Problemer med hakkete lyd på SB 3

dipoler

Medlem
Ble medlem
09.11.2004
Antall liker
0
Har problemer med hakkete lyd på SB 3 men bare når jeg skal hente musikk fra pc en .
Interernett radio går greit .
Vet noen hva årsaken til dette kan være ??

G

Gjestemedlem

Gjest
Mest sannsynlig enten nettverket eller at maskinen er opptatt med andre opgaver som krever diskakksess mens du spiller musikk.

Prøv først å bruke en TP-kablel til SBen fra ruteren i stedet for trådløst, eller omvendet om det er det du gjør.

Hvis det ikke gjør noen forskjell så prøv først å skru av virus beskyttere, defragmentering, eller andre slike prosesser som foreår i bakgrunnen og se om det hjelper.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Jeg vil også anbefale deg å laste ned Network Stumbler. Dette programmet lar deg se hvilke kanaler naboene dine bruker slik du kan velge en gunstig kanal. Dette hjalp hos meg med SB3 og Duet.

mvh,
OS

L

Lars.N

Gjest
Kanal 2 er fin stille å rolig ikke mye trafikk der nei (bonus bitte bitte litt raskere)

laban

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
dipoler skrev:
Har problemer med hakkete lyd på SB 3 men bare når jeg skal hente musikk fra pc en .
Interernett radio går greit .
Vet noen hva årsaken til dette kan være ??
Det er nettopp det som gjorde at jeg kuttet ut hele SB´en. Det er alt for mange her inne som har det samme problemet. En kamerat av meg så på problemet mitt uten at vi fant årsaken.
Synd, for når den virker, er det et godt produkt.

Torsen

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Fikk samme type problemer selv i sommer etter 2 års problemfri bruk av SB3.
En rask scan med netstumbler avslørte at det var kommet til et par nye trådløse nett i området som sendte på nabokanalen.

Byttet kanal og justerte litt på plassering av trådløs ruter og antenner og dermed var signal styrken på topp igjen. Kunne til og med justere ned sendereffekten på ruteren fra 28mW til 5mW uten å miste noe særlig signalkvalitet.

Ingen problemer med hakking etter det.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
744
Torget vurderinger
1
Hvis dere overhodet har mulighet for det, strekk opp en diskret farget Cat-5 kabel fra PC til SB. Da er alle problemer løst og ingen hakking mer.

Men det kan bli hakking fra husets overhode for den stygge kabelen!

desibel32

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.10.2004
Antall liker
4
Torget vurderinger
4
Noen som vet om en versjon som fungerer med Vista?

dipoler

Medlem
Ble medlem
09.11.2004
Antall liker
0
Siste nytt fra angående hakkete lyd på SB 3 !
Avintalerte Sqeezecenter og instalerte på nytt . Resultat "finner ikke spiller " ! :mad:
Har hele tiden brukt så kalt eternettkabel mellom pc og spiller . Kan noen fortelle hva en cat5 og TB kabel er ?
Vurderer å droppe hele SB 3 en og gå over til avspilling direkte fra pc .
Er dette like ustabilt som SB 3 . Hva anbefaler dere av hardware og software til dette ?

Fustrert Dipol !

L

Lars.N

Gjest
desibel32 skrev:
Noen som vet om en versjon som fungerer med Vista?
Det meste funker fint med Vista du bare høyre klikker på softwaren går på egenskaper mener jeg å huske å huk av for XP software støtte :)

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
744
Torget vurderinger
1
dipoler skrev:
Avintalerte Sqeezecenter og instalerte på nytt . Resultat "finner ikke spiller " ! :mad:
Har hele tiden brukt så kalt eternettkabel mellom pc og spiller . Kan noen fortelle hva en cat5 og TB kabel er ?
Er dette like ustabilt som SB 3 . Hva anbefaler dere av hardware og software til dette ?

Fustrert Dipol !
cat5 er en vanlig ethernet-kabel eller nettverkskabel, med 8 ledere og firkantet modularplugg, den vanligste av alle datakabler, selges over alt i alle farger og lengder. En TB kabel vet jeg ikke hva er.

Det er ikke så pent med kabel som uten, men prøv kabel før du gir opp. Når du har fått til det perfekt kan du prøve å plages med trådløst etterpå, da vet du at du har noe å falle tilbake på.

Eller enda bedre: Selg SB til meg billig :D .

