Prosjekt: Tandberg Huldra 10 - Hjelp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Tandberg Huldra 10. Trolig er det en del forskjellig som ikke virker. Kan starte med de to mest åpenbare feilene:

    1. AM-velgeren virker ikke. Kan snurre på knappen/potmeteret, men som man kan se på bildet av innsiden er bl.a. tråden røket. Hvordan skal dette se ut når det virker? Tips til valg av tråd?

    2. Knappene "TAPE MONITOR" og "AFC OFF" er de to eneste knappene som går an å presse inn og som forblir innpresset. Knappene fom. "AUX" tom. "P4" kan presses inn, men de går ut igjen med en gang man slipper.
    På innsiden kan man se at knappene som ikke vil forbli innpresset mangler en liten svart plastbit på toppen, som finnes på både "TAPE MONITOR"- og "AFC OFF"-knappen. Antar at det er en sammenheng? Noe som lar seg fikse?

    a1x.jpg


    a2.jpg


    a4x.jpg


    a3x.jpg
     
    Sist redigert:

    HiFi_Martin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2004
    Innlegg
    446
    Antall liker
    252
    Torget vurderinger
    2
    de du har markert med rødt, skal vel opføre seg litt annerledes enn de som "virker". De 2 som virker er vel av/på brytere, de øvrige er velgere, det vil si at uansett hvilken du trykker på, så gjøre det at det ene som sto inne spretter ut, og da skal den du trykker inn bli stående. Dette vil igjen si at det må være noe bevegelig som forbinder disse, kan det være et tips å sjekke dette, og smøre det opp så det beveger seg.....tror kanskje det, wild guess :)
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    De 2 som virker er vel av/på brytere, de øvrige er velgere, det vil si at uansett hvilken du trykker på, så gjøre det at det ene som sto inne spretter ut, og da skal den du trykker inn bli stående. Dette vil igjen si at det må være noe bevegelig som forbinder disse, kan det være et tips å sjekke dette, og smøre det opp så det beveger seg.....
    Kanskje. Ser i servicemanualen for Huldra 10 at det er tre forskjellige slags trykktastvendere, med henholdsvis uavhengig utløsning, fellesutløser, og fellesutløser uten tilkoplingspinner.

    utløser 1.jpg
    utløser 2.jpg
    utløser 3.jpg


    De knappene/venderne som ikke vil holde seg inne er kanskje vendere med fellesutløser? De står jo bortetter på samme bæreskinne, i motsetning til de to knappene som ikke spretter ut igjen, som jo står for seg selv.

    Kan ikke se noen bevegelig del som binder knappene sammen. Forslag? (Ikke så mye å hente i servicemanualen, som mangler sidene 3-8.)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.408
    Antall liker
    17.105
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det er en helt vanlig "feil" at disse trykkbryterne ikke holder seg inne. Du må demontere (ta av topp og bunnplate på forsterkeren) slik at du kommer til og kan spraye elektrorens direkte inn i bryterhusene. Det er ikke nødvendig å demontere bryterne. Du sprayer fra utsiden. Etter at du har sprayet inn litt, så trykker du bryteren ut inn en rekke ganger til den tilslutt begynner å virke. Spray da litt elektro smørespray på samme punkt og gjenta trykkeprosessen. Obs - spray moderate mengder. Bryterene skal smøres - ikke bades. Det kan hende prosessen må gjentas.

    Når det gjelder AM-søkeren, så er det ofte at den har satt seg - og det kan være et lite helvete å få løsnet den igjen. Det er antakelig det som er årsaken til at snoren har røket. Det finnes kopier av servicemanualer uten på nettet (husker ikke webadr i farten) som viser hvordan snoren skal trekkes.

    Samme smøreprosess bruker du også på potmetrene. Det er ikke uvanlig at det er en del spraking og knitring i disse, og det blir borte med en slik rens/smør-runde.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.734
    Antall liker
    497
    WD-40 spray inn i kanten på skinna, fra overside og elektrorens inn i bakkant på bryterrekka. Wd-40 i snekka på AM kondensatoren er ofte nok til å løse opp det stivna fettet som holder søkeren fast. Spray inn og vent noen minutter så den rekker å gå inn i fettet.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.408
    Antall liker
    17.105
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Wd-40 i snekka på AM kondensatoren er ofte nok til å løse opp det stivna fettet som holder søkeren fast. Spray inn og vent noen minutter så den rekker å gå inn i fettet.
    På en H10 jeg hadde tidligere, så tok det meg vel et par, tre timer å få løsnet søkeren, slik at den gikk lett og ledig. Så det er nok litt individuelt.
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Skrudde av bunnplaten, skal kretskortene av også? Og må det kortet som står på skrått over venderrekken også skrus av?

