Protraktor (?)

olisn

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
691
Antall liker
626
Sted
Larvik
Torget vurderinger
4
Sitter og ser på bayen etter dr Feickert, som vel er den beste protraktoren der ute (?), og finner at den selges fra Uk til ca 2600 kroner mens noe tilsvarende fra Kina kommer på skarve 1150. Da er det selvfølgelig fristende å ta den kinesiske, men for sikkerhets skyld er det enda mer fristende å først be om råd/synspunkter fra mer erfarne vinylspillende. Takker så mye for bidrag!

Ole G
 

Jonas_H

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2015
Innlegg
424
Antall liker
994
Torget vurderinger
7
De har den også hos Duet. Jeg kjøpte min der.

Hvorvidt den kinesiske kopien er grei eller ikke, har jeg ingen forutsetning til å mene noe om. Men alltids fint å støtte opp om lokale hi-fi sjapper :)

 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.262
Antall liker
6.341
Sted
Under stjernene
Kjøpte min hos Audio Aktøren.
Har ikke helt sansen for disse Kinagreiene.

Brukes jo sjelden, kanskje det er mulig å få lånt/leid en?
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.262
Antall liker
6.341
Sted
Under stjernene
Tror du ikke din også er laget i Kina? :)

mvh
Klarer ikke å finne noen info på enhet eller bruksanvisning.
Å tru kan man gjøre i kirka.😊
Hvis produksjonen legges til Kina er man vel garantert blåkopier. Mener å huske at en norsk elektronikkprodusent nevnte det her på HFS for et år siden.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.425
Antall liker
17.122
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
^ 0 problem at produktet evt er produsert i Kina. Det eneste som gjelder er at den har korrekte mål - og er rett (bein) i alle sine bestanddeler.
 
  • Liker
Reaksjoner: JMM

RC30

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2005
Innlegg
155
Antall liker
252
Jeg bruker en Malaysisk sak fra brukerprofilen "sph" på forumet Lencoheaven. Brukt sammen med Hoffman's Arc Protractor blir det både nøyaktig og fleksibelt. Linken krever sannsynligvis log in på forumet.
 
Topp Bunn