Problem med rega planar 2

Chickamauga

Fersking
Ble medlem
20.06.2020
Antall liker
0
Sted
Stavanger
Hei! Har akkurat kjøpt meg ny rega planar 2, men et problem har oppstått som irriterer meg grenseløst! På nesten alle plater som snurres henger den seg opp/hakker. Platene er helt nye og problemet skjer på forskjellige steder hver gang. Tror problemet er tonearmen, er akkurat som den trekker utover, tar jeg den rett opp trekker den litt utover. Tror altså problemet er relatert til anti-skatingen, men rega 2 skal vel justere anti-skating automatisk? Har balansert tonearmen så tror ikke problemet ligger der. Forslag til hva som kan gjøres? hva som er galt?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.457
Torget vurderinger
2
Hvis den er ny kan du vel få hjelp i butikken?

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.751
Torget vurderinger
3
Her er det litt å ta tak i, protractoren du viser bruker du til å stille geometrien i horisontalplanet så du får minst mulig vinkelavvik ( nåla skal jo være mest mulig parallell med rillene) VTA er vel vinkelen i vertikalplanet, den kan du spare til sist. Trykket er viktigst, lenge siden jeg har skrudd på Rega, men du slipper kanskje ikke unna en vekt/trykkmåler hvis du ikke har en eller annen tabell. Du må måle hvor tungt nåla hviler på plata ! Pickupen skal ha anbefalt trykk i sine papirer.

birk88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2016
Antall liker
323
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Denne videoen er ganske grei
. Det blir også lettere å spørre hvis det er noe i videoen du lurer på.

Chickamauga

Fersking
Ble medlem
20.06.2020
Antall liker
0
Sted
Stavanger
Takk for forslag. Brukte den videoen når jeg installerte spilleren, men tror som sagt ikke det er balanseringen av tonearmen som er problemet. Har hverken trykkmåler eller kompetanse til å begynne å skru. Kanskje den kan leveres inn en eller annen plass? Vet Soundgarden (som fører rega) har butikk i Stavanger.

Topp Bunn