Pro-ject RPM-5, erfaringer?

Casle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
227
Antall liker
1
Noen som har erfaring med Pro-ject RPM-5?
Hvordan er den i forhold til Rega P3?

Den koster kr 5000,- og det er akkurat det jeg hadde tenkt å bruke på platespiller :D

Er kanskje lurere å kjøper brukt, da får man jo mer for pengene, men jeg har sett få platespillere i den prisklassen på bruktbørsen i det siste. (Kanskje ikke så rart siden det har vært fellesferie...)

Mvh C :)
 

Casle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
227
Antall liker
1
Da er RPM-5 bestillt samt en Speed Box mkII, henter de imorgen ;D

Har du tenkt noe på hvilken riaa du skal bruke, eller har du det innebygd i forforsterkeren?

Mvh C :)
 

killerwolf

Medlem
Ble medlem
31.12.2005
Innlegg
27
Antall liker
0
Gratulerer med ny spiller på vei!
Bestilte du fra Audiotech? Jeg bestiller enten derfra eller får Hificenteret her i Kr.Sand til å bestille for meg.

Forsterkeren min har innebygd riaa så jeg slipper å tenke på det i børjan, til jeg oppgraderer HK`en min... :)

Jeg bestilte også Michael Fremer`s nye DVD fra statene hvor han bla. setter opp en RPM-5, trenger litt oppfriskning da jeg har vært uten spiller noen år.

Bestilte du støvlokk? Det finnes et solid støvlokk på 4,3 kg til disse Project spillerne, men det koster fort et par lapper vil jeg tro.
 

Casle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
227
Antall liker
1
Bestillte hos Norsk Lyd og Bilde i Oslo.

Importøren (Ljudtema) skal på ferie på fredag, så jeg måtte bestille den raskt så han rakk å få sendt den til butikken imorgen. Eller så måtte jeg ha ventet i to-tre uker... Og jeg ville ha den nå! ;D

Jeg bestillte ikke støvdekselet samtidig, men fikk pris på det til senere. Det koster kr 1100,- og heter "Cover it". Sjekket Pro-ject sine sider for å se hvordan det ser ut, og det er ganske store saker... passer til alle RPM spillerene.

Her ser du lokket sammen med "Ground it" platformen, som jeg desverre ikke vet hvor mye koster: http://www.project-audio.com/inhalt/en/pdf/coverit.pdf

Mvh C :)
 

killerwolf

Medlem
Ble medlem
31.12.2005
Innlegg
27
Antall liker
0
Har du fått spilleren, Casle?
Bestilte RPM-5 med Speed Box jeg også, gleder meg til å snurre vinyl igjen. ;D
 

Casle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
227
Antall liker
1
Yess!
Fikk også en Graham Slee Projects - Gram Amp 2 SE riaa på hjemlån fra Stereolab.no.
Koblet det opp igår kveld.

Anlegget jeg spiller på nå består da av:
Kilde: Pro-ject RPM-5 m/Speed Box mkII.
P.u: Audio Technica AT95
Riaa: Graham Slee Projects - Gram Amp 2 SE
Int. forsterker: Vincent SV-238
Høyttalere: Canton Ergo RC-L
Kabler: Pro-jects medfølgende kabel mellom platespiller og riaa, Supra EFF-ISL mellom riaa og forsterker.
Kimber 4TC mellom forsterker og høyttalere.
(Supra kabelen skal skiftes ut iløpet av de neste ukene, så høyttalerkablene)

Canton'ene spiller skikkelig dypt, og de 2x200w (2x50 watt klasse A) som Vincent'en gir kontrollerer de bra, og de er søte nok til at det spiller skikkelig flott på cd og SACD.
Har hørt endel Vincent utstyr før (rimeligere greier), men har syntes det har vært litt vel hardt i øvre mellomtone. Men SV-238 spiller bare helt utrolig på Canton'ene. Må være en god match.

Men Canton'ene kan bli harde i toppen, så jeg var litt spent på hvordan det ville spille med en så billig p.u.
Foreløpig synes jeg det spiller flott, selv om det ikke er fullt så detaljert i toppen og øvre mellomtone som jeg skulle ønske. Men verken pu eller riaa er jo innspillt ennå, så dette tror jeg kan bli bra! :)
Ifølge konstruktøren av riaa'en trenger den tre-fire uker med innspilling før den slipper seg løs, så det blir spennende å se om en måned hvordan det spiller da.


Har akkurat funnet frem noen gamle Bruce Springsteen plater jeg fikk billig for en stund siden. Har rukket å høre igjennom hele "Darkness on the edge of town" sålangt... utrolig trivelig med vinyl altså!

Blir mer Springsteen utover kvelden, også fikk jeg en ny single malt whisky tidligere i uken; en Laphroig Quarter Cask.
Tror jeg spretter den også ;D

Mvh C :)
 

killerwolf

Medlem
Ble medlem
31.12.2005
Innlegg
27
Antall liker
0
Da har jeg fått min i hus, har ikke hatt tid til å sette den opp ennå.
Ser pickup`en er fabrikkmontert, hadde du behov for å justere din AT95 mye, Casle, eller var den riktig innstilt som den kom?
Er nesten like grønn på dette som fargen på pickup`en...
Hva er dine inntrykk av spilleren så langt?

Hvis oppkoblingen går greit så skal feriens siste dager nytes med vinyl & et par glass Renault Carte Noir Extra!
8)
 

Vedlegg

Topp Bunn