Pro-ject Tube Box SE II

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Innlegg
726
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Testet forgjengeren, og den imponerte. Flott klang og stor mellomtone. Farget en del mot det varme. Telefunken Diamond rør rettet opp en del. Fikk mer ut av toppen da. Men låt ikke verst med JJ rør heller. Til prisen må den være et kjempebra kjøp.
 

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Innlegg
419
Antall liker
9
Mk2 fikk bra score av fidelity,spesielt MM trinnet (det jobber med rør) MC`n er vel ikke rør tror jeg...
 

kyrjens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2007
Innlegg
144
Antall liker
9
Sted
Hamar
Torget vurderinger
2
Fikk en sånn en for ca 2 mnd siden. Er bra fornøyd! Skiftet til Mullard rør på min, synes den er ganske bra i hele lydspekteret.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
draapen skrev:
Mk2 fikk bra score av fidelity,spesielt MM trinnet (det jobber med rør) MC`n er vel ikke rør tror jeg...
Husker du hvilket nummer det var?
 

2-mas

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.10.2007
Innlegg
85
Antall liker
3
spendende at lese om ;) Har også kigget på den tube boxen.
KAN den spille den helt dybe dybe bassen ?
Spiller den varmt eller meget lyst/detaljert ?
 

arnauby

Medlem
Ble medlem
07.11.2007
Innlegg
17
Antall liker
0
Sted
Tønsberg
En riaa med mange justerings muligheter

På tubeboxen er mulig å skifte mellom 47 Kohm, 1 kohm, 220 ohm og 100 ohm.
Det er dog de færreste PUer som høres gode ut under 100 ohm.
Med min Ortofon mc20super er den best innstilt på 250 ohm.
Når det er snakk om god bass eller hard topp? eller slike ting så er jo denne gode riaan justerbar, det er bare å bytte rør. 12AX7/ECC83 finnes i utrolig mange variasjoner og det er enkelt å bytte. Med små signalrør er det ikke noen bias justering , bare plug and play. Har du lyst til teste en annen lydsignatur eller prøve deg frem, så er det mulig å kjøpe både brukte og nye rør på på bruktbørsen.
Men husk at nye rør må spilles inn, som det meste av lydutstyr.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
24.084
Antall liker
39.394
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
sliter litt med å skjønne at så mange er så fornøyd med pro-ject tube box,testet ut disse boxene med det meste av kvalitets rør men falt aldri helt i smak.
oppløsning og detaljer var aldri til stede og synes aldri at disse riaaene fikk foten til å gå.
har hørt tube boxen i forskjellige oppsett og synes rett og slett de ble kjedelige,manglet en livlig spillestil.
men for all del,dette er jo bare min oppfattning.

mvh
 

arnauby

Medlem
Ble medlem
07.11.2007
Innlegg
17
Antall liker
0
Sted
Tønsberg
Jeg mener at det ikke er enkelt å finne en riaa hvor du kan justere Impedanse tillpassning til en rimelig pris. Tubeboxsen har også mulighet til å få tilpasset gode rør. Den låter flott med Tesla 803s eller RCA 7025 og sikert en del andre rør også.
Hvis man ikke justerer Impedanse tillpassning under riaan, så låter det ikke bra, det samme med rimelige rør.
 

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Innlegg
419
Antall liker
9
SOEDAL skrev:
draapen skrev:
Mk2 fikk bra score av fidelity,spesielt MM trinnet (det jobber med rør) MC`n er vel ikke rør tror jeg...
Husker du hvilket nummer det var?
Det var nr 30...Nar jeg ser etter så jobber MC delen selvfølgelig også med rør...

Mvh
 
Topp Bunn