Protractor for Origin silver

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
249
Antall liker
35
Torget vurderinger
2
Kva protractor kan brukes til Origin silver arm for å få rette overheng på pu ,skal ha 17,24 mm, nokon som kan hjelpe meg med dette, er det noe på nettet som kan skrives ut.

mvh sota
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.762
Antall liker
21.644
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Den du skal ha er The Rega Stevenson Arc Protractor (om jeg husker navnet helt riktig).
Sjekk anleggstråden til Wergeland for bilde og tips.
 

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
249
Antall liker
35
Torget vurderinger
2
Er nok ikkje noen av desse som går å bruke til Origin armen da den skal ha overheng på 17,24 mm er ikkje sikkert det finnest noen ark protractor inne på nettet som eg kan bruke til denne armen ???

sota
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.327
Torget vurderinger
1
Sota skrev:
Er nok ikkje noen av desse som går å bruke til Origin armen da den skal ha overheng på 17,24 mm er ikkje sikkert det finnest noen ark protractor inne på nettet som eg kan bruke til denne armen ???

sota
Jeg legger mine 2 cent på at det går helt fint å bruke de arc-protraktorene beregnet til REGA - utgangspunktet for OriginLive er tross alt modifisering av REGAarmer - At Origin så velger å justere litt på monteringsgeometrien for REGAarmene (spindel-armbase på 223 mm i stedet for 222 mm) er av mindre betydning. Les forøvrig denne http://www.vinylengine.com/arc-protractors.shtml. Det er forøvrig ganske enkelt å lage en protractor etter dette prinsippet selv -> passer og linial er det viktigste foruten papir/kartong - noen tienedels millimeter i slingringsmon må du uansett regne med så lenge du ikke har ei spesialkonstruert skruestikke/rigg/jigg til å montere arm og PU. Husk også at valg av geometri i oppsettet av PU og radialarm er «proppfult» av kompromisser mellom motstridende hensyn - ett sted tyter feilene ut uansett.

mvh
KJ
 
Topp Bunn