Hei Rotekroken...
Har du hørt Spendor i virkeligheten? Eller bare gjetning?
Jeg bare spør fordi jeg akkurat er i ferd med å skaffe meg s8e.
mvh
Nei, jeg har ikke hørt dem..
Det er derfor jeg skrev som jeg skrev..
Jeg kjenner litt til "problemene" som ducati har med sitt oppsett, og etter det jeg har hørt av andre så er ikke Spendor S8e den helt rette matchen, rent teoretisk..
Men teori og praksis er IKKE det samme.!
Jeg har heller ikke hørt ProAc D15 eller PMC FB-1 bare så det er sagt..
Mine gjettinger er basert på hva jeg har lest og hørt fra andre, det har ikke noe med mine egne opplevelser å gjøre..
Spendor S8e har 8 ohm nominell impedanse, går fra 43 til 20 khz og har en følsomhet på 89dB, ikke den beste teoretiske komboen til rør amp som sliter med å holde kontroll på B&W 803D..
ProAc D-15 har 8 ohm nomiell impedanse, går fra 30 til 30 khz og har en følsomhet på 88dB, heller ikke her så er dette en lett last for rør..
Det jeg har hørt av ProAc er nydelig.!! Men svak fokus på det som ducati leter etter, mer dynamikk / trøkk..
PMC FB-1 har 8 ohm nominell impedanse, går fra 22 til 25 khz og har en følsomhet på 90dB, heller ikke her så er det skikkelig mat for rør..
Så jeg har ikke tatt mine gjettinger helt uti det blå, men åssen dette er i virkeligheten er noe helt annet..
Vi vet også at nominell impedanse ikke er det samme som gjenspeiles hele veien, slik som B&W 803D som ducati har fra før er 8 ohm nominell, men har minimum 3.0 ohm, hvis jeg ikke husker helt feil så fant vi ut at de lå på ca 3,4 ohm ved 120 hz og det er jo ikke så heldig med rør, da skal du ha litt power og kvalitet for å få frem godsakene i bunn, dette er som sagt en del av hva ducat sliter med og som jeg forstår så trenger han noe som er mer lettdrevent enn som så..