    Hvor er "snekka" på AM kondensatoren?

    Fint om noen gidder å markere smøringspunkter på bildene.

    b1 - bunnplate fjernet.jpg

    Skal kretskortene tas vekk?
    b2.jpg

    Begge disse rullene går fint rundt, men bør de smøres for det?

    b3.jpg

    Skal det skråstilte kortet tas av?

    b4.jpg

    Noe rens/smørning her?

    b5.jpg

    Noe rens/smørning her?

    b7.jpg

    Hvor er "snekka" som skal smøres?
     

    Vedlegg

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.408
    Antall liker
    17.105
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    På det øverste bildet her ser du bryterne. De flate brune. Spray ned i det lille hullet på toppen av de, samtidig som du trykker ut/inn.

    På bilde nr. 2 ser du også potmeterne. Spray ned i de mens du vrir de frem og tilbake.

    På bilde 3 kan du prøve å vri hjulet som snorene går inn på rundt. Går det - og beveger den store delen (m/"skivene") under denne på seg? Om ikke, så er det akselen på den som må smøres.
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    På det øverste bildet her ser du bryterne. De flate brune. Spray ned i det lille hullet på toppen av de, samtidig som du trykker ut/inn.

    På bilde nr. 2 ser du også potmeterne. Spray ned i de mens du vrir de frem og tilbake.

    På bilde 3 kan du prøve å vri hjulet som snorene går inn på rundt. Går det - og beveger den store delen (m/"skivene") under denne på seg? Om ikke, så er det akselen på den som må smøres.
    b5.jpg


    Spraye WD40 ned hvor pilene peker?

    xb3.jpg


    Spraye WD40 ned i hullet hvor pilen peker, dvs. det bakerste hullet, eller i det hullet som er lengst frem?

    xb7.jpg


    Dette hjulet som er ment å gå rundt? Det sitter godt fast. Har sprayet litt med WD40 i forskjellige kriker og kroker, og forsøkt å lirke det rundt.
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Nå har jeg fikset trykknappene/venderne.

    Skrudde løs det lille skråstilte kortet og vippet det litt bakover. Stakk WD40-røret ned og sprayet skinnen mellom alle venderne bortover, samt nedi hullet hvor det stikker litt metall opp og der hvor fjæren møter den brune plastikken. Trykket så på alle knappene i noen minutter, og etter at én knapp virket fulgte de andre etter.

    Nå fungerer FM-mottaket, men det knitrer og spraker og litt ujevn volumstyrke i L/R når jeg skrur på potmeterne/skruknappene. Så jeg lurer på om det er nedi der hvor det er rød plastikk at det skal sprayes WD40, for å fikse dette?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.408
    Antall liker
    17.105
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ja, spray potmetrene der du har vist med piler. Kobberbanene i disse har oksydert - og det skaper dårlig kontakt.
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Ja, spray potmetrene der du har vist med piler. Kobberbanene i disse har oksydert - og det skaper dårlig kontakt.
    Det hjalp mye. Nær sagt all knitring er borte.

    Men skrur jeg bassen helt opp (max) virker det som om bassnivået kuttes tilbake til 0. Skrur jeg bassen en kvart millimeter tilbake fra max, så gir den full bass, og hele veien nedover igjen så oppfører bassen seg stabilt. Hva kan være årsaken til det?
     
    Sist redigert:

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Har stadig trøbbel med AM-kondensatoren, som ikke rikker seg av flekken. Noen som kan vise med piler på et bilde hvilke punkter som skal sprayes med WD40? Eventuelt andre forslag enn WD40?

