ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Ut fra Proac's nettsider ser det ut som om de konsekvent unnlater å spesifisere avrullingen i ytterkantene av frekvensområdet. Har inntrykk av at de fleste andre produsenter bruker +/- 3 eller 6 dB, mens Proac altså ikke bruker noenting.
    Jeg har D28 og er storfornøyd med dem, og egentlig bryr jeg meg katten om avrulling, men jeg ble bare litt nysgjerrig på hvorfor Proac gjør det på den måten.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Det er vel bare ProAc selv som kan svare på slikt. Men det er jo også noen lumske problemer med slike opplysninger. Om man gjør det etter "boka" som f.eks. JBL så oppgir man tall anekoisk. Disse tallene vil se ganske puslete ut sammenlignet med tall oppgitt "in-room". Men skal man oppgi tall "in-room" kommer jo masse andre faktorer inn i bildet og påvirker resultatet som kjøperen vil erfare - som f.eks. rommets beskaffenhet. Produsenten måtte dermed opplyse om masse slike faktorer for å gi korrekt informasjon. Og det er vel få kjøpere som er i stand til å tolke eller nyttiggjøre seg slik informasjon. De fleste kjøpere vil kanskje ikke vite hva anekoisk måling er for noe. Men 20-20KHz respons ser jo bra ut "i farta." Mine tanker om temaet..

    Mvh
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.659
    Antall liker
    3.086
    Ser på ProAcs nettside at de nå tilbyr egne høyttalerkabler. Noen som har mer info om dem, eller som har prøvd dem? Hva med lengder/priser?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Nytt for meg - takk for info!

    Ingen bør bli overrasket hvis det skulle vise seg at Lyric Hifi blir stedet man får kjøpt disse i Norge. Den mest nysgjerrige av oss ProAc-venner får ringe eller maile Tor Aa for å få alle detaljer.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Lenge siden forrige oppgradering hos meg nå.. ::) Er det noen her som har sammenlignet D80 med D100 og kan uttale seg om forskjellene?

    Mvh
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Hei.

    Har noen av dere ProAc-venner erfaringer med Dynaudio Fokus 140 kontra ProAc monitorer?
    Tester/bruker Cary SLI-80 integrated forsterker med Dynaudio nå, men er nysjerrig på ProAc.
    Har også testet Caryen med Klipsch Cornwall III uten å komme i mål i stuen min på 18m2.
    Skal på ProAc-demo hos Lyric i morgen og lurte da på om noen av dere har noen anbefalinger eg burde sjekke ut?
    Hører på all slags musikk, men hovedsaklig rock og metal.

    Mvh
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Snakker du monitorer, rock og metal - og ProAc - er det bare Response D1 som er i nærheten. Ikke ideelle for formålet, D1 - men det er det nærmeste du kan komme når det gjelder ProAc monitorer. Response 1SC blir i snilleste laget, tror jeg - D1 er litt mer kontant i spillestilen. D1 i samspill med ProAc ER1 suben gjør faktisk en hederlig jobb på litt av hvert av atypisk ProAc-musikk - også metal. TVstuen min er på en 16-17 kvm - og den fyller mine nå innspilte D1 og nevnte sub, på en veldig imponerende måte. Men kan nesten klare seg uten sub - men bare nesten. Etter min smak, da. Men også D1 må ha masse krefter for å blomstre - nytter ikke med noen pingleforsterkere der i gården.
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Takker for svar.

    Har du noen formeining om studio 110 eller gulvstående ProAc kunne passe bedre til Cary og metal? Eller burde eg gå for eit anna høytalermerke?

    Mvh
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    U-96 skrev:
    Takker for svar.

    Har du noen formeining om studio 110 eller gulvstående ProAc kunne passe bedre til Cary og metal? Eller burde eg gå for eit anna høytalermerke?

    Mvh
    Tror jeg hadde sett etter et annet merke enn disse to i forhold til metal hvor det skal gå fort.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Enig med Lyngen - ProAc er neppe de typiske metal-høyttalerne. Nå rakk jeg imidlertid å more meg noen minutter med små-ProAc'ene mine - Response D1 - i TVstuen før kona skulle se på kveldsnyhetene. Med litt Metallica, Led Zeppelin og Rammstein - slikt jeg fant frem i full fart - og ingen skal si at det låter dårlig. Med sub låter det faktisk riktig heftig. Det dirrer både i vegger og i mellomgulv.

