Problemet med hifi.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Jeg tror ikke vi trenger å forske på det. Begrepet WAF som benyttes i våre kretser sier vel alt om den sammenhengen. Selv om de ikke sier noe så merker du fort om det siste innkjøpet var rett eller galt ;D

Elektron

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.696
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
lark skrev:
Hva gjør man når man har nådd "målet"?
Da er det man kan konsentrere seg helt om å nyte musikken. Og man blir aldri ferdig med det heller, sterke musikkopplevelser skaper økt behov.

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
985
Torget vurderinger
18
lark skrev:
Hva gjør man når man har nådd "målet"?
Etter å ha holdt på med hifi i over 20 år, har jeg forlengst innsett at jeg aldri når målet...

hagr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.07.2008
Antall liker
1
Håper jeg aldri når "målet" som jeg leter etter. Gjør jeg det, er jo interessen ødelagt...

S

slowmotion

Gjest
Når man har nådd målet er man vel død?

Om man er i stand til å gjøre noe som helst da er det vel ingen som vet?

;)

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Audiophile-Arve skrev:
Hemulen i Mummitrollet samla opprinneleg på frimerke. Til sist hadde han absolutt alle, både dei som hadde vore i vanleg utgåve og dei med feiltrykk. Då vart han frykteleg deprimert. Han var ikkje samlar lenger -berre eigar.
Så fekk han tipset om å samle på plantar i staden. Og denne oppgåva var såpass uoverkommeleg at han kunne gå inn for ho med liv og lyst i all overskodeleg framtid. Såvidt ein kan lese seg til, driv han og samlar på plantar framleis....
Minst like bra som hifi?
- like bra som hifi, men ikke like bra som sportsfiske ;D

XD-845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2008
Antall liker
0
janb skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Hemulen i Mummitrollet samla opprinneleg på frimerke. Til sist hadde han absolutt alle, både dei som hadde vore i vanleg utgåve og dei med feiltrykk. Då vart han frykteleg deprimert. Han var ikkje samlar lenger -berre eigar.
Så fekk han tipset om å samle på plantar i staden. Og denne oppgåva var såpass uoverkommeleg at han kunne gå inn for ho med liv og lyst i all overskodeleg framtid. Såvidt ein kan lese seg til, driv han og samlar på plantar framleis....
Minst like bra som hifi?
- like bra som hifi, men ikke like bra som sportsfiske ;D
Det er ingen problemer med HiFi, det er det som er så fantastisk. Man kan bytte og bytte og lyden blir aldri lik. Akkurat som snøfnugg ingen er like.

God Jul.... måtte nissen komme med harde store pakker

U

utgatt60135

Gjest
DIY_dude skrev:
Problemet ligger ikke i hifien, men i den stadige trangen til å søke lykke i materielle goder. Det blir en irrasjonell evigvarende søken etter mer, bedre og større, som ikke egentlig har noe med lyden å gjøre. Problemet er en grunnleggende indre uro fordi man ikke aksepterer øyeblikket for det det er.

Dagens filosofi. :)
Mer virkelighet enn filosofi ;). Jeg tror du traff spikeren på hodet som det heter.

Jeg hører ikke noen "feil" som irriterer og oppgraderingsspøkelset har forlatt åstedet. Bedre lyd trenger jeg ikke. Veldig god følelse det.

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Feil tja er vel noen feil i de fleste oppsett men, Hva med å glemme de feila da å kose seg med for eks en pils å noe god musikk ;D ;D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
9.001
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Lyngen skrev:
DIY_dude skrev:
Problemet ligger ikke i hifien, men i den stadige trangen til å søke lykke i materielle goder. Det blir en irrasjonell evigvarende søken etter mer, bedre og større, som ikke egentlig har noe med lyden å gjøre. Problemet er en grunnleggende indre uro fordi man ikke aksepterer øyeblikket for det det er.

Dagens filosofi. :)
Mer virkelighet enn filosofi ;). Jeg tror du traff spikeren på hodet som det heter.

Jeg hører ikke noen "feil" som irriterer og oppgraderingsspøkelset har forlatt åstedet. Bedre lyd trenger jeg ikke. Veldig god følelse det.
Du må få lånt deg eitkvart spennande. Mennesket skal vere uroleg. Den freden du tydelegvis har funne, kan passe bra i jula. Men etter nyttår, når du får ting rimeleg.....
Fornøgde menneske har aldri stått for utviklinga. Attende til rastløysa er eit must etter dei mange, tunge middagane vi no står framfor nokre veker.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.729
Det kom en bok om dette i år, "Storeulvsyndromet" av Thomas Hylland Eriksen. En veldig interessant bok om lykkeforskning, som tar utgangspunkt i hva som skjer med Storeulv når han endelig har fanget alle tre grisene og puttet dem i gryta. :)

Anbefales.

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Antall liker
2
skjønner ikke hva dere snakke om. man når aldrig målet. målet er det jeg hører akustik live på forskjellige steder rundt om kring. alt fra kirkeorgel, piano i privat stue, til store symphoniorkester ( som låter forskjellig avhengig hvor det spiller). slik blir det aldrig hjemme. men det er artig å erfare hvor nærme det er mulig å komme.
hører feil over alt, bare med noe forskjellig karakter og fokus, kun 2 ganger opp mellom årene har jeg glemt at det faktisk var ett anlegg jeg hørte på. men det var bare ved første lytting.
ps. har holdt på med dette i over 30år (vil ikke si hvor mye over ;) ;D ) og blir aldri lei eller trøtt av det. 8)
hifi er gøy......

Topp Bunn