    Også er lyspæren til LO-FILT gått. Mulig å få tak i ny? Eventuelt hvordan bytter man denne enklest mulig?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.408
    Antall liker
    17.105
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Men skrur jeg bassen helt opp (max) virker det som om bassnivået kuttes tilbake til 0. Skrur jeg bassen en kvart millimeter tilbake fra max, så gir den full bass, og hele veien nedover igjen så oppfører bassen seg stabilt. Hva kan være årsaken til det?
    Dårlig kontakt i potmeter. Kan skyldes slitasje, men prøv med mer rensespray.
    OBS! Etter at du har sprayet med elektrorens, og er fornøyd så bør du spraye litt med en elektro smørespray (eks, WD40) slik at kobberbanene får en beskyttende hinne. Ellers vil de raskt kunne oksydere igjen.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.408
    Antall liker
    17.105
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har stadig trøbbel med AM-kondensatoren, som ikke rikker seg av flekken. Noen som kan vise med piler på et bilde hvilke punkter som skal sprayes med WD40?
    På bildet ditt - under loddeøret til jordingspunktet, så ser du skivene på AM-kondensatoren, og det er et drev i enden av den. Det er den akselen som denne går på som må smøres. Du må prøve med noe mer aggresivt enn WD40. CRC rustløser el.likn. Det kan hende du må bruke noe verktøy for å forsøke å vri/bende på den med forsiktig makt for å få den til å løsne litt etter litt (etter at rustløseren har fått virke en stund).

    Ta et bilde av pæra - husker ikke helt hvilke type løsning H10 hadde.
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Men skrur jeg bassen helt opp (max) virker det som om bassnivået kuttes tilbake til 0. Skrur jeg bassen en kvart millimeter tilbake fra max, så gir den full bass, og hele veien nedover igjen så oppfører bassen seg stabilt. Hva kan være årsaken til det?
    Dårlig kontakt i potmeter. Kan skyldes slitasje, men prøv med mer rensespray.
    OBS! Etter at du har sprayet med elektrorens, og er fornøyd så bør du spraye litt med en elektro smørespray (eks, WD40) slik at kobberbanene får en beskyttende hinne. Ellers vil de raskt kunne oksydere igjen.
    Har kun brukt WD40, både på knapper og potmetere. Hadde ikke elektrospray for hånden i går. Hvordan er det å nå gå over med elektrospray, for så å gå over med WD40 igjen?
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    OK. Tester CRC 565 senere i kveld.

    Kom for øvrig litt WD40 på kretskortet i går, både ved potmetere og rundt AM-kondensatoren. Er det ødeleggende?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.408
    Antall liker
    17.105
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    CRC-565 er ikke mer aggresiv enn WD40. Bruk CRC Rustløser eller tilsvarende på AM-kondisen.

    Nei det er ingen fare om det kommer litt på kretskortene.
    Om du har fått et tilfredsstillende resultat på potmetrene og trykkbryterne med WD40, så er det ingen grunn til å gjøre noe mer. Men om du ikke får full kontakt på basspotmetret, så kan det være en idé å prøve elektrorens på den. Men, igjen - det kan være slitasje, eller rett og slett at det er mulig å vri for langt, slik at kontakten brytes.
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    CRC-565 er ikke mer aggresiv enn WD40. Bruk CRC Rustløser eller tilsvarende på AM-kondisen.

    Nei det er ingen fare om det kommer litt på kretskortene.
    Om du har fått et tilfredsstillende resultat på potmetrene og trykkbryterne med WD40, så er det ingen grunn til å gjøre noe mer. Men om du ikke får full kontakt på basspotmetret, så kan det være en idé å prøve elektrorens på den. Men, igjen - det kan være slitasje, eller rett og slett at det er mulig å vri for langt, slik at kontakten brytes.
    Kjøpte "CRC 5-56 Rustløser" på Clas Ohlson. Finnes det en variant som kun heter "CRC Rustløser"? Har uansett gitt den noen dråper "CRC 5-56 Rustløser".

    Gikk over potmeterne på ny, med elektrorens etterfulgt av wd40. Bassjusteringen virker nå 100%.

    Et nytt problem er at kun høyttalerkanalene A og B på venstre side fungerer. Høyttalerkanalene A og B på høyre side gir nær sagt ingen lyd. Kan høre at det er lyd der, men selv på fullt volum er det som om volumet er skrudd nesten helt ned. Hva kan dette komme av? Eventuell løsning? For å få lyd på begge høyttalere nå, kobler jeg til henholdsvis A og B på venstre side, men det blir vel ikke stereo.
     

