limvingen skrev:
Kunne tenke meg å gi ProAc Response 3.8 (siden jeg kan få tak i den brukt) en sjanse hos meg i mitt nåværende oppsett bestående av:
Audio Analogue Maestro CD spiller
Gryphon Callisto 2200 Integrert forsterker
Lurte på om noen har noen meninger om hvordan det kan bli med tanke på elektronikk matching?
Lurte også på om Response 3.8 er vanskelig å plassere for å spille bra?
Jeg har aldri hatt din elektronikk så hvordan den matcher høyttaleren kan jeg ikke uttale meg om. Jeg har imidlertid eid Response 3.8 og vil mene at en forsterker som Callisto 2200 er kraftig nok til å drive de tilfredstillende. Response 3.8 er ikke vanskelig å drive men dynamisk blir den aldri og en viss hengekøye vil jeg påsta at den har. Den er åpen og fin i mellomtonen og låter stort men den behøver også et stort rom for å ikke bli basstung. Den liker seg minst 1 meter fra bakvegg.
Jeg synes Respons 3.8 har endel meget sterke sider (vid åpen mellomtone og behagelig oppløst diskant) og fungerer ypperlig på endel musikk (rolig klassisk og jazz) men for min del ble den for baktung og manglet den dynamiske eksplosivitet som jeg liker. Jeg må her nevne at jeg sammenligner med store horn.
For rundt 20K synes jeg den er et godt bruktkjøp og for enkelte kan den være bedre enn etterfølgeren D38. D38 synes jeg har litt mindre "Proac magi" men er på den annen side noe mer livlig og strammere nedover. Smak og behag vil avgjøre der.