ?
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Jeg har en perfectwave directstream dac. Lyd fra tv går via hdmi til T-we mediaboks og via optisk kabel til DS. Musikk spiller jeg av via bridge 2. Jeg opplever et mye mindre urgangsnivå fra optisk kabel og lyden er mindre dynamisk. Er det noen som vet hva dette kommer av?
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har en perfectwave directstream dac. Lyd fra tv går via hdmi til T-we mediaboks og via optisk kabel til DS. Musikk spiller jeg av via bridge 2. Jeg opplever et mye mindre urgangsnivå fra optisk kabel og lyden er mindre dynamisk. Er det noen som vet hva dette kommer av?
    Fra optisk kabel manualen sier at du får ikke mer enn 96 khz, kankjse dette påvirket dynamikken (?) særlig når du sender lyden fra en hdmi kabel. Bruker du gode kabler ( hdmi /optisk ) ? Om utgangsnivå har jeg ikke peiling, jeg bruker hdmi til en Marantz receiver til filmer eller tv lyden.
     

    Nidaros

    Ble medlem
    27.12.2014
    Innlegg
    246
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Jeg opplever også litt lavere nivå på optisk enn på I2S. Kan ikke si noe bastant om kvaliteten, optisk går kun til TV og det er et dårlig sammenligningsgrunnlag mot CD.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Lyd fra Telenor dekoder (optisk til min DS eller HDMI til AV-receiver) og strømming med Dolby digital plus via en Chromecast opplever jeg er komprimert ift. f.eks disk-basert avspilling og Tidal HiFi. Sistnevnte alternativer har så mye dynamikk at det noen ganger er i meste laget (luksusproblem).
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Fra optisk kabel manualen sier at du får ikke mer enn 96 khz, kankjse dette påvirket dynamikken (?) særlig når du sender lyden fra en hdmi kabel. Bruker du gode kabler ( hdmi /optisk ) ? Om utgangsnivå har jeg ikke peiling, jeg bruker hdmi til en Marantz receiver til filmer eller tv lyden.
    Jeg benytter en rimelig audioquest toslinkkabel og en helt vanlig hdmi kabel, som medfølger T We 2 boksen.
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Hadde den SACD,n vært sort skulle jeg kjøpe. Jeg har DAC,n med streaming bridge og har planer å kjøpe fosterkere m1200.
    Noen som har DAC,n sammen med monoblokker ? Eventuell, er det en godt macht tror dere ?
    Jeg har både PS Audio Memory player, DS DAC og M1200 men bruker en AudioValve Eclipse forforsterker mellom DS DAC og M1200 blokkene. Veldig fornøyd med denne kombinasjonen. DS DAC med siste Sunlight software er helt rå og det samme kan jeg si om M1200, kan absolutt anbefales! Har ikke prøvd å spille rett dra DS DAC og til M1200....
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Jeg har både PS Audio Memory player, DS DAC og M1200 men bruker en AudioValve Eclipse forforsterker mellom DS DAC og M1200 blokkene. Veldig fornøyd med denne kombinasjonen. DS DAC med siste Sunlight software er helt rå og det samme kan jeg si om M1200, kan absolutt anbefales! Har ikke prøvd å spille rett dra DS DAC og til M1200....
    Jeg foretrakk preamp foran DS, men har benyttet et et lan filter de siste dagene(bridge 2) , og det ga lydforbedring på de fleste parametre- bedre definisjon og dynamikk mest markant og har ikke det samme savnet etter preamp nå. Forøvrig dette filteret :https://www.finn.no/221583747
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Jeg foretrakk preamp foran DS, men har benyttet et et lan filter de siste dagene(bridge 2) , og det ga lydforbedring på de fleste parametre- bedre definisjon og dynamikk mest markant og har ikke det samme savnet etter preamp nå. Forøvrig dette filteret :https://www.finn.no/221583747
    Nå bruker jeg PS audio DAC og Ps audio m1200 ( uten preampen ) men etter bare noen timer med nye m1200 foretrekker å ikke snakke om lyden, ( tynn og mangler definisjon i toppen) . Håper det blir bedre og bedre etter et par hundre timer. Hadde dere med m1200 samme opplevelse ?
    hvor bruker du Lan filteret ? Jeg har også bridge 2 i DAC,n. Er det egentlig så mye forkjell ? Vil prøve kanksje
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Nå bruker jeg PS audio DAC og Ps audio m1200 ( uten preampen ) men etter bare noen timer med nye m1200 foretrekker å ikke snakke om lyden, ( tynn og mangler definisjon i toppen) . Håper det blir bedre og bedre etter et par hundre timer. Hadde dere med m1200 samme opplevelse ?
    hvor bruker du Lan filteret ? Jeg har også bridge 2 i DAC,n. Er det egentlig så mye forkjell ? Vil prøve kanksje
    Jeg hadde en Auralic Altair DAC som jeg koblet rett på M1200, og det låt akkurat som du beskriver tynnt og klinisk. Preamp imellom tilfører etter min erfaring masse, og spesielt med rørpre mye mere luft, fylde,bass og låter mere organisk.
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Jeg hadde en Auralic Altair DAC som jeg koblet rett på M1200, og det låt akkurat som du beskriver tynnt og klinisk. Preamp imellom tilfører etter min erfaring masse, og spesielt med rørpre mye mere luft, fylde,bass og låter mere organisk.
    Takk for info. Før brukte jeg Ps audio DAC,n rett i to monoblokker med rør og lyden var magisk, uten ekstern preampen, og før det en cd spiller med rør ( Droplet) rett i to Mc 275 med samme effekt, fantastisk lyd. Men jeg har lest en del og det visse seg at, spesielt m1200 krever minst et par hundre timer før den begynner å låte som det skal. En god venn av meg har m1200 også , uten preampen , og han sier de låter fantastisk men de trenger tid.
    skal vurdere preampen uansett
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Nå bruker jeg PS audio DAC og Ps audio m1200 ( uten preampen ) men etter bare noen timer med nye m1200 foretrekker å ikke snakke om lyden, ( tynn og mangler definisjon i toppen) . Håper det blir bedre og bedre etter et par hundre timer. Hadde dere med m1200 samme opplevelse ?
    hvor bruker du Lan filteret ? Jeg har også bridge 2 i DAC,n. Er det egentlig så mye forkjell ? Vil prøve kanksje
    Hvad er indgangsimpedans en på Power Ampen?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    50 k ohm og 100 k ohm Se Og balanceret. Det kan godt give tynd lyd.
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Takk for info. Før brukte jeg Ps audio DAC,n rett i to monoblokker med rør og lyden var magisk, uten ekstern preampen, og før det en cd spiller med rør ( Droplet) rett i to Mc 275 med samme effekt, fantastisk lyd. Men jeg har lest en del og det visse seg at, spesielt m1200 krever minst et par hundre timer før den begynner å låte som det skal. En god venn av meg har m1200 også , uten preampen , og han sier de låter fantastisk men de trenger tid.
    skal vurdere preampen uansett
    Ja M1200 trenger minst 200 timer før de virkelig åpner seg...men min erfaring er at preamp i forkant skaper magi🤗
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Fikk samme...har allerede Perfectwave memory player som er en fantastisk kombo med DS DAC. Har aldri hatt så god lyd fra CD før👍
    Men denne er siste utgave ellers ?jeg har sett en memory player men den hadde en stor display , identisk den DAC,n har. Er de to forskjellige spillere ?
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Men denne er siste utgave ellers ?jeg har sett en memory player men den hadde en stor display , identisk den DAC,n har. Er de to forskjellige spillere ?
    Ja denne er helt ny, jeg har den forrige utgaven memory player som har samme store display som DS DAC.
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Hva er forkjell mellon dem ? Pris ?
    Den nye ligger på 70 så er nok litt opp i pris i forhold til forrige utgave, tror den lå på 50+ men litt usikker. Jeg kjøpte min som demo sammen med DS DAC. Det er jo en ren transport uten DA konverter, så du får egentlig kun fullt utbytte av transport hvis du også har DS DAC :)
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Den nye ligger på 70 så er nok litt opp i pris i forhold til forrige utgave, tror den lå på 50+ men litt usikker. Jeg kjøpte min som demo sammen med DS DAC. Det er jo en ren transport uten DA konverter, så du får egentlig kun fullt utbytte av transport hvis du også har DS DAC :)
    Ok så, den nye er en full spiller med DAC ? ’ billig’ da ift separat DAC+transport ???
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Nå bruker jeg PS audio DAC og Ps audio m1200 ( uten preampen ) men etter bare noen timer med nye m1200 foretrekker å ikke snakke om lyden, ( tynn og mangler definisjon i toppen) . Håper det blir bedre og bedre etter et par hundre timer. Hadde dere med m1200 samme opplevelse ?
    hvor bruker du Lan filteret ? Jeg har også bridge 2 i DAC,n. Er det egentlig så mye forkjell ? Vil prøve kanksje
    Jeg bruker lan filteret rett i bridgemodulen. Ja,jeg opplevde et lavere støygulv med de forbedringer det medfører, sånn umiddelbart va det bedre definisjon og dynamikk, funket rett og slett bedre å bruke DS rett i monoblokkene,så savnet etter preamp ble ikke like stort.
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Jeg bruker lan filteret rett i bridgemodulen. Ja,jeg opplevde et lavere støygulv med de forbedringer det medfører, sånn umiddelbart va det bedre definisjon og dynamikk, funket rett og slett bedre å bruke DS rett i monoblokkene,så savnet etter preamp ble ikke like stort.
    Så, jeg som bruker Roon Nucleus også må ha to Lan filtrer eller det blir nok med en i bridgemodulen, synes du ?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Angående PS Audio DAC. Havde problemer med phono kabel ud til en buffer. Det var skærmet og omkring to meter langt. Fik hum/selvsving. Fik netop et nyt halv meter kort flettet kabel og nu virker min nye buffer fint med Dacen. Desuden lyder det meget bedre. Mere definition opefter.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.205
    Antall liker
    4.544
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Litt vondt for å tro at den nye sacd spiller hørbart bedre, da det er dac som avgjør det meste her. Har testet en eldre dcs sacd mot den ps audio sacd via ps dac. Hører ikke forskjell på drivverkene
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Litt vondt for å tro at den nye sacd spiller hørbart bedre, da det er dac som avgjør det meste her. Har testet en eldre dcs sacd mot den ps audio sacd via ps dac. Hører ikke forskjell på drivverkene
    Hvilket kabel bruger du mellem drev og DAC?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn