Pro-Ject vs Graham Slee

thorerjo

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2012
Innlegg
541
Antall liker
263
Sted
Nesodden
Har Graham Slee Reflex og Pro-Ject tube box 2.
Har kjøpt meg nye høyttalere.Graham Slee er en veldig bra riaa og har fungert bra i andre sammenhenger men blir litt for hissig i lyden her.Fungerer bedre med Tube box faktisk.Tube box klarer ikke å følge Graham Slee i bassen her men låter "snillere" i toppen.Det jeg lurer på er Pro-Ject har en dyrere modell som heter Tube Box DS som er noe dyrere og om den låter vesentlig bedre en den jeg har?.Om noen har testet det altså eller har andre tips i denne prisklassen?.
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
594
her er det masse å velge i og forskjellene kan være ørsmå. Alt kommer ann på matching av utsyr, spesielt samspill mellom riia og pick up. Men du kan forsøke deg på test av feks Creek OBH 15 MK2 og Heed Questar/ Quasar.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.148
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
TubeBox DS er neppe veien å gå. Hvilke PU har du? GS Reflex har fast imperdanse og det er ikke sikkert at det er optimalt mot din PU.
Går ut fra at du har PSU 1 og ikke kun veggvorte. I såfall kan oppgradering til PSU 1 være et alternativ.

GS Reflex er jo ikke akkurat kjent for å være utpreget hissig i toppen, og en alternativ Riaa som tangerer kvalitetene til Reflex og samtidig runder av litt mer i toppen havner fort på nordsiden av 10K.
 

thorerjo

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2012
Innlegg
541
Antall liker
263
Sted
Nesodden
Jeg har Benz LP og Denon AU-300LC step-up.Muligens heller se etter en ny trafo?.Har Infinity høyt.som det sitter 3"dome som trigger alt som er hissig.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.148
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Slee´s SU Elevator EXP og PSU 1 (om du ikke har den) er trolig veien jeg ville gått.
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Har hatt Reflex M med PSU1 på hjemlån over noen uker i fjor. Den låt alt annet enn hissig i toppen her. Oppløst, dynamisk og luftig var min opplevelse. Husk og på at alle GS Riaa krever veldig lang innspilling og bør alltid stå med strøm på. Siden du har en av markedets aller beste MM phono trinn ville jeg ha solgt din andre Riaa, og investert først i PSU 1 og deretter Graham Slee EXP.

Det er heller ikke sikkert at din Denon SUT er en god match til din PU. SUT'n er primært laget til Denon DL-103 evt DL-103R.
 

thorerjo

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2012
Innlegg
541
Antall liker
263
Sted
Nesodden
Jeg har PSU 1.Tror jeg bestiller Xindak trafoer som passer til PU også.Kjøpte Infinity Kappa 6,2 i med defekte mellomtoner.Har satt in nye Scan-Speak mellomtoner.Har spillt ca 10 timer på disse og muligens de trenger noen flere timer på seg for å mykne opp.
 

Morten Petterson

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.07.2013
Innlegg
125
Antall liker
40
Sted
Østfold
Har Graham Slee et bedre MM riaa-trinn enn Reflex?
Jeg har GS Era Gold V fra før, men startet opp mitt nye Graham Slee Reflex riaa i går, så jeg har ikke prøvd denne ennå, lar den stå med strømmen på noen dager før det prøves!
Men har Graham et bedre riaa trinn enn Reflex modellen for MM pickup`er ?

Hepp fra Morten
 
Topp Bunn