Problemer med hastigheten på Rega P3

mferkingstad

Medlem
Ble medlem
21.11.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
Fikk en Rega P3 i hus i går, og har problemer med at den sakker av og går for seint, eier har også hatt problemer med dette og han mener det er drivrema som er dårlig, men når jeg tar av filtmatta og kikker gjennom glasstalerkenen så ser det ikke ut til at reima glipper. Kan det være motoren som rett og slett er utslitt?
Når jeg skal starte spilleren må jeg hjelpe den i gang, og når jeg flytter reima over til det største drivhjulet, så stopper den etter et par turn fordi den ikkje klarer å drive "talerkenen" rundt..
Er forøvrig den gamle typen motoren som henger i strikk, alder ukjent...
 

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Innlegg
538
Antall liker
0
Er du sikker på at det er motoren som står og at det ikke er hjulet på akselen som slurer?

Jon A
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Det er ganske vanlig at selve plastikk hjulet på motoren løsner. Superlim pleier og gjøre susen.

mvh
digiman
 

mferkingstad

Medlem
Ble medlem
21.11.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
Jepp det gjorde susen det ;D Takker for hjelpen
Da er det bare å lese seg fram til hvordan jeg justerer armen, så blir det kos :)
 

mferkingstad

Medlem
Ble medlem
21.11.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
Er den oppgraderingspakken ein direkte ombygging til P3-24?
Etter at jeg fikk limt reimhjulet holdt den tempoet gjennom et par LP`er, før den begynte å glippe på reima :'(
Ny reim på vei, håper det ordner seg da, noen tips til noen greie online-guider for å få justere arm osv..
Er helt fersk innenfor vinyl :p har forøvrig ein standard P3 med Rega Elys pickup og Michell vektoppgradering.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Er ikke 24v versionen så vidt jeg vet. Mener at det er en del andre ting som skiller P3-2000 og P3-24. Andre matrieller i plinth bl.a..

Jeg synes oppgraderingen var gullverdt uansett.


mvh
digiman
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Valentino skrev:
P3-24 har også ny arm: RB301.
Leste forresten nylig en interessant tråd i et britisk forum, der hvor de mener at forskjellen opp til P5 begynner og bli skremmende små. Bruk heller pengene på Regas vegghylle, en god pickup og resten på vinyl var noen stikkord. Er det noen på sentralen som har sammenlignet disse tro?
 

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Innlegg
538
Antall liker
0
digiman skrev:
Valentino skrev:
P3-24 har også ny arm: RB301.
Leste forresten nylig en interessant tråd i et britisk forum, der hvor de mener at forskjellen opp til P5 begynner og bli skremmende små. Bruk heller pengene på Regas vegghylle, en god pickup og resten på vinyl var noen stikkord. Er det noen på sentralen som har sammenlignet disse tro?
Hadde P5 m/ Dynavector 20X Frem til februar. Var ille fornøyd men det. Skal nå ha en spiller i hus igjen og flere har vært vurdert i prisleiet 5-12.000,-, men jeg syntes P5 var så god at valget fallt på P3-24 av økonomiske hensyn. Slik jeg ser det er eneste forskjellen på P3-24 og P5 plinten og armen. Kan ikke tenke meg at RB-700 er så dramatisk mye bedre enn RB-301. De har i alle fall samme intern kabel.
Utseende på P5 er jo klart bedre, men om kort tid kommer P3-24 i high gloss finish. Blir spennende å sammenligne P3-24 med P5 når jeg får koblet den opp. Brukte Ringmat på P5 og det er absolutt å anbefale. Fikk frem mye mer av dynamikken. Virkelig verdt $90. Har bestilt AT OC-9. Pris totalt for P3(m/10% rabatt), Ringmat og AT er 8.400,- m/frakt og moms.

Jon A
 
Topp Bunn