ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    ProAc er nok litt optimistiske på dette. Mine er også oppgitt til 20Hz som nedre grense, men jeg ville gjettet at 28-32Hz er mer reelt ift nyttig musikk-effekt. Når jeg testet med testtonene fra Svanå fikk jeg riktignok lyd på 25Hz men det var ikke stort. Tror nok ProAc generelt er tunet for å gå dypt men litt på bekostning av trykk. Nå er det jo ikke mye musikk som har særlig energi under 34-35Hz da. :)

    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Pro Ac har lenge hevdet tall ned til 20hz. Alt på den gamle Studio serien var dette tall som ble oppgitt. De går dypt, men ikke i nærheten av 20hz. :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    toref skrev:
    Tror nok ProAc generelt er tunet for å gå dypt men litt på bekostning av trykk. Nå er det jo ikke mye musikk som har særlig energi under 34-35Hz da. :)

    Mvh
    Når jeg byttet merke så bemerket jeg at det gikk utover hurtighet, ikke "trykk". Etter at jeg fikk subb så bemerket jeg hvor ofte plater hadde dype toner. Mer enn jeg trodde.

    Med D15 var nivået bra på 30hz, brukbart på 25hz men ganske mye redusert. Hørte såvidt 20hz tror jeg. De er oppgitt til 30hz og syntes det virket fornuftig.
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    431
    Antall liker
    288
    Ser at ProAc har kommet med to spennende nyheter; Response D1 og D18.

    Mvh
    Palle
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ja, erstatter OneSc og D15. De blir vel litt høyere listepriser ::)..

     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Spennende med en etterfølger til Response 1SC. Det er så det kribler i lommeboken allerede - merker at oppgraderingsviruset begynner å våkne til liv igjen.

    Jeg prøver desperat å finne ut noe om de ytre målene på den ny Response D1. Jeg er en av de få som kjøper høyttalere etter mål - og hvis Response D1 skal være noe å tenke på, må den ikke være større enn forgjengeren. Jeg har en liten håndfull millimetre å gå på i alle retninger, men ikke mer.

    Er det noen ProAcvenner som har funnet ut noe som ikke jeg har greid å finne ut om dette?
     

    Nølle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.07.2007
    Innlegg
    53
    Antall liker
    1
    Etter å ha hatt ProAc D80 i ca. 1mnd. må jeg si at jeg er særdeles fornøyd med både hvordan de spiller og fargen jeg til slutt bestemte meg for. Det ble i siste liten bestemt at det skulle være Mahogny. Denne proAc lyden er farlig avhengighets skapende ;D Noen som kjenner seg igjen ;D

    Til nå har jeg brukt Rogue Audio M-150 rørblokker, de spiller meget fint, men allikevell vurdere jeg å teste ut andre forsterkere.
    Har ikke råd til å gå så høyt opp i pris, så jeg får heller bytte meg oppover etterhvert som en får spart noen kroner.

    Ser det ligger et en Accuphase A-45 på børsen, denne prisen er akseptabel. Så mitt spørsmål til dere som har testet ut div. forsterkere er kort og godt, vil dette bli en god match ?
    Eller blir den for svak alene ? Jeg tenkte at, det går jo ann å kjøpe ytterligere en om et år eller to, og så brokoble de. Da skulle det i hvertfall ikke skorte på kreftene.
    Da jeg også bruker oppsettet til hjemmekino, må forsterkeren yte bra også her. Noe jeg tror den gjør.
    Kan nevne at resten av stereo delen består i Cary 303/300 cd spiller og Cary SLP 03 preamp.

    Eller burde jeg satse på noe annet i prisklassen 30 - 40K i denne omgangen.
    Takker for innspill.
    Mvh
    Nølle
     

    salt_lake

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    153
    Antall liker
    6
    Joda Nølle, lyden av Proac er avhengighetsskapende ;D
    Mvh
    Saltlake
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Nølle skrev:
    Etter å ha hatt ProAc D80 i ca. 1mnd. må jeg si at jeg er særdeles fornøyd med både hvordan de spiller og fargen jeg til slutt bestemte meg for. Det ble i siste liten bestemt at det skulle være Mahogny. Denne proAc lyden er farlig avhengighets skapende ;D Noen som kjenner seg igjen ;D

    Til nå har jeg brukt Rogue Audio M-150 rørblokker, de spiller meget fint, men allikevell vurdere jeg å teste ut andre forsterkere.
    Har ikke råd til å gå så høyt opp i pris, så jeg får heller bytte meg oppover etterhvert som en får spart noen kroner.

    Ser det ligger et en Accuphase A-45 på børsen, denne prisen er akseptabel. Så mitt spørsmål til dere som har testet ut div. forsterkere er kort og godt, vil dette bli en god match ?
    Eller blir den for svak alene ? Jeg tenkte at, det går jo ann å kjøpe ytterligere en om et år eller to, og så brokoble de. Da skulle det i hvertfall ikke skorte på kreftene.
    Da jeg også bruker oppsettet til hjemmekino, må forsterkeren yte bra også her. Noe jeg tror den gjør.
    Kan nevne at resten av stereo delen består i Cary 303/300 cd spiller og Cary SLP 03 preamp.

    Eller burde jeg satse på noe annet i prisklassen 30 - 40K i denne omgangen.
    Takker for innspill.
    Mvh
    Nølle
    Kommer helt an på hva du liker egentlig. Jeg endte opp med en relativt kraftig transistorforsterker, men det er jo ikke sikkert at dette er lyden du vil ha. De rørbaserte forsterkerne jeg testet gav meg god mellomtone og diskant men med pudding bass. Bryston gav meg god bass. Med Krell-en fikk jeg i pose og sekk. Så at det lå en brukt ML 335 for salg nå, det kan være noe om du liker transistor. Var vel innen din prisklasse også.

    Mvh
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Pussige greier, det der med ProAc og rør - alle snakker om det, men.... Alle de ProAc-oppsettene jeg har likt, har basert seg på kraftige transistorsaker. Bryston (som Toref nevner og som jeg har selv), Krell (som Toref har og som jeg godt kunne ha tenkt meg å ha, dersom jeg hadde hatt plass), DP, ML.... - bare for å nevne noen jeg kommer på i farten.

    Sikkert avhengighetsskapende, åkke som. Har man først fått ProAclyden slik man vil ha den - det være seg med transistor eller med rør - finnes det nesten ikke noe alternativ.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ..er vel en grunn til at ProAc er voicet med ARC førforsterkere... Hva som lyder best med trans eller rør skal jeg ikke si noe om, synes uansett at lyden er god :)
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Det er nok veldig individuelt dette her HCS. Bruker du ARC på ProAc selv forresten? Hadde ikke vært meg i mot å teste f.eks. Ref 210 blokkene på D80. :)

    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helt enig toref. Jeg har eid ProAc før og hos meg var de en vellykket kombo med transistor, Beste komboen jeg har hørt var også transistor, da med Jeff Rowland forspennt. Låt mycket bra! :). På tross av at jeg sverger til rør nå.. :D
     

    Nølle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.07.2007
    Innlegg
    53
    Antall liker
    1
    Da jeg er rimelig fersk når det gjelder HiFi ( interessen kom først i voksen alder ) så har jeg kun erfaring med klasse D ( Midtgard Audio ) og rør ( Rogue Audio ) så har jeg ingen formeninger om hva som lyder best av de forskjellige forsterkertypene.

    Klart det frister med store forsterkere fra Ayre, Arc. McIntosh, Cary og flere, men det får evt. bli en gang i framtiden.
    Selv om det frister å teste andre høytalere, så er jeg så fornøyd med mine D80. Så nå vil jeg finne ut hva som passer best til disse innenfor dagens budsjett.

    Har dere noen formening om hvordan det vil fungere sammen med Accuphase A-45 ?

    Mvh
    Nølle
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Dette blir synsing fra min side: Vil tro du får en herlig flott og luftig gjengivelse fra mellombass og oppover. Men kontroll i bassen er jeg mindre sikker på.. Baserer meg kun på tester jeg har lest av Accuphase's A-modeller i den kulørte hifi pressen så ta det med den største mulige klype salt. :)

    Mvh
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Har meget god erfaring med mine ProAc D80 sammen med Bryston 28B SST + Pass Labs XO.2 +
    Cary 306 Pro. Klarhet, dybde, bredde over hele tonespekteret jeg aldri har hørt før!
    Mulig min Finite Elemente E 15 rack topper lydresultatet.
    Mvh
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    ProAc med Mark Levinson er også ekstremt bra ;D - det er foreløpig mitt siste stoppested 8).
    Jeg har gjennom tidene brukt ProAc med forsterkere fra Hegel, Cary, Bryston, Gryphon, Conrad Johnson og jeg har aldri opplevd at ProAc ikke har fungert med dette utstyret. Jeg har fått frem forskjellige egenskaper med forskjellig utstyr men aldri dårlig lyd. Rent personlig liker jeg ProAc best med nøytralt transistorutstyr som gir den kontrollen og stramheten i bassen som ofte trengs på ProAc (spesielt eldre høyttalere med ScanSpeak). Er man veldig lysten på rør så ville jeg gått for rørpre med en transistor effekt. Mange Watt er bra men ikke noe must så lenge du ikke skal spille høyt. Men skal du ha litt trøkk så vil aldri < 100 W fungere bra (likegyldig om det er rør eller klasse A). Du kan få trøkk også med mindre forsterkere men du vil oppleve at lydbildet blir trangt, antrengt og romligheten kollapser. Spiller du sjelden høyt så tror jeg Accuphase A-45 vil være en serdel god match. Men liker du å imponere deg selv, klype deg i armen over hva som kan komme ut av så beskjedent utseende høyttalere som ProAc så ville jeg gått for ML 335....
     

    luthic

    Medlem
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Hei,

    Jeg hadde D80 før og syntes at rør hadde helt klart sine sider som jeg likte. Ellers så Prøvde jeg en Goldmund transistor på ca 200watt som jeg syntes låt heftig.

    I dag så har jeg D100 og bruker ett sett med McIntosh 1.2Kw monoblokker som jeg er veldig fornøyd med. Jeg vil også tippe at Chapter kan låte fint på Proac ... av Mcintosh så kan jeg vel anbefale og prøve Mc402 og Mc501.

    I bunn og grunn så kan du få D80 til og låte bra med mange ting så lenge det er bra det du hiver på :)

    Lykke til !
     

    kaajola

    Medlem
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    40
    Antall liker
    1
    Hvor blir innleggene mine av? Jeg trykker på legg til innlegg og de bare forsvinner i tåka

    HJEEEEEEEP
     

    Vedlegg

    kaajola

    Medlem
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    40
    Antall liker
    1
    Hei, der dukket mitt skrik om hjelp opp og sammen med bildet fra mitt meget vitenskapelige eksperiment.

    Ja ja her trengs det nok en ny server. Men jeg har brukt opp alle pengene på stereo

    Jeg prøver igjen, så her kommer innlegget nok en gang:

    To who it might concern, men mest til Nølle

    Siden du lurte på om 45 Accuface watt var nok på Proac D80 ble jeg også litt nysgjerrig på hvor mange watt en burde ha?

    Første stoppested ble selvfølgelig hjemmesiden til Proac. Hva stod det der? Anbefalt forsterker: 10 til 500 watt! I alle dager, her var det tydelig at Proac ikke ønsket å gå glipp av salg fordi folk ikke hadde stor nok forsterker. Det var i alle fall min umiddelbare reaksjon.

    Så begynte jeg å tenke tilbake til den gangen jeg hadde en Denon POA 3000 Z. Den hadde fine vu metere i fronten. Når jeg hadde den på "kosevolum" så slo meterene ikke opp på mer enn ca 1 watt. 10 watt var faktisk ganske høyt.

    Dette måtte undersøkes mer nøye

    Siden jeg ikke er i besittelse av noen 300B forsterker. måtte jeg nøye meg med min lille røde fra Italia. Den heter Synthesis Nimis og er oppgitt til å yte 15 watt. Det er antakelig i nedoverbakke, medvind og sola i ryggen. (Forca Italia)

    Jeg bar den bort til høyttalerene og jeg syntes tydelig jeg så den skjelve når den oppdaget hvor store D80 høyttalerene var. Den spiller vanligvis på to Usher S-520. Jeg satte den oppe på en krakk for at den ikke skulle føle seg alfor liten.

    Hva skjedde? Jeg ante ikke at Nimisen kunne spille så bra, og med en overraskende punch i bassen. Som det har vært nevnt av andre, så virker det som om Proac klarer å få det beste ut av enhver forsterker.

    Etter dette ble jeg nærmest overbevist om at 45 japanske kvalitetswatt må være tilstrekkelig.

    Selv har jeg riktinok 600 transistor watt som jeg vanligvis bruker. Da har jeg 100 watt i reserve i fohold til anbefalingene. Rikelig med krefter er grunnlaget for god dynamikk og jernkontroll.

    Jeg er i likhet med mange andre er jeg glad i rør i forforsterkeren (Cary SLP 05) og transistor i sluttrinnet. (EC Nemo)

    Likevel - En liten rørforsterker klarte faktisk å få mer liv i Proac D80 enn det jeg trodde var mulig
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Tja - jeg brukte en Primare A30.1 på mine ProAc Response D25 et drøyt halvår inntil jeg endelig fant ut hvordan jeg skulle ordne meg - og det var en kontinuerlig nedtur. Til tross for en papireffekt på 2x100W i 8 ohm. Altså er det ikke Wattene det kommer an på, men hvordan forsterkeren greier å styre høyttaleren. Forsterkere, som Primaren min - uten jerngrep - er dødfødt på ProAc. Samme hvor mange Watt de har på papiret.
     

    kaajola

    Medlem
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    40
    Antall liker
    1
    Hei luthic

    Jeg tillot meg å slå på lyset slik at folk kunne nyte synet av de fine D100 høyttalerene dine.
     

    Vedlegg

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    luthic skrev:
    Hei,

    Jeg hadde D80 før og syntes at rør hadde helt klart sine sider som jeg likte. Ellers så Prøvde jeg en Goldmund transistor på ca 200watt som jeg syntes låt heftig.

    I dag så har jeg D100 og bruker ett sett med McIntosh 1.2Kw monoblokker som jeg er veldig fornøyd med. Jeg vil også tippe at Chapter kan låte fint på Proac ... av Mcintosh så kan jeg vel anbefale og prøve Mc402 og Mc501.

    I bunn og grunn så kan du få D80 til og låte bra med mange ting så lenge det er bra det du hiver på :)

    Lykke til !
    Hva er forskjellen mellom D80 og D100 synes du? Har du fornemmelsen av at D100 er tyngre å drive enn D80 forresten?

    Mvh
     

    luthic

    Medlem
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Jeg hadde samme forventning da jeg bestilte meg D100, overraskelsen er at de er faktisk ganske lettdrevne og er faktisk enklere og få til (iallefall i mitt rom) enn D80. Rommet mitt er 4*7m.

    Testet med en rimelig 100 watt og det hadde ikke noe problemet og drive de i det hele tatt - men hvis du skal virkelig spille høyt så må du nok opp på 2-300watt. Jeg er aldri i nærheten av og tømme 1200 watts monoblokkene. Da jeg kommer over 150watt kontinuerlig så er det vilt høyt. Proac sier at de tåler ca 750watt kontinuerlig. Jeg tror nok Proac sin gamle top of the line var værre og drive enn D100.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    x-250 i lauget vårt driver Response five med, ja nettopp PassLabs X-250 uten pustevansker i en rimelig stor kjellerstue med "fri" plassering av høyttalerne, dvs langt fra bak og sidevegg. Reponse four er vel endel vrienere og få til etter sigende. Uansett, Res.five er en av mine favoritter, også etter å ha hørt D100 med mc1201+mda/mcd1000 hos en kompis
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Hvordan vil du beskrive forskjellene mellom Response Four og D100? Det hadde vært artig å høre litt om hvilken retning ProAc lyden har gått i.

    Mvh
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.391
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Min erfaring er at skal D80 blomstre fullt ut trengs det masse watt, det som er gøy med D80 er at den kan spille grisehøyt med skikkelig smekk i bassen, MEN det krever en mann av en forsterker. Jeg har bla en EC250R siste utgave og den klarer det nesten, men ikke helt......... dog finner man ikke ut av det før man har koblet til et monster, da først oppdages hva som egentlig bor i disse høytalerne ;D
     

    kaajola

    Medlem
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    40
    Antall liker
    1
    Liker ikke nesten alle høyttalere å bli koplet til en kraftig forsterker? Jeg mener fortsatt at Proac D80 er en relativ moderat belastning

    Bortsett fra det, så kan det sikkert finnes kombinasjoner som ikke fungerer særlig bra.

    Jeg har forsatt mine gamle Infinety Renaissance 90. De er det mange forsterkere som sliter med. Infinety er antakelig glad i å lage litt vanskelige høyttalere for en gang for enda lengere siden hadde jeg en Luxman M 02 som slet med Infinety Ref. 60. Jeg skulle ikke spille forferdelig høyt før den stakkars Luxman forsterkeren bare slo seg av. Vel, vel - Det skal vel sies at M 02'n ikke likte å levere alt for mye strøm.

    En god gammel klasiker som elsket kraftige forsterkere var Celestion SL 600
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Er det Response 4 jeg ser. Disse fikk kjempeomtale av Vadseth i Lyd&Bilde i -97-98. ;) (Som alt annet).
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    kaajola skrev:
    Liker ikke nesten alle høyttalere å bli koplet til en kraftig forsterker? Jeg mener fortsatt at Proac D80 er en relativ moderat belastning

    Bortsett fra det, så kan det sikkert finnes kombinasjoner som ikke fungerer særlig bra.
    Ganske enig. Slik jeg ser det er D80 absolutt en moderat last. Jeg hadde ingen problemer med å spille "høyt nok" når jeg testet med relativt svake rørbaserte effektforsterkere. Den ene hadde 2*15W om jeg ikke husker feil. Alt var nydelig, spesielt i mellomtone og diskant. Liksom en ekstra gylden klang. God romfølelse også. Men det ble ikke homogent nok (for meg) nedover i mellombass og dyp bass på høye volum. Merket det bl.a. på piano og pauker. Manglet liksom "drønnet" og det fysiske aspektet. Piano er tross alt hammere som slår på strengene. Med denne rørforsterkeren ble det alt vesentlige fokuset satt på etterklangen. Nå virker det kanskje temmelig vilt å sette en 2*600W forsterker foran (som Evo 302 gir i 4 ohm). Men det spiller så rent, uanstrengt og homogent på de volumene jeg liker at ikke ser noen vei tilbake. Piano låter (mer) som virkeligheten - som en kombinasjon av hammerlyd og etterklang. Faktisk er jeg så glad i denne virkelighetsnærheten at jeg gjerne kunne tenke meg å prøve enda større saker enn D80. En annen veldig fin ting er jo at man i stor grad kan skreddersy et ProAc oppsett til å låte som man selv vil ha det. :)

    Mvh
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Alltid gøy med mye power, men iblant kan små gode forsterkere gi en musikkopplevelse (ikke målt i db altså) som store transer bare kan skule langt etter. Faktorer som ståpels, hakeslepp etc kan fort oppnåes. Man må gjerne rykke litt nærmere og pusse de psykiske brillene litt ekstra men du verden hvor snålt det kan bli....

    btw, ble spurt om å forklare forskjellen på res4 og d100, nå har jeg ikke hørt res4 men res5 som er beskjednere bestykket ift d100 men benytter samme mellomtone (men "bare" en som i mine gamle studio3) fra ATC og det må vel sies at dette elementet preger mye av gjengivelsen, i ytterst positiv grad. Utover dette var alle andre parametre forskjellig fra res5 til d100, rom, kilde, amps men må vel være såpass slem å si at jeg ble vel ikke overmektig imponert over mc. intosh sine mc 1201 forsterkere. Mye glam og lite strøm pr kg imo
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    luthic skrev:
    Her er ett par bilder .... beklager at bildene er litt mørke og dårlige ... skal legge ut noen som er tatt i dagslys senere :)
    Luthic: Jeg observerer at du har plassert dine flotte høyttalere ganske nær veggen bak - uten synlige dempetiltak. Slik mine står - og som de vil måtte bli stående også hvis jeg finner på å gå opp et nummer eller to. Det ville være interessant å høre om en slik høyttalerplassering - uten dempetiltak - er til å leve med, eller om du føler behov for å gjøre noe med lyden/akustikken.
     

    luthic

    Medlem
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Det fungerer rett så bra slik høytalerene er satt i rommet. D80'ene måtte jeg ha litt lenger ut enn D100, som nevt tidligere finner jeg D100 enklere og plassere enn D80, spesielt med tanke på kontroll i bassen.

    Når det er sagt så tror jeg nok at ett optimalt rom for D80 og D100 er større enn det jeg har i dag :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn