Provisorisk bassfelle

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.337
Antall liker
8.426
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Men det hjelper jo ikke mye på bassen da.
Hardstappet med tøy pleier de å være.
Bass er noe herk å temme, krever store tiltak med tanke på å dempe etterklang.
 
P

parafinoksen

Gjest
Men det hjelper jo ikke mye på bassen da.
Hardstappet med tøy pleier de å være.
Bass er noe herk å temme, krever store tiltak med tanke på å dempe etterklang.
Jeg kan i alle fall late som :ROFLMAO:

Men i og med at sekken er rimelig hardpakket, da lager jeg vel bare et nytt «hjørne»?
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.337
Antall liker
8.426
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Noen rom er jo mer ok mot bass en andre.
Det jeg opplevde med mitt er jo att flere elementer hjelper, men da blir også tiltakene større.
Men med ett resultat som bare ble til det bedre, tiltak i rommet ble jo også veldig store.
Med ett resultat av veldig bra og kontant bass.
har man en vanlig stue kan man jo ikke holde på på den måten som jeg har gjort.
Etterklangen hos meg er jo veldig liten helt ned til under 20hz, men det er heller ikke stua til mor i huset :=)
Da tror jeg det hadde blitt støy i heimen.
 
P

parafinoksen

Gjest
Stua vår er nesten kvadratisk (4,79 x 4,66), med ganske god takhøyde (2,62), men bassen er ganske grei her. Vi har fylt alle hjørnene med et eller annet (bokhyller, kasser med Lego, boksesekk :ROFLMAO: osv.), vi har gulvteppe og en godt polstret sofagruppe, høyttalerne er fornuftige i forhold til rommet (ruller ganske greit av under 40 Hz) og dessuten spiller jeg på fornuftige lydnivåer. Jeg får selvsagt ikke kjellerdyp bass, men den jeg får, er god og tydelig. Ingen romling. Forsterkeren har god kontroll.

Vi sliter med flutterekko på grunn av harde flater fra halvveis opp på veggen og opp til taket. Ved finlytting setter jeg midlertidig opp to høye, smale absorbenter på TV-en, noe som hjelper betraktelig. Skal kjøpe noen flere til å ha bak meg og på sideveggene.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.337
Antall liker
8.426
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
førsterefleksjon har mye å si for gleden ja, ingen tvil.
 
Topp Bunn