Diverse Problemer med Paypal

Førsten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.06.2011
Innlegg
222
Antall liker
28
Hei

Har googlet og lest, og Paypals egne sider er totalt håpløse så jeg finner ikke svar...

Noen som vet hvorfor man får feilmelding når man prøver å legge til nytt bankkort?
Får opp noe slikt som "Kunne ikke utføre dette nå, prøv igjen siden"

Noen som tilfeldigvis vet?

AVT
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
google is your friend :p

har ikke brukt paypal på lenge. de la til egen overseas skatt for et par år siden. ekstra 5 % fees for oss i europa.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
google is your friend :p

har ikke brukt paypal på lenge. de la til egen overseas skatt for et par år siden. ekstra 5 % fees for oss i europa.

Etter hva jeg har funnet ut er det 3,9% skatt hvis du skal ha penger fra Paypal. Er vel ikke så veldig vanlig. De fleste av oss kjøper vel mye mer enn det vi selger på f.eks. eBay.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Hei

Har googlet og lest, og Paypals egne sider er totalt håpløse så jeg finner ikke svar...

Noen som vet hvorfor man får feilmelding når man prøver å legge til nytt bankkort?
Får opp noe slikt som "Kunne ikke utføre dette nå, prøv igjen siden"

Noen som tilfeldigvis vet?

AVT
Jeg mener jeg slettet mitt gamle kort før jeg la inn nytt....
 

KjellR

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.07.2008
Innlegg
3.336
Antall liker
3.247
Sted
Moss (eller enda bedre - Rygge!)
Hei

Har googlet og lest, og Paypals egne sider er totalt håpløse så jeg finner ikke svar...

Noen som vet hvorfor man får feilmelding når man prøver å legge til nytt bankkort?
Får opp noe slikt som "Kunne ikke utføre dette nå, prøv igjen siden"

Noen som tilfeldigvis vet?

AVT
Jeg mener jeg slettet mitt gamle kort før jeg la inn nytt....
Jeg har to kort registrert. Aldri vært et problem.

'Kunne ikke utføre dette nå, prøv igjen siden' var kanskje et øyeblikks "hikke"...
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
google is your friend :p

har ikke brukt paypal på lenge. de la til egen overseas skatt for et par år siden. ekstra 5 % fees for oss i europa.

Etter hva jeg har funnet ut er det 3,9% skatt hvis du skal ha penger fra Paypal. Er vel ikke så veldig vanlig. De fleste av oss kjøper vel mye mer enn det vi selger på f.eks. eBay.
Skulle overføre euro til noen for 2 år tilbake. Paypal skulle da ha 10 % mot ca 5 % tidligere. Ekstra påslag for folk "overseas".
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Er med en viss glede jeg konstaterer at jeg valgte bort PayPal for å betale med bankoverføring isteden når jeg bestilte noe småtjafs fra Sveits tidligere i dag.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Det er vel normalt selger som må ut med påslaget.

Det samme er med kredittkort i butikken - butikken må ut med en liten andel av det du handler for. Det er slik de tjener penger.

Fordelen er at man som kjøper kan klage om ikke varen er som den skal være.

Johan-Kr
 

Toern

Medlem
Ble medlem
17.11.2015
Innlegg
46
Antall liker
17
Torget vurderinger
1
Pluss at PayPal selger data på hva du kjøper til 3. parter. Grunn nok for å kutte.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg lurer på hva de som kjøper info fra Paypal får ut av mine kjøp av kassettspillere og kassetter;)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Paypal har fungert godt for min del. Stort sett optikk, telefondeksler og hifi relaterte ting jeg har pleid å kjøpe.
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.842
Antall liker
17.346
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Slenger ved min vanlige formaning. Husk at du selv bestemmer hvilken valutakurs du vil bruke. Paypals egne eller din kortutsteder. (Som når man handler i Sverige «Norske eller Svenske?») Valutakursen satt av Paypal er som oftest ufordelaktig.

Som default er Paypals kurs valg (selvsagt) og du må aktivt endre.

Er du selger, be om å få betalt i NOK. Da legges valutagebyret på kjøper.

Paypal suger penger av deg så snart de har anledning og her i huset skys det som pesten...
 
Topp Bunn