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.262
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
dipoler skrev:

Fustrert Dipol !
HVis du har problem med kablet forbindelse ligger problemet (dersom ikke SB'en er defekt) i oppsettet av PC'en din. Det vanligste er at du opererer med 3djeparts brannmurprogrammer. Squeezecenter åpner automagisk Windows' brannmur, men f eks Trend PCcillin må åpnes for den. McAfee har dårlig ry på seg sammen med SC. Fremgangsmåten for å åpne brannmuren står så vidt jeg husker i manualen. Da jeg satte opp SC for en kompis slo jeg like godt av hele Trend-brannmuren, ettersom han også hadde Windowsbrannmuren og ruter med HW-brannmur, og da blir det liksom unødvendig.
.

Bernt K

dipoler

Medlem
Ble medlem
09.11.2004
Antall liker
0
Takker for alle innspill !

jeg har en tredjeparts brannmur som heter AVG .

Er noen som vet hvordan man slår av slike ( ikke slette ) ?

MVH dipoler

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
AVG er vel et antivirusprogram og ikke en brannmur.
Høyreklikk ikonet nede til høyre og velg disable el.l.

dipoler

Medlem
Ble medlem
09.11.2004
Antall liker
0
Hei .

Nei det ser ut som det er et fullt sikkerhetssenter med brannmur og alt annet .
Har prøvd å høyreklikke over ikonet men får ikke et valg som gir mulighet til å slå av brannmuren ? :(

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.262
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har du prøvd å dobbelklikke i stedet for høyreklikk?
AVG Firewall
The Firewall component is designed to control and filter network traffic based on a set of rules. You might need to disable the Firewall while troubleshooting connection problems, or to install some network-related application. Please bear in mind that installation of some applications with function similar to that of AVG Firewall may result in conflict and malfunction of one or both programs/components.
To disable the AVG Firewall, please:
open AVG User Interface
double-click on the Firewall
select "Firewall disabled"
save the changes

Bernt K

dipoler

Medlem
Ble medlem
09.11.2004
Antall liker
0
Hei .

Da var AVG firewall satt i disable og jeg får spilt ca 5-10 ssekunder av hver låt før hakkingen begynner :mad:
Status nå : forbinelse mellon og SB 3 eternettkablet . tredjepart brannmur skrudd av . Bruker separat hardisk til musikksamlingen , har det noe å si ? Bruker ikke noe mediaspiller ( eks. itunes , foobar )
Er det noen som har noen forslag ?

MVH Dipoler

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.262
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Da blir det verre for meg.
Du, pøv å ringe Logitech support på 24 159 579
De har utmerket support, og de jeg har truffet på der har hatt peiling.
Vent til i morra 9-18.
Forresten: Du har sjekket at du ikke har noe grums på maskinen som driver og bruker protokollene? Jeg er helt sikker på at jeg ville ha kjørt MBAM http://www.download.com/Malwarebyte...4572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button
sånn for ordens skyld. Dette er feil sted å legge ut loggen for vurdering, men du ser fort om det var noe styggedom, og du finner et aldeles utmerket forum for denslags her: http://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131

Bernt K

dipoler

Medlem
Ble medlem
09.11.2004
Antall liker
0
Hjelp !

Sliter ennå med hakkete lyd fra SB3 . Det rare er at internett radio går bra men med engang jeg skal høre en cd fra pc en så hakker lyden eller stopper opp helt ? :(
SB 3 er koblet til med eternettkabel til en switch og inn i pc en .
Musikken ligger på separat harddisk som er koblet til pc en med USB kabel .
Har slått av virusbeskyttelsen på tredjeparts brannmur (AVG ) .
Har sjekket Windowsbrannmuren og alle untakenene er registert .
Har noen et forslag på hva jeg kan gjøre for å få dette til ?

MVH Dipoler

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.262
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har du sjekket maskina for spyware e l, f eks med MBAM?
Har du vært i kontakt med Logitech Support?
At internettradio funker er ikke så rart, da dette kjører rent gjennom maskina, og ikke er i befatning med HDD-en i det hele tatt. Det er altså noe som er "tett" i "røret" mellom HDD og outputen fra SC. Problemet ligger i PC-en din, og ikke i SB eller SC. Sjekk om det fins oppdaterte chipsetdrivere til hovedkortet ditt; USB er notorisk ustabilt i tidligere konfigurasjoner.

Bernt K

Topp Bunn