Problem med høyfrekvente lyder

EirikAspaas

Fersking
Ble medlem
09.01.2014
Antall liker
0
Vet ikke om dette er korrekt forum, men gjør et forsøk.

Sitter med følgende oppsett:
Argon TT-1 vinylspiller med Ortofon Blue
Musical Fidelity RIAA
Denon AVR-2802 forsterker

Sliter med at det avogtil (på litt høyere volum) ligger en høyfrekvent lyd over musikken jeg spiller. Har prøvd en annen (ny) forsterker uten hell, og hadde samme problemet før jeg kjøpte RIAA.

Kan dette være et problem med signalkabelen som gjør dette? Argon TT-1 er lik Rega P1, så jording ut fra den finnes ikke, men har koblet jording fra RIAA til forsterker uten at det løste problemet.

Noen som har opplevd lignende?

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.119
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Hei , prøv først å slå av cd spiller , tuner eller annen digital kilde og prøv da . Hvis du har noen mobilladere eller annen swistj mode psu ta vekk .prøv og og rut om litt av ledninger på baksiden , det er høy forsterknining på phono , så den fanger lett opp utenfor liggende støy også .Flatsjermer lysstoff rør , dim brytere og data bør heller ikke være i samme stikk som hi fi . Støy RFI fra disse kan og transporteres annet steds fra . HVis ingenting av dette hjelper lager du deg kortsluttnings plugger eller kjøper og setter bak i ampen din i phonostikket ,,, hvis du nå har støy så er det internt inni apparatet , og da blir det annen feil søking

EirikAspaas

Fersking
Ble medlem
09.01.2014
Antall liker
0
Forsterkeren er koblet direkte inn i veggen, men i samme stikk står en forgreiner med blant annet tv i. Har som sagt prøvd en annen (ny) forsterker, og problemet var der fortsatt.

Da står jeg vel egentlig igjen med vinylspilleren og eventuelt signalkablene til denne.

Skal prøve å feilsøke litt!

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Typisk problem om du har tilkobler en switch mode powersupply ett eller annet sted i huset (les:veggvorte)

EirikAspaas

Fersking
Ble medlem
09.01.2014
Antall liker
0
Jeg har selvsagt et par slike tilkoblet rundt omkring. RIAAen har en slik en, samt dekoder osv som er rundt forsterkeren. Hva kan løsningen være? Koble forsterkeren i en egen stikk på veggen?

Topp Bunn