Problemer med pickup

Kramer1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2012
Innlegg
199
Antall liker
71
Sted
Ytre Arna
Torget vurderinger
1
Har nettop kjøpt et Graham Slee Era V Godl RIAA og en Clearaudio Aurum Beta Pickup brukt av en privatperson.

RIAA ser ut til å fungere greit men eg er litt tvilende til pickupen.

For meg så ser det ut som om den har litt bøy oppover på den fremste delen, og sett nedenifra ser nåla ut til å helle litt til venstre.

Dette er di beste bildene eg fikk tatt nå.

DSC00011[1].jpg

DSC00009[1].jpg

DSC00008[1].jpg


Trodde alle nåler skulle være rett
Hvilke rettigheter har eg hvis det viser seg at nålen ikke skal være slik ved privatkjøp?
 

Hæææ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2014
Innlegg
143
Antall liker
70
Hei.Det å kjøpe brukt er alltid en risiko,spesielt slitedeler som en pickup egentlig er.Å klage på dette er vel kanskje vanskelig med mindre selger har garantert att det skal vere i topp stand.Husk at kjøper også har ansvar for selv å finne ut av tilstanden på det han måtte kjøpe,bil,båt,påhengsmotor,platespillere osv.
Har du spilt med den? Hvordan låter det?
 

Kramer1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2012
Innlegg
199
Antall liker
71
Sted
Ytre Arna
Torget vurderinger
1
Selger har sagt at den er knapt brukt og ikke nevnt noe om at den var bøyd på noen måte. Tilstanden kan eg jo ikke finne ut før eg får det.

Har valgt å vente med å spille på den til eg får mer klarhet i det.

Spørsmålet her er vel er det at nålen står helt rett noe som den altid skal gjøre eller varierer det i produksjonen og har det noe å si.

Og er denne bøyen frampå noe som er slik det skal være på denne clearaudio pickupen?

Og hvis det ikke er slik hvilke rettigheter har eg da?
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.974
Antall liker
11.821
Sted
Hus
Knitrespikeren skal være rak i begge plan den mener jeg :)
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.810
Antall liker
50.654
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Den ville jeg nok klaget på,ser jo at det høyeste punktet ikke er selve stiften :(

O
 

Kramer1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2012
Innlegg
199
Antall liker
71
Sted
Ytre Arna
Torget vurderinger
1
Da er melding til selger sendt om at eg ønsker ønsker penger tilbake så får vi håpe det går i orden.

Håper det gjør det. Har solgt og kjøpt en del her på torget og har ALDRI hatt problemer verken som selger eller kjøper.

Takker for rådene.
 

Kramer1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2012
Innlegg
199
Antall liker
71
Sted
Ytre Arna
Torget vurderinger
1
Kjenner eg begynner å bli litt irritert nå. Eg ser at Selger har vært online flere ganger og har ikke gitt lyd fra seg. Høvdingen har fått en melding og der eg lurer på hva vi kan gjøre i saken men har ikke fått svar enda.
 
Topp Bunn