Problem med Musical Innovation MI7

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
206
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Jeg har fått problemer med min Musical Innovation MI7 som jeg kjøpte brukt her på sentralen for rett over 12 år siden. Den har fungert aldeles utmerket, men nå vil den ikke gi lyd fra seg mer. Jeg mener at det skal komme en "klikkelyd" når den slås på, antakeligvis et rele. Denne lyden er nå borte. Det begynte med at den var veldig treg når jeg slo den på. Det tok lang tid før denne "klikkelyden" endelig kom, og da kom også lyden. Nå er "klikkelyden" borte, og det kommer en antydning til lyd med en gang jeg slår den på, men den dør ganske raskt.

Er det noen som har en formening om hva som er galt? Finnes det noen i Bergens-området som kan se på og forhåpentligvis reparere slike ting?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.100
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Ta en prat med konstruktør og bygger.
Han kjenner sikkert til hva som er årsaken.
 

arild

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.03.2003
Innlegg
911
Antall liker
531
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
7
Jeg har fått problemer med min Musical Innovation MI7 som jeg kjøpte brukt her på sentralen for rett over 12 år siden. Den har fungert aldeles utmerket, men nå vil den ikke gi lyd fra seg mer. Jeg mener at det skal komme en "klikkelyd" når den slås på, antakeligvis et rele. Denne lyden er nå borte. Det begynte med at den var veldig treg når jeg slo den på. Det tok lang tid før denne "klikkelyden" endelig kom, og da kom også lyden. Nå er "klikkelyden" borte, og det kommer en antydning til lyd med en gang jeg slår den på, men den dør ganske raskt.

Er det noen som har en formening om hva som er galt? Finnes det noen i Bergens-området som kan se på og forhåpentligvis reparere slike ting?
Som Audiomix sa - ta kontakt med konstruktør og bygger RM. Forsterkeren treng nok ein service.

Mvh Arild
 

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
206
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Takk for svar. Jeg har har fått PM fra RM, så da ordner det seg sikkert.
 
M

MusicBear

Gjest
Det å få kunne bygget en forsterker etter sine behov, enten det er personlige preferanser, spesielle høyttalere - eller annet. Samt kunne få ting reparert uten at en på 22 år som tygger tyggegummi samtidig ber deg gjenta merket, for kort etter erklære "nei det kan vi ikke" uten at han hverken kjente til produktet, om de fortsatt har, om det kan repareres eller hva som helst...

Jeg mener, DETTE er jo styrkene ved Malmin, at så lenge fyren er i live så får man løst det meste :)
Så får vi videre håpe på en viss herremann i Kongsberg, kan fortsette med alt dette, den dagen Malmin er historie :)
...Hvis da verden innen den tid, er superkompakte klasse D "Light" amper, kjøpt på Elkjøp, og som kan brukes hjemme, i bilen - over alt :)
 
Topp Bunn