PS Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Tydeligvis ikke den samme som min. Kommer ikke længere end det her.
    IMG_20210715_174946.jpg
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Heldig, du Drossel. Jeg har ikke sett snurten av en ankomstmelding her i Norge..... Men været stråler.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Og der kom den etterlengtede pakken - uanmeldt (ingen tracking etter at Deutsche Post hadde gitt den fra seg).

    EDCOR XS4400 Papillon_small.jpg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Godt du har fået dem. Hvornår går du igang? Lægger du billeder op af processen?

    Mit analog kort ligger hos en som skal lodde trafoer ud i løbet af weekenden. Når jeg er færdig skal jeg ind til forhandleren i København og sammenligner. De er meget spændt på resultatet. Forhåbentlig lørdag næste uge.
     
    Sist redigert:

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Må først bestille en ca. 500 graders loddestasjon. Og så litt trening. Vil ta noen uker, sikkert. Tar nok en prat med elektro/automasjons-folk på jobben.
    Hmm..forhandleren i Danmark er også nysgjerrig, ja. Litt spennende, det. Skal jammen ta en prat med Mala Audio i Norge.
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Sludder og vrøvl. De to trafoer fåes for CA tusind DK.kr.
    Da jeg sa ‘ en komponent til flere tusen dollar’ mente jeg selv DAC’n ikke trafoer ( skulle bare mangle, å måte betale flere tusen dollar for noen trafoer !!)
     

    dottcom

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    65
    Antall liker
    41
    Håper dere skriver utførlige rapporter på oppgraderingen….
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.767
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Godt du har fået dem. Hvornår går du igang? Lægger du billeder op af processen?

    Mit analog kort ligger hos en som skal lodde trafoer ud i løbet af weekenden. Når jeg er færdig skal jeg ind til forhandleren i København og sammenligner. De er meget spændt på resultatet. Forhåbentlig lørdag næste uge.
    Hvordan gik det hos forhandleren?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Den står stadig der. Han synes ligesom jeg at den tenderer til at lyde lidt hårdt/analytisk nu. Den de har i forretningen har stået tændt uafbrudt i tre år. Så måske den bedrer sig over tid. Lodninger som er nye kan også give hårdere lyd. Det ændrer sig vel.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.767
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Ja lodninger kræver lidt tilspildning.
    Men så har han lyttet hjemme hos dig på dit anlæg i din stue. Eller var den med i forretningen?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Lodninger som er nye kan også give hårdere lyd. Det ændrer sig vel.
    Jeg bare MÅ spørre , hva er det som endrer seg i en lodding ??. Hva er det som forandres ?. Blir den mer eller mindre ledende ? OMG , hva blir det neste fra Danskene ? Vil gjerne ha en teknisk forklaring på dette.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bare MÅ spørre , hva er det som endrer seg i en lodding ??. Hva er det som forandres ?. Blir den mer eller mindre ledende ? OMG , hva blir det neste fra Danskene ? Vil gjerne ha en teknisk forklaring på dette.
    IKKE fra Danskene.... husk det :ROFLMAO:
    Dette tøyset er fra en nordmann i Danmark 😁
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Jeg bare MÅ spørre , hva er det som endrer seg i en lodding ??. Hva er det som forandres ?. Blir den mer eller mindre ledende ? OMG , hva blir det neste fra Danskene ? Vil gjerne ha en teknisk forklaring på dette.
    Er de meldinger jeg har hørt fra andre. Har ikke selv testet det seriøst. Men seriøse mennesker jeg har det fra. Som skrevet har jeg hørt det tager 4 dage Ca.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Så disse "seriøse" menneskene mente det var loddingene som måtte "spilles inn", og ikke trafoene ?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Så disse "seriøse" menneskene mente det var loddingene som måtte "spilles inn", og ikke trafoene ?
    Melder historien ikke noget om - different case. Nogle som producerer klasse D etc. som påstår det med lodningerne. Jeg går ikke intenst ind i variationer over dage. Livet er for kort til det. Jeg henter min dac igen i morgen.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Så disse "seriøse" menneskene mente det var loddingene som måtte "spilles inn", og ikke trafoene ?
    Ja, innspilling av alt er veldig, veldig viktig. Selv inngraveringen av merkenavnet i front har stor betydning, og en kan jo bare tenke seg hvilken inngravering som har lengst innspillingstid av PS og Accuphase... ;-)
     

    dottcom

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    65
    Antall liker
    41
    Hvordan er erfaringene med nye trafoer etter at de har fått noen timer på baken?

    Ser at noen opplever lyden som noe hardere i de øverste frekvensene enn før mod med siste firmware.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Nu har min stået tændt i over en uge efter den kom hjem fra High Performance. Har ikke lyttet på den endnu. Forhandleren synes også den var blevet mere spids. Men han sammenlignede med forretningens som har stået tændt uafbrudt i tre år. Jeg vil lytte igen i næste uge.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Har haft travelt med andre ting og er på besøg i Bergen.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Trafoene og ny loddestasjon er klare, men huset er i sommermodus, og med besøk, snekkerarbeid og stor hage, så vil det nok ennå ta litt tid før jeg er i mål. Dessuten har jeg kjøpt en Manley Neo-Classic 300B pre som skal testes med mine AKG K701 hodetelefoner (fruen klager over bass som trenger seg på gjennom vegger og gulv).

    Manley NeoClassic 300B preamp 07.jpg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Går ud fra at der er et dårligt kompromis mellem udgangs impedans og indgangsimpedans på det efterfølgende effektrin.
     

    Nidaros

    Ble medlem
    27.12.2014
    Innlegg
    246
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Med diskanten nederst foretrækker du det?
    :) Det var en betraktning rundt selve kassedesignet, ikke plasseringen av elementene. (Det var derfor jeg skrev "Rund i bunn".)

    Om en høyttaler er rund i den ene enden og har nittigradershjørner i den andre, så foretrekker jeg (foreløpig) at den runde enden peker oppover. Kan hende denne høyttaleren skifter litt karakter i en annen farge og finish.

    PS Audio presenterer et alternativt høyttalerdesign, det skal de ha. Og de har endt opp med et ferdig design som er ganske langt unna det de har forhåndsvist de siste åra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn