Problemer med Hercules II strømforsyning (til LP12)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Byttet fra Valhalla strømforsyning til Hercules II (i påvente av enten Lingo eller Armageddon)
Har hatt Hercules et par år til jeg ganske nylig kjøpte en Naim Armageddon strømforsyning. Hercules II ble overflødig og en danske kjøpte Hercules II.
Hos meg har Hercules II fungert som en klokke.
Min danske venn opplevde at strømforsyningen ikke virket. Han målte sikringen og mente denne ikke var gåen. Det viste seg at dette var den nok likevel. Etter bytte av sikring opplever han at (slik jeg forstår ham) at motorien nå ikke har kraft nok til å drive platetallerkenen rundt. Noe er altså feil. - Men hva?

Innrømmer gladelig min tekninske inkompetanse her og ber om hjelp.

Han skriver:
"Nu har jeg fået skiftet sikringen, som var gået – - så nu er der strøm på motoren, men ikke nok til at den kan drive pladetallerknen – motoren står stille når jeg sætter remmen på. Har du nogen ide om hvordan det kan være!! – Jeg synes at jeg har undersøgt og prøvet alt, men……………….
Det er som om at der ikke er kræfter/strøm nok til motoren!"

Kan det har skjedd en eller annen form for kortslutning ved montering (slik at sikringen røyk) som har medført at en eller annen "strømformidlende" del av strømforsyningen ikke virker som den skal?

Kan strømforsyningen ha blitt påført en skade under transport som har medført at strømforsyningen ikke klarer å gi nok strøm?

Kan det være annet? :)

http://www.stamfordaudio.co.uk/pages/1102.htm

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
Mener å huske at jeg hadde lignende problemer da jeg monterte min Hercules II og at det skyldtes feilkobling. Tror det gjalt tilkoblingen av strømledningene til Hercules, men er ikke sikker. Kan også ha vært ledningene fra Hercules til motoren.

Topp Bunn