    Så visst går det an - selv med ProAc. Andre høyttalermerker er dog mer typiske metal-høyttalere. I et såpass lite rom som U-96 har - 18 kvm - høres det ut som stativ + sub. Har god erfaring med det i min TVstue som er en kvm eller to mindre.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Dette må du teste ut selv. Proac D25 (sammen med Rel Stadium III sub) er den beste <metallyden> jeg har hørt. Det er kun viss du liker å høre metal med tøffe detaljer og flott fremført. Ønsker du høy skjærende skrikelyder med voldsom bass så finnes det andre merker.
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Takker for flere svar.

    Hovedmålet mitt er å få høytalerene til å låte bra til all type musikk, om mulig. Eg har sikkert et for vidt spekter av musikk eg liker, til få i både pose og sekk. Det viktigaste for meg er at mellomtone og topp høres bra ut, høg imponatorfaktor er mindre viktig. Sub er jo altids en mulighet om det mangler for mye nedover. Skrikete lyd og ssser er eg ikke ute etter, selv om eg hører på mye obskure metal greier.

    Skal sjekke ut tipsa dere har kommet med og tilbakemelding.
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Har vert hos Lyric og testet ProAc D28, D Two og 1SC. Medbrakt hadde eg 15-20 varierte cder. Hørte lenge på D28, men syntest det var litt kjedelig. 1SC virket for spinkelt, mens D Two var den som engasjerte mest og på et senere tidspunkt skal testes hjemme for å sammenlignes med Dynaudio Fokus 140. Kan vel konkludere med at all type musikk kan høres på ProAc, men gode innspillinger kreves. Eg forstod det på Tor at det var mer klassik og jazz som passet ProAc best. Skal alikavel teste ProAc hjemme før eg avskriver noe, men det blir ikke før om et par uker.

    Vil til slutt si at eg fikk god service hos Lyric.

    Mvh
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Gjorde også en slik sammenlikning for noen år siden, men da hadde jeg D25, D15 og 1sc (som jeg eier selv). Falt ned på akkurat samme konklusjon som du, at den i midten var best. Tipper det har litt med hva som ble spent for å gjøre. F.eks Rocket 88 eller SLI80 som Lyric fører funker kanskje bare knallbra med D15 og Dtwo.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    U-96 skrev:
    Eg forstod det på Tor at det var mer klassik og jazz som passet ProAc best.
    Tor som gir kjempeservice "hater" metal så vidt jeg vet ;). Det var først etter at jeg solgte D15 og gikk over til Focal at jeg virkelig forsto hvorfor det sies at de er best på akustisk. De mangler litt attak/speed når det skal gå fort. Jeg tror ikke det er dumt med sub (for å få viktig "grunnmur" i metal) sammen med høyttalere som prioriterer speed fremfor å gå så lavt som mulig. Men så er det å få i både pose og sekk da, når du også skal ha en som spiller alt like bra. Både stor dynamisk kontrast og tilgivende nok klang er kanskje ikke egenskaper som så ofte sammenfaller. Ikke vet jeg hva som er de beste "metal-høyttalerne", men ville ha satset på å låne med et annet merke i tillegg til ProAc. Har såvidt hørt D2 hjemme også.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    ProAc får ganske bra attakk og speed med den rette elektronikken. Veldig mange bruker varm og snill elektronikk på ProAc - jeg har inntrykk av at Tor Aa også gjerne legger seg der - men de beste ProAc-oppsettene jeg har hørt er med kraftige og stramme transistorsaker. Det beste 1SC-oppsettet jeg har hatt her hjemme var da jeg brukte Benchmark DAC-1 rett inn i et Krell effekttrinn. Det ble tungvint uten fjernkontroll - men det er det råeste jeg noen gang har hørt av 1SC. Bryston effekttrinnet mitt var i nærheten - men bare i nærheten.
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Lyngen skrev:
    Tor som gir kjempeservice "hater" metal så vidt jeg vet ;).

    Ja eg også fikk inntrykk av at Tor ikke var så begeistret for metal, men det var til han fikk høre Opeth sin nyeste skive "Watershed". Denne plata er det meget god lyd på, spør du meg, og er verdt å sjekke ut om en liker progressiv metal. Han fikk også sans for Morphine: The Night som er mer jazza.