    Delle

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Innlegg
    1.496
    Antall liker
    267
    Den AM-kondensatoren kan være vrien å få løsnet når den først har satt seg fast ja :(

    Prøv med moderat varme fra en hårføner rett mot akslingen, eller legg spissen på loddebolten inntil metallhuset runndt akslingen noen sekunder.
    Sprayen trenger lettere inn hvis du får myket opp det gamle harsknede fettet først.

    I noen tilfeller kan det være nødvendig å demontere akslingen helt for å få fjernet det gamle fettet.

    Lykke til.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.734
    Antall liker
    497
    WD 40 er et smøremiddel for mekanikk. Den har penetrerende egenskaper og etterlater en hinne av smøremiddel som er bestandig. Jeg ville ikke brukt den på elektronikk, den er ikke ment for slik bruk.

    Hvis du ikke greier å løsne opp AM søkeren med WD 40 eller annet, så er det demontering som må til. Lodde av ledningene, fjerne skalasnoren og skru opp for å ta den ut.
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Slik det ser ut nå må AM-kondensatoren ut av Huldra 10. Noen som har en allerede prøvd fremgangsmåte for å få den av?
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Slik det ser ut nå må AM-kondensatoren ut av Huldra 10. Noen som har en allerede prøvd fremgangsmåte for å få den av?
    Det går å fjerne klips, ta av snor-hjul mens den står på plass...da kan akselen rigles/skyves inn litt, smøres/sprayes, trekkes ut, -pleier å løsne da.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.408
    Antall liker
    17.105
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Et nytt problem er at kun høyttalerkanalene A og B på venstre side fungerer. Høyttalerkanalene A og B på høyre side gir nær sagt ingen lyd. Kan høre at det er lyd der, men selv på fullt volum er det som om volumet er skrudd nesten helt ned. Hva kan dette komme av? Eventuell løsning? For å få lyd på begge høyttalere nå, kobler jeg til henholdsvis A og B på venstre side, men det blir vel ikke stereo.
    Det kan være flere årsaker, men mulig kondensator for h.kanal som har sagt takk for seg. Når du kobler ht slik du har gjort nå så får du kun v.kanal i begge ht ja - ikke stereo.
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Det kan være flere årsaker, men mulig kondensator for h.kanal som har sagt takk for seg.
    Kanskje like greit å bytte begge to, mtp. alder. Hvor finner jeg tilsvarende kondensatorer? Noen som har en link til netbutikk som selger disse, eller detaljerte specs på tilsvarende kondensatorer?

    For øvrig er det god lyd i hodetelefoner, både L og R.
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Hvis du har lyd i hodetelefonene, så er det ikke utgangskondensatorene! Hodetelefonene får samme signal som høyttalerne via et motstandsdempeledd.
    Det må nesten være høyttalervelgeren eller tilkoblingspunkt fra kretskortet til høyttalerutgangen som er årsaken.
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Nå har jeg byttet om fra 220 til 240 volt. Etter dette røk sikringen i midten, den som heter 1003, 10-15 sekunder etter at jeg skrudde Huldraen på igjen. Hva kan grunnen til dette være?

    Også lurer jeg på om R750 har en funksjon i forhold til høyttalerutgangene? Den har en del hvitt/oljefarget rundt/under seg på kortet.
     

    TANDBERGEREN

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2013
    Innlegg
    314
    Antall liker
    93
    Sted
    Fosser
    Generelt bil jeg fraråde å benytte WD40 i elektronikk.
    Det er såpass mange nylondeler involvert, som vil svelle av WD40 og tilsvarende produkter.
    De kan imidlertid være greie til å få løsna AM-kondisen. Selv benytter jeg kun ny sinterlagerolje til de operasjonene.
    Litt tidkrevende, og ikkehelt for den som er uvant til å håndtere slike kondiser.
    Løsner låseringer og manipulerer akslingene aksielt for å få ut gammelt fett og erstatte det med fin ny olje.

    Det finnes gode elektronikksmørere som er klart å foretrekke.
    Sjekk PRF-rangen hos ELFA

    Nåvel. Lyd borte på en kanal er ofte utgangskondensatoren.
    Men du kan sjekke om loddingene på de kontaktene er gode. (Sjelden dårlige kontakter slår ut begge dog.)
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Hva er status nå? Har du fått lyd i begge utgangene?
     

    JHolm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2007
    Innlegg
    492
    Antall liker
    26
    Sted
    Oslo
    Et nytt problem er at kun høyttalerkanalene A og B på venstre side fungerer.Høyttalerkanalene A og B på høyre side gir ær sagt ingen lyd. Kan høre at det er lyd der, men selv på fullt volum er det som om volumet er skrudd nesten helt ned. Hva kan dette komme av? Eventuell løsning? For å få lyd på begge høyttalere nå, kobler jeg tilhenholdsvis A og B på venstre side, men det blir vel ikke stereo.
    Hvis du har normalt kanalbalanse med bruk av (bare) hodetelefoner, er dette antagelig gåen(e) utgangstransistor(er) i høyre kanal. Hvis ikke kan du prøve å rense høyttalervelgeren.
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Hva er status nå? Har du fått lyd i begge utgangene?
    Status er at jeg har tatt ut AM-kondensatoren. Den ligger nå i et bad av CRC 5-65. Noen som har andre anbefalinger om hvordan jeg kan få løsnet den opp nå som den er ute? Den sitter fortsatt som bare det.

    Jeg legger også ved et bilde av R750, og jeg lurer på hva det hvite rundt denne er? Og hvilken funksjon har R750 på Huldra 10?

    am0.jpg


    am1.jpg


    am2.jpg


    r750.jpg


    Hva gjør R750? Og hva er galt med den?
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Nå har jeg fått løsnet opp AM-kondensatoren.

    Slik skjedde det: Først lot jeg kondensatoren ligge litt i et bad av CRC 5-65. Så sprayet jeg litt CRC penetrating oil + MoS2 i alle kriker og kroker. Så tok jeg av det sorte hjulet. Så tok jeg en tang og klemte til rundt metallet hvor det sorte hjulet satt, og rikket alt jeg kunne, og da gikk det hele såvidt fremover (snakk om millimetere). Etter dette holdt jeg hele kondensatoren rett over en panelovn som var innstilt på 30 grader, og holdt den der i den varme luften. Forsøkte så igjen med tangen. Dette med å holde kondensatoren over panelovnen, for så å rikke mer med tangen, måtte jeg gjenta flere ganger. Til slutt er det bare å vri til det sier stopp, for å så vri andre veien til det sier stopp, og fortsette slik frem og tilbake. Dette blir sakte, men sikkert lettere og lettere, og til slutt fungerer det bare.

    Jeg tror jeg ville benyttet en hårføner i stedet for en panelovn, om jeg hadde hatt det.
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Fint at det løste seg med AM kondensatoren.

    Når det gjelder hva misfarging rundt motstand R750 så vet jeg ikke hva den kommer av, men den ser jo ganske mistenkelig ut. Jeg ville ha testet den om den har riktig verdi, og eventuelt byttet den ut med en frisk en:)
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Snoropphenget for AM må fikses. Er det noen som har en tegning eller et bilde av hvordan opphenget er ment å være? Tenker da på veien om metallhjulet og gjennom trinsene etc.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.734
    Antall liker
    497
    WD 40 skal bare brukes på mekaniske komponenter, og ikke der det går strøm. Den er ikke laget for slikt, og den kan virke mot hensikten hvis du gjør det.
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Her et bilde av tre deler jeg har tatt ut og som jeg vil bytte. Noen som ut fra bildene kan si meg nøyaktig hvilke deler jeg skal kjøpe nye? Den lille i fronten er R750, og på den står det 200-9 R22 10% 1W.

    elec1.jpg


    Et bilde til av bunnen:

    elec2.jpg
     

    Schlek828

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Servicemanualen til Huldra 10 som ligger på sportsbil-siden er ikke brukandes. De første sidene mangler, og det er der hvor bl.a. snortrekket beskrives.

    Er det noen som har servicemanualen til Huldra 10 som kan ta seg bryet med å scanne de manglende sidene og legge de ut, eventuelt sende de til meg?
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har kjøpt deler til Huldra 10 på e-bay og Elfa elektronikk.
    Hvis jeg skulle kjøpt nå, tror jeg at jeg ville hørt med: jan-iver @ tandbergeren.net
    (fjern mellomrom hvis du skal sende epost)

    Denne kan kanskje hjelpe deg med hvordan tråden skal monteres:
    2009-01-26_220521_skalatræk2.jpg

    Dette er for Sølvsuper, men prinsippet skal være det samme.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn