Problemer med signaler

Rebor

Medlem
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Hei,
jeg har et problem i og med at lydnivået i høyre kanal øker dramatisk, mens det i venstre blir tilsvarende lavt. Denne feilen kommer og går. Har bare prøvd å bytte signalkabler mellom RIIA og forforsterker. Lurte derfor på om noen her inne har noen formening om hva dette kommer av eller aller helst hvor feilen ligger.

Mvh Reidar

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
174
Hvis du ikke har tilsvarende problemer med andre lydkilder på forsterkeren din vil jeg anta at feilen kan ligge i riaaen eller pickupen din.
Du kan jo for sikkerhets skyld forsøke å bytte inngang på forsterkeren din ved f.eks å sette kablene fra riaaen inn på den inngangen du bruker til en annen lydkilde som du ikke har hatt samme problem med. Får samme problem med lyden der har du nok eliminert forsterkeren som problem.
Kablene kan neppe gi slike utslag og da står vi igjen med pickup og riaa. Jeg heller nok mest til det kan være riaaen din det er noe feil ved. Prøv å låne en annen riaa. Hvis denne ikke medfører samme problem kan du være sikker på at det er riaaen det er noe feil på. Gjentar feilen seg på ny riaa, er det nok pickupen som spiller deg ett puss.

Topp Bunn