    Vi kom vel egentlig fram til at eg trengte noen mer lettdrevne høytalere, og han foreslo Cabasse, men fikk ikke tid å høre på dei. Forsterker under demo var: Cary SLI 80 upgraded version, samme som eg har på hjemlån. En kraftig transistor gjør sikkert susen, men liker godt gitarlyden som Caryen formidler.
     

    Nølle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.07.2007
    Innlegg
    53
    Antall liker
    1
    Jeg håper dere kan hjelpe meg på veien videre!

    Etter å ha testet Parasound JC1 og sprengt det ene basselementet på mine D80 :mad: er jeg nå på søken etter den rette forsterkeren til høytalerne. Solgte JC1 nå i helgen, og vurderer om jeg også skal selge mine Rogue Audio M-150 blokker.

    Hva vil dere anbefale av forsterkeri, jeg spiller mest Jazz, blues, Klassisk, det går også litt på storband og pop musikk.

    Jeg har vært i kontakt med Tor og avtalt hjemlån av Accuphase A60, ser også at det ligger et sett A45 på brukten. Men da jeg ikke har hørt Accuphase på ProAc så synes jeg det blir spenstig å kjøpe 2 stk A45 uten å ha peiling på hvordan det fungerer på D80. Er åpen for synspunkter / erfaringer rundt dette.

    Andre forsterkere opp til rundt 70k er også aktuelle. Kom gjerne med deres erfaringer.

    Signalkilden som benyttes er Cary 303/300 cd spiller og Cary SLP 03 preamp, disse for av økonomiske årsaker leve i systemet en stund til.

    Jeg er egentlig ute etter en forsterker som heller litt mot det varme, noe jeg ikke syntes JC1 gjorde. Muligens resultatet kunne vært annerledes med en enda bedre pre, men jeg valgte altså å selge de i steden.

    Mvh
    Nølle
     

    luthic

    Medlem
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Hei,

    Alle har forskjellig smak, og du vil nok ikke klare og få det beste av alt uansett hva du velger av forsterker så må man bør kanskje tenke på hva som er det viktigste. Kan bare gi litt erfaringer ut i fra hva jeg syntes da jeg hadde mine D80.

    VTL 5.5 + ST 150 (150 watt rør) - Harmonisk og oppløst, VTL er relativt nøytralt i lyden, men som de fleste rør forsterkere, manglet litt krefter da det skulle spilles riktig høyt og hadde ikke helt kontrollen i bassen og nyanseringen der som gode transistor forsterkere har.

    Goldmund Mimesis 28 - heftig og morro forsterker med bra attakk og rå bass, men ikke riktig så transparant og oppløst som VTL'en i mellomtone og toppen.

    MC1.2 (1200 watt transistor) brukt kun på D100 dog, men hadde det meste av begge verdener.

    Hvis jeg skulle ha hatt D80 igjen, ville jeg nok ha gått for en godt oppløst transistor med 200+ watt med god dynamikk da D80 spiller faktisk utrolig morro og engasjerende med en stor forsterker, noe som man ikke vil oppleve med en liten rør forsterker selv om du kan få en fin mellomtone og diskant.

    Med det utgangspunktet er jeg litt usikker på om jeg ville ha sett på Accuphase, ... flotte ting, men relativt lite watt. Da vill jeg kanskje ha heller tatt en titt på Jeff Rowland, Chapter, Krell etc.

    Du får prøve deg fram og se hva du vil ha, jeg ville iallefall ha testet litt før jeg hadde handlet da, D80 spiller veldig forskjellig ettersom hvilken forsterker du bruker ....


    Lykke til
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Hvis jeg leser mellom linjene Nølle så høres det ut som om du liker å spille høyt.. ? Kanskje du skulle vurdert D100 - de spiller nok høyere enn D80 uten å ta kvelden? Min erfaring er med D80 og er ganske lik Luthic sin, solide transistor saker drar D80 til bedre ytelse mhp kontroll i bassen enn rør. Testet forskjellige rør forsterkere, bl.a. Rouge 90. Det ble for veikt i bassen for min smak. Av transistor utstyr har jeg brukt Bryston 4B-SST og Krell Evolution 302 på mine D80. Bryston er faktisk overraskende mye for pengene, men Krell-en gir mer liv og glød. Kan anbefale å teste Krell Evolution. Forøvrig kan jeg tenke meg at eldre, litt kraftige saker fra Krell, Mark Levinson eller DP kan være gunstige partnere om budsjettet skal senkes.

    Mvh
     

    Nølle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.07.2007
    Innlegg
    53
    Antall liker
    1
    Takker for innspillene gutter, når det gjelder å spille høyt er det svært skjelden jeg gjør dette. Vanligvis ligger jeg rundt 50 -70 db når jeg spiller.

    Så det sprengte elementet er resultatet av en idiotisk testing i fra min side. Jeg hadde tidligere testet å spille på 105db med Rogue Audio M-150, da forvrengte lyden som følge av at forsterkeren ikke klarte mer. Samme testen ble gjennomført med JC 1 med side 800w i 4 Ohm, det ble testet med en låt med mye trykk i bassen. Problemet var at det spillte klokkeklart fram til at basselementet begynte å skyve frontdekslet ut av posisjonen ( ca 105db ), desverre var det da for sent.

    Jeg undersøkte med Tor, og han mente at alle 4 basselementene skulle jobbe likt. Men det jeg opplevde var at de 2 nederste hadde mye lengre slaglengde en de øverste. De 2 øverste flyttet nesten ikke på seg, mens de nederste hadde en enorm vandring. Har dere opplevd det samme, eller har alle 4 basselementene den samme slaglengden hos dere.

    Mvh
    Nølle
     

    luthic

    Medlem
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Lite innspill i forhold til D80 vs D100, jeg synes ikke det er så stor forskjell i hvor høyt jeg kan spille med mine D100 vs D80 som jeg hadde før.

    Noe som overrasket meg en del da jeg kjøpte D100 er at det ikke er en "større D80", men en helt annen høyttaler med ganske annerledes lyd. Høyt kan man spille med begge to :)

    En liten poengtering i forhold til det med watt på en D80, jeg synes at det er fint og få fram nyanseringen i bassen, dette er det ikke så mange rør forsterkere som er gode på. Dette vil man nok oppleve som mer eller mindre sjenerende ut i fra hva musikk man hører på. Hører du på Jazz så tenker du kanskje ikke så mye over det (harmonisk bass) mens skal du høre på noe med litt hardere bass ... f.eks Ramstein (for og ta en eksempel) så vil savne defineringen og attakket mere hvis man bruker en rør kontra transistor.

    Jeg synes ofte at en forsterker som har god kontrol gir (ofte) en bedre romfølelse samt definering og rytme ... samt at jeg irriterer meg over hvis ikke hele frekvensområdet henger med.

    Men det hele er jo subjektivt :)
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Kan ikke si at jeg har lagt merke til at øverste og nederste basselement har ulikt utsving, men jeg har kanskje ikke spilt høyt nok? :-X Kanskje kan en forklaring være at det nederste elementet sitter nærmere refleksporten og dermed har mindre "brems" fra luften inne i kabinettet? Refleksporten er jo temmelig voksen på D80. Håper det ikke blir kostbart for deg Nølle å skifte elementet. Har du fått anslag på pris?

    Forøvrig veldig interessant å høre om sammenligningen mellom D80 og D100 luthic! Hvordan fikk du ordnet det rent praktiske med transport og plassering av dine D100? Iflg. spek er de 130 kilo. :eek: Jeg husker at jeg var veldig godt fornøyd når jeg fikk stablet inn mine D80 på noenogfemti uten verken prolaps eller færre venner.. :)

    Mvh
     

    luthic

    Medlem
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Fikk hjelp av en kompis til og bære de inn og pakke de ut - gjøre det alene er nesten umulig da de kommer i kasser på størrelse på en britisk telefonkiosk!! Vi var relativt varme i trøya da vi var ferdig for og si det sånn.

    Ellers så var faktisk D100 faktisk lettere og plassere enn D80 (kunne stå nærmere bakvegg uten at bassen ble romlete, føler også at D80 trengte faktisk kraftigere forsterker for og kontrollere bassen - selv om det høres litt rart ut i og med at D100 har større elementer.
     

    Michail

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    11
    Er det noen som har erfaring med de nye utgavene av D28 og D80?

    D28R og D80R med bånddiskant.

    Jeg hadde et sett Future One med bånddiskant for en del år siden men ble vel aldri helt fortrolig med de. ( Det første som kom til landet faktisk.)
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.659
    Antall liker
    3.086
    Michail skrev:
    Er det noen som har erfaring med de nye utgavene av D28 og D80?

    D28R og D80R med bånddiskant.

    Jeg hadde et sett Future One med bånddiskant for en del år siden men ble vel aldri helt fortrolig med de. ( Det første som kom til landet faktisk.)
    Jeg har også lurt på det samme, siden jeg har D38. Ifølge ProAcs hjemmesider (og annonser) er det D38 og D80 som leveres i R-versjoner med bånddiskant. For D38R er det oppgitt anbefalt forsterkereffekt 10-500 watt (10-250 for D38) og følsomhet på 91 dB (90 for D38). Ellers ser spesifikasjonene like ut - begge oppgis å gå til 30 kHz.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Hadde vært artig å høre noen erfaringer om eventuelle forbedringer som følge av bånddiskanten. Hvordan er det forresten med butikken Lyric for tiden? Står det noen ProAc modeller klare for demo?

    Mvh
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Var innom han på torsdag. Til demo står D28 og D80.

    Jeg måtte skifte drivverk i Cary spilleren min og reperatøren var ikke inne akkurat da. Alikevel setter Tor igang med å skru selv. Slik service får man ikke mange steder :). Men Cary burde bare ha brukt mer penger på drivverk, imo.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Nye Carbon Pro Eight
    Denne erstatter D100.

    Her fra Hong Kong 2009 messa

    Pris HK$ 250k



     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    wow, amt (?) i kombinasjon med verdens kanskje beste dome......sikle....
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    ProAc med eller uten frontstoff......

    Jeg synes D38 spiller litt mer oppløst og mikrodeltaljert når jeg tar av frontene. Mulig at det er rent psykologisk med en utilslørt linje mellom øre og diskant ::). Noen som har gjort seg noen erfaring med dette?
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Lexluthor skrev:
    ProAc med eller uten frontstoff......

    Jeg synes D38 spiller litt mer oppløst og mikrodeltaljert når jeg tar av frontene. Mulig at det er rent psykologisk med en utilslørt linje mellom øre og diskant ::). Noen som har gjort seg noen erfaring med dette?
    Akkurat samme erfaring som deg Lexluthor med mine D80. Rent subjektivt, naturligvis. 8)

    Mvh
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Lexluthor skrev:
    ProAc med eller uten frontstoff......

    Jeg synes D38 spiller litt mer oppløst og mikrodeltaljert når jeg tar av frontene. Mulig at det er rent psykologisk med en utilslørt linje mellom øre og diskant ::). Noen som har gjort seg noen erfaring med dette?
    Rent subjektivt: Jeg klarer ikke å høre forskjell med og uten frontgrill. Verken med ProAc'ene mine eller med andre høyttalere som har vært innom. Broren min og jeg gjorde et par spede forsøk for et par år siden - den gangen ProAc var nytt for meg - men vi kom til at dette ble hipp som happ. Rent subjektivt, naturligvis.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Synes det er synd at ProAc ikke gjør mer ut av utseende. Det er tross alt et dyrt merke.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Lyngen skrev:
    Synes det er synd at ProAc ikke gjør mer ut av utseende. Det er tross alt et dyrt merke.
    ProAc er da ganske klassisk og tidløst? Jeg liker godt stilen til ProAc jeg. Man kan jo dra parallellen til Rolls Royce, Bentley og Jaguar.. :D

    Mvh
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er glad ProAc ikke gjør mer ut av utseende. Finishen er god og designen er konservativ og nøytral noe som gjør at det går fint å ha dem i stua uten å bli lei. Men de skulle kuttet ut de svarte festepunktene til frontrammen. Det kunne vært elegant løst med innfelte magneter under fineren slik at alt ble skjult, men det ville kostet en del mer enn plastplugger.

    Lyngen skrev:
    Synes det er synd at ProAc ikke gjør mer ut av utseende. Det er tross alt et dyrt merke.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    toref skrev:
    Lyngen skrev:
    Synes det er synd at ProAc ikke gjør mer ut av utseende. Det er tross alt et dyrt merke.
    Man kan jo dra parallellen til Rolls Royce, Bentley og Jaguar.. :D
    Det er bilmerker som har stil. ProAc lager ikke stygge høyttalere for all del. Men det er bare en solid bygget kasse med elementer og ikke noe mer. Godt håndverk, men noe design er det ikke snakk om, imo.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn