Pro-ject Debut mk III Esprit...?

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Ser litt på muligheten for å kjøpe en rimelig vinylsnurre i (før)julegave til meg selv.

Har sett at Pro-Ject har kommet med en "oppjazzet" versjon av sin Debut mk III.

http://www.bigdipper.no/info.php?record=36053&search_str=1&search_what=&search_genre=23&search_format=&display=0&niceprice=
Den har fått akryl-platter som sine dyrere Expression søsken, bedere motor og bedre pickup.
Allt dette til en pris under 3000,- Er det noen av dere erfarene vinylfolk der ute som mener at det finnes vesentlig bedre alternativer til prisen, og i så fall hva? (nytt vel og merke)

Til denne spilleren trenger jeg også et riaa-trinn. Hva kan dere evt anbefale? Rega, Pro-ject, Clearaudio, Cambridge, NAD eller noe helt annet...?
 

Vedlegg

HelgeGr

Medlem
Ble medlem
18.11.2008
Innlegg
37
Antall liker
0
Ser jo konge ut denna da! Brukte går jo for 3000-2500,- så det er jo ingenting å si på prisen for en ny så vidt jeg har fått med meg. Men nå er jo jeg temmelig grønn her og det skal vel sikkert på noe stifter og greier som sikkert fort blir dyrt det også. Og RIAA....
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1



Det er garantert et knallkjøp :D

Spander på deg den til jul og opplev vinylens gleder ;D

Destiny.. :)
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei .....oi oi dette ser da vært flott ut.....til og med med acryltallerken for den prisen !

For at den totale prisen ikke skal bli skyhøy....hadde jeg dratt i gang med den pu som følger med , der å kost med med den MEN.....jeg hadde fra start valgt en rimelig riia som har både mm/mc mulighet(for fremtiden).....for blir du hekta kommer nok den fremtiden , og da kan det vært kjekt å kunne fyre opp mc med allerede innkjøpt riia....

Jeg frista til å si at har du råd....klask til med en asr mini , første versjon på brukten...ca3,5-4k.....dersom du syns det blir for dyrt....ville jeg ha lyttet til Vidar P sin anbefaling av cambridge riiaen...i flg Vidar er denne kjempegod til prisen...eller ett varp nærmest...og jeg ville utelukket gått for denne...(jeg har ikke hørt denne , men sier vidar at den er bra) , så er den det !! Vidar p er trossalt en av de her på dette forum som har mest vinylerfaring , og vet hva han driver med... :)

Den spillern der har jeg trua på....det skal jaggu noe til å lage stort bedre for brisen(egentlig burde det ikke vært mulig)

en cambridge riia rett på den spillern der med den pu en(vet ikke hva det er) bør jo funke fint....med den riiaen , blir det pu du oppgraderer nestegang og ikke riia sannsynligvis....og det blir jo bare det rette....

jeg har hatt 3 platespillere i de siste 3 år....jeg sier : Løp og kjøp...!

For pengene du har spart mot en dyrere spiller....Kjøp plater , og ei flaske brunt til jul....

Nå er det duket for å gjenoppdage mange gode minner i gostolen.


Beste hilsner Espen
 

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
439
Antall liker
6
Ja, ja ja. Gå får en slik en. En skikkelig lekkerbisken.
Her får du nok mye for penga. Når det gjelder RIAA så følg rådet til ssm.
En cambridge riaa ville nok gjort susen sammen med denne pro-ject spilleren;)
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Hadde nesten begynt å avskrive spilleren nå siden absolutt ingen hadde noen kommentarer til den. Så plutselig var dere alle her og så de samme kvalitetene som sa meg at dette kunne være et lite "varp"... Da blir det spiller! Spørsmålet er nå... "Julenisserød" eller klassisk sort..? :D
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Dæven det var en fin spiller.

Fikk lyst på ny snurrer selv nå jeg, hadde jeg ikke hatt kortholderen min hjemme hadde nok en Xpression i sort pianolakk allerede vært bestillt.

Noen som har en formening om hvordan en Xpression 3 fungerer i forhold til Debut og RPM 5?

Er ikke helt fortrolig med RPM 5 utseendet så jeg håper at Xpression ikke er så langt unna.

Synes sort er å foretrekke framfor rød, mer tidløst med sort.
 

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
439
Antall liker
6
novgarod skrev:
Hadde nesten begynt å avskrive spilleren nå siden absolutt ingen hadde noen kommentarer til den. Så plutselig var dere alle her og så de samme kvalitetene som sa meg at dette kunne være et lite "varp"... Da blir det spiller! Spørsmålet er nå... "Julenisserød" eller klassisk sort..? :D
hehe..
Når det gjelder fargen så får du vell ta litt hensyn til resten av annlegget ditt. Rødt kan jo fort bli litt "aiaiai", men funker jo fett i juletiden då;)
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.627
Antall liker
1.320
Var kjempefornøyd med Debukt MkIII for noen år siden, og med akryltallerken bedre motor og pickup burde dette
være et knallkjøp.

Julenisserød, ingen tvil !
Det finnes jo sorte stereokomponenter i søkk og kav, så litt variasjon er gode ting.
Nå er jeg kanskje innhabil som har kjøkkeninnredning i den fargen(hmm...kanskje den bærbare Numarken jeg har på kjøkkenet bør gå over til å kun være parkspiller slik at jeg kan kjøpe meg en julenisserød spiller jeg også.)
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Nå er jeg kanskje litt konservativ her, men jeg hadde nok gått for sort ja ;)

Destiny.. :)
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
ER det mulig å få halve av hver..... ;D? jeg hadde og hatt vansklig å bestemme meg for det.....

Det er mange sorte spillere....jeg vil hjelpe deg litt :

kjøp sort , dersom du ikke helt er sikker på om vinyl er noe for deg i det heletatt.(lettere å videreselge)

Kjøp rød , om du uansett ønsker deg en spiller , driter i hva konservative folk sier , og har lyst på det.....

-------------------------------------


Nei forresten........kjøp rød du....uberlekker , og sort piano ser du støv på utrolig lett...
Sort blir og fortere ripete vil jeg tro mht støvtørking...

ES.......hvis du må ha noe sort.....velg heller sort riia.... ;D

Vi vil ha bilder fra oppsettet ditt med den nye flotte spillern.....utseende er jo jævli fett i rød piano.....du kan sikkert få ett rimlig heftig løft med en dyrere pu på sikt , men dette venter du en god stund med....Du trenger penger til både plater og malt ;D

Lykke til....husk at det er alltid vinylhjelp å få her... ;D
ES
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Da er den på vei i "konservativt" sort.... Hadde litt lyst på rød, men bleika ut i siste liten...

Han jeg snakka med på Big Dipper fant den svarte med en gang og skulle løpe på posten med den. Diskuterte litt frem og tilbake med ham om riaa, og endte opp med å bestille en Phono box II. for som han sa, så er det vel få riaa-trinn som er utviklet mer med tanke på nettopp disse spillerne. Og så har jeg jo muligheten til å sammenligne den med evt. en cambridge etter hvert.

I følge ham, så var visstnok spilleren "helt RÅ", i forhold til en vanlig Debut III. Helt frikoblet motor av bedre kvalitet, en påkostet akryltallerken som "moste" den originale støpte metalltallerknen når det gjaldt både bassgjengivelse og oppløsning. Pickup'n var en Ortofon Alpha, som visstnok er en forfinet utgave av femhundre og ett eller annet... og skulle være ypperlig på denne spilleren. Han foreslo at jeg skulle bruke spillern som den var ei god stund, for så å investere i en Speedbox II. Gleder meg som en unge!

Hele pakken ble 4000,- Ikke værst, spør du meg..! :)

Ps! Bilder av herligheten kommer asap...! ;)
 

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.627
Antall liker
1.320
re:

Gratulerer med flott spiller !
4000,- for spiller og RIIA lukter førjulskupp lang vei.

Gleder meg til bilder og inntrykk fra når vinyljomfruhinnen sprekker :)
Du har masse gøy i vente novgarod !
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.848
Antall liker
38.594
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
den var virkelig flott,gratulerer så mye,

ha en fin helg

mvh
 

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Innlegg
419
Antall liker
9
Gratulere med ny snurrer,tipper det blir fin jul i heimen ;)
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Takker pent for hyggelige hilsener!
Må vel handle juleplate på vinyl nå da.. ;D Hmmm... O helga natt, med Jussi Björling må vel la seg oppdrive...?
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1


Jeg hiver meg på gratulasjons bølgen her :D Du har garantert gjort et knallkjøp!

Du har masse å glede deg til, det er noe helt eget ved vinyl, og ikke bare lyden er super, det er noe eget med de deilige store vinylskivene, sette de på tallerkenen, dra av støvet med en god støvbørste, og så sette ned stiften på det sorte gullet ;D

Da er det bare å nyte vinylens verden.....

Destiny.. :)
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Destiny skrev:
Jeg hiver meg på gratulasjons bølgen her :D Du har garantert gjort et knallkjøp!

Du har masse å glede deg til, det er noe helt eget ved vinyl, og ikke bare lyden er super, det er noe eget med de deilige store vinylskivene, sette de på tallerkenen, dra av støvet med en god støvbørste, og så sette ned stiften på det sorte gullet ;D

Da er det bare å nyte vinylens verden.....

Destiny.. :)
Der sa du noe, hvor får jeg tak i en ok støvbørste? Er det forresten noe annest essensielt tilbehør som bør skaffes?
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Gratulerer med en nydelig og stilren spiller! Essensielt tilbehør er en børste, en enkel vekt (alternativ vekt), en enkel protractor og kanskje et vater. Det holder i lange baner en godt stund fremover, inntil du vet om basillen har bitt eller ei.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Gratulerer med ny flott spiller.

Vinyl er tydeligvis i vinden om dagen for inspirert av tråden din bestemte jeg meg for å kjøpe en Xpression men innen jeg kom hjem (hadde glemt kortene hjemme) så var spilleren utsolgt.

Endte istedenfor opp med en RPM 5, føler meg ikke helt fortrolig med dråpeformen men det går seg nok til.
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Anonym skrev:
Gratulerer med ny flott spiller.

Vinyl er tydeligvis i vinden om dagen for inspirert av tråden din bestemte jeg meg for å kjøpe en Xpression men innen jeg kom hjem (hadde glemt kortene hjemme) så var spilleren utsolgt.

Endte istedenfor opp med en RPM 5, føler meg ikke helt fortrolig med dråpeformen men det går seg nok til.
Grattis! :) Synes RPM 5 ser flott ut jeg da, men den ble et litt for dyrt innsteg i noe jeg vet så lite om... Sleng gjerne ut noen bilder og litt inntrykk når du har fått den på plass (kanskje den burde få sin egen tråd?) Ellers så kunne det kanskje vært en idé med en "Pro-ject" tråd under vennetråder? Kjekkt å samle noen erfaringer og tips i en felles tråd...
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
ssm skrev:
Vi vil ha bilder fra oppsettet ditt med den nye flotte spillern.....utseende er jo jævli fett i rød piano.....du kan sikkert få ett rimlig heftig løft med en dyrere pu på sikt , men dette venter du en god stund med....Du trenger penger til både plater og malt ;D

Lykke til....husk at det er alltid vinylhjelp å få her... ;D
ES
Da er julen reddet... ;)

Glenmorangie sherry cask
 

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
novgarod skrev:
Anonym skrev:
Gratulerer med ny flott spiller.

Vinyl er tydeligvis i vinden om dagen for inspirert av tråden din bestemte jeg meg for å kjøpe en Xpression men innen jeg kom hjem (hadde glemt kortene hjemme) så var spilleren utsolgt.

Endte istedenfor opp med en RPM 5, føler meg ikke helt fortrolig med dråpeformen men det går seg nok til.
Grattis! :) Synes RPM 5 ser flott ut jeg da, men den ble et litt for dyrt innsteg i noe jeg vet så lite om... Sleng gjerne ut noen bilder og litt inntrykk når du har fått den på plass (kanskje den burde få sin egen tråd?) Ellers så kunne det kanskje vært en idé med en "Pro-ject" tråd under vennetråder? Kjekkt å samle noen erfaringer og tips i en felles tråd...
Takker.

Kommer nok til å legge ut bilder etterhvert men det var det med støvtørk da.....
Har egentlig en plan om å pusse opp stua men hvis jeg skal gjøre det før evt bilder kan ting ta meget lang tid.
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Anonym skrev:
novgarod skrev:
Anonym skrev:
Gratulerer med ny flott spiller.

Vinyl er tydeligvis i vinden om dagen for inspirert av tråden din bestemte jeg meg for å kjøpe en Xpression men innen jeg kom hjem (hadde glemt kortene hjemme) så var spilleren utsolgt.

Endte istedenfor opp med en RPM 5, føler meg ikke helt fortrolig med dråpeformen men det går seg nok til.
Grattis! :) Synes RPM 5 ser flott ut jeg da, men den ble et litt for dyrt innsteg i noe jeg vet så lite om... Sleng gjerne ut noen bilder og litt inntrykk når du har fått den på plass (kanskje den burde få sin egen tråd?) Ellers så kunne det kanskje vært en idé med en "Pro-ject" tråd under vennetråder? Kjekkt å samle noen erfaringer og tips i en felles tråd...
Takker.

Kommer nok til å legge ut bilder etterhvert men det var det med støvtørk da.....
Har egentlig en plan om å pusse opp stua men hvis jeg skal gjøre det før evt bilder kan ting ta meget lang tid.
Music first...! ;D Du får ha lykke til med oppussinga... Bare å henge i om det skal bli færdig til jul... :)
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Blir nok ferdig til jul, spørsmålet er bare hvilket år 8)
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
novgarod skrev:
ssm skrev:
Vi vil ha bilder fra oppsettet ditt med den nye flotte spillern.....utseende er jo jævli fett i rød piano.....du kan sikkert få ett rimlig heftig løft med en dyrere pu på sikt , men dette venter du en god stund med....Du trenger penger til både plater og malt ;D

Lykke til....husk at det er alltid vinylhjelp å få her... ;D
ES
Da er julen reddet... ;)

Glenmorangie sherry cask
se der ja...... ;D

Gratulerer med en lott spiller , feiging , tok svart ja... ;)

tror 99% hadde gjort det....armen ser ut som er av alu , og er slett ikke negativt...

Her har du mye vinylglede for lite penger...Jeg har hatt en rpm-5 i en dag , jeg kjøpte den brukt , med brudd i tonearmskabel ,eieren ville gjøre om kjøpet da han hadde lite tid til å få ordnet den med det samme , så da ble det sånn.....den kom med en at-95e pickup...som er utrolig billig i seg selv...denne spillte klart bedre (de få skivene den virka) enn min NAD 533 med goldring electra pu....så project er fine saker....

Blir du helt gira det første året , vil du sannsynlig oppgradere , derfor var vargevalget smart av deg !

Du kan bytte pu i fremtiden , å begynne å bytte arm feks til en dyr arm , ville jeg nok ikke gjort , da det da er bedre å selge denne i strøken tilstand og kjøpe en ny enda bedre spiller...

MEN nu....spille plater å drikke malt......julen kan bare komme...kjøp ei juleplate O helga natt... ;)

Børste får du kjøpt hos big dipper---www.bigdipper.no
 

HelgeGr

Medlem
Ble medlem
18.11.2008
Innlegg
37
Antall liker
0
Hehe, spørs om det ikke blir en tur innom Big Dipper for å få med seg en RØD en til jul gett...
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
HelgeGr skrev:
Hehe, spørs om det ikke blir en tur innom Big Dipper for å få med seg en RØD en til jul gett...
Tøft! Er skikkelig spent på å få den spillern i hus. Siste eksamen på mandag, så begynner juleferien. Kanskje er jeg så heldig å ha den på tirsdag... :)
Du får slenge inn noen bilder av "den røde Ferarri'n" når den er på plass i oppsettet ditt, HelgeGr! ;)
 

HelgeGr

Medlem
Ble medlem
18.11.2008
Innlegg
37
Antall liker
0
Jepp, skal nok få tatt et bilde etter hvert. Nå er jeg helt grønn på Hi-Fi siden, så jeg tar litt baby-step når det gjelder oppsett. Imidlertid er jo en platespiller som er grei noe som må på plass. Har også en Arcam etterforsterker som skal inn. Etter hvert håper jeg på at det kommer en rør-forforsterker, RIAA og et par ok høytalere på plass også. Når dette i tillegg får seg en plass i huset er det jo kryss i taket! Bor i en liten 3 roms med klåfingra 1,8 åring løpende rundt. Blir nok LP kveld med gutta og så rigge alt ned igjen etterpå i påvente av eget "far-sitt-HiFi-rom" bolig. Kan jo ta tid.... ::)
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.286
Antall liker
11.081
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
novgarod skrev:
Da er julen reddet... ;)

Glenmorangie sherry cask
Ypperlig vinyl-tilbehør det der, går godt til Björling (han hadde nok likt den) men bare til innvortes bruk.
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
HelgeGr skrev:
Hehe, spørs om det ikke blir en tur innom Big Dipper for å få med seg en RØD en til jul gett...
RØD til jul
GUL til påske
og en svart ellers i året ;) ;D
Mvh Jan I
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
novgarod skrev:
Anonym skrev:
Gratulerer med ny flott spiller.

Vinyl er tydeligvis i vinden om dagen for inspirert av tråden din bestemte jeg meg for å kjøpe en Xpression men innen jeg kom hjem (hadde glemt kortene hjemme) så var spilleren utsolgt.

Endte istedenfor opp med en RPM 5, føler meg ikke helt fortrolig med dråpeformen men det går seg nok til.
Grattis! :) Synes RPM 5 ser flott ut jeg da, men den ble et litt for dyrt innsteg i noe jeg vet så lite om... Sleng gjerne ut noen bilder og litt inntrykk når du har fått den på plass (kanskje den burde få sin egen tråd?) Ellers så kunne det kanskje vært en idé med en "Pro-ject" tråd under vennetråder? Kjekkt å samle noen erfaringer og tips i en felles tråd...
Da var RPM 5'en oppe og går :)
Konstruksjonsmessig gir den et godt inntrykk og det fulgte med en RCA kabel av god kvalitet med i esken også.
Har bare grovjustert spilleren for jeg har en Pro-ject K4 (Grado) som jeg vil bruke, AT95 har ikke de klangmessige egenskapene jeg ønsker meg
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
novgarod skrev:
Anonym skrev:
Gratulerer med ny flott spiller.

Vinyl er tydeligvis i vinden om dagen for inspirert av tråden din bestemte jeg meg for å kjøpe en Xpression men innen jeg kom hjem (hadde glemt kortene hjemme) så var spilleren utsolgt.

Endte istedenfor opp med en RPM 5, føler meg ikke helt fortrolig med dråpeformen men det går seg nok til.
Grattis! :) Synes RPM 5 ser flott ut jeg da, men den ble et litt for dyrt innsteg i noe jeg vet så lite om... Sleng gjerne ut noen bilder og litt inntrykk når du har fått den på plass (kanskje den burde få sin egen tråd?) Ellers så kunne det kanskje vært en idé med en "Pro-ject" tråd under vennetråder? Kjekkt å samle noen erfaringer og tips i en felles tråd...
Da var RPM 5'en oppe og går :)
Konstruksjonsmessig gir den et godt inntrykk og det fulgte med en RCA kabel av god kvalitet med i esken også.
Har bare grovjustert spilleren for jeg har en Pro-ject K4 (Grado) som jeg vil bruke, AT95 har ikke de klangmessige egenskapene jeg ønsker meg
Da er det bare å ønske seg masse god vinyl til jul ;D Grattis med ny snurrer :D

Destiny.. :)
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Destiny skrev:
Anonym skrev:
novgarod skrev:
Anonym skrev:
Gratulerer med ny flott spiller.

Vinyl er tydeligvis i vinden om dagen for inspirert av tråden din bestemte jeg meg for å kjøpe en Xpression men innen jeg kom hjem (hadde glemt kortene hjemme) så var spilleren utsolgt.

Endte istedenfor opp med en RPM 5, føler meg ikke helt fortrolig med dråpeformen men det går seg nok til.
Grattis! :) Synes RPM 5 ser flott ut jeg da, men den ble et litt for dyrt innsteg i noe jeg vet så lite om... Sleng gjerne ut noen bilder og litt inntrykk når du har fått den på plass (kanskje den burde få sin egen tråd?) Ellers så kunne det kanskje vært en idé med en "Pro-ject" tråd under vennetråder? Kjekkt å samle noen erfaringer og tips i en felles tråd...
Da var RPM 5'en oppe og går :)
Konstruksjonsmessig gir den et godt inntrykk og det fulgte med en RCA kabel av god kvalitet med i esken også.
Har bare grovjustert spilleren for jeg har en Pro-ject K4 (Grado) som jeg vil bruke, AT95 har ikke de klangmessige egenskapene jeg ønsker meg
Da er det bare å ønske seg masse god vinyl til jul ;D Grattis med ny snurrer :D

Destiny.. :)
Takk :)

Har faktisk en del vinyl fra tidligere av så det er egentlig et sparetriks å kjøpe ny spiller.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.506
Antall liker
2.946
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
Destiny skrev:
Da er det bare å ønske seg masse god vinyl til jul ;D Grattis med ny snurrer :D

Destiny.. :)
Takk :)

Har faktisk en del vinyl fra tidligere av så det er egentlig et sparetriks å kjøpe ny spiller.
Dream on!! ;D


Grattis med platespiller forresten :)
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
emotikon skrev:
Anonym skrev:
Destiny skrev:
Da er det bare å ønske seg masse god vinyl til jul ;D Grattis med ny snurrer :D

Destiny.. :)
Takk :)

Har faktisk en del vinyl fra tidligere av så det er egentlig et sparetriks å kjøpe ny spiller.
Dream on!! ;D


Grattis med platespiller forresten :)
Ulempen ved å ha en god digitalkilde er den at skal man matche det med en vinylsnurrer blir det uforholdsmessig dyrt, derfor har jeg tenkt å etterhvert bruke vinyl som en alternativ kilde med en annen lydsignatur snarere enn å konkurere med dac'en.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.506
Antall liker
2.946
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
emotikon skrev:
Anonym skrev:
Destiny skrev:
Da er det bare å ønske seg masse god vinyl til jul ;D Grattis med ny snurrer :D

Destiny.. :)
Takk :)

Har faktisk en del vinyl fra tidligere av så det er egentlig et sparetriks å kjøpe ny spiller.
Dream on!! ;D


Grattis med platespiller forresten :)
Ulempen ved å ha en god digitalkilde er den at skal man matche det med en vinylsnurrer blir det uforholdsmessig dyrt, derfor har jeg tenkt å etterhvert bruke vinyl som en alternativ kilde med en annen lydsignatur snarere enn å konkurere med dac'en.
Noen av oss snur det faktisk andre veien :)

Men jeg bør vel begynne å snuse på noe dacgreier.....
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
For all del, jeg kunne veldig gjerne tenkt meg en virkelig dyr og god vinylsnurrer men pr dags dato kan jeg ikke forsvare det kostnadsmessig, med 120-140 plater vil det bli rimelig høy pris pr plate dersom jeg skulle gå rett på med en dyr snurrer.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.506
Antall liker
2.946
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
For all del, jeg kunne veldig gjerne tenkt meg en virkelig dyr og god vinylsnurrer men pr dags dato kan jeg ikke forsvare det kostnadsmessig, med 120-140 plater vil det bli rimelig høy pris pr plate dersom jeg skulle gå rett på med en dyr snurrer.
Poeng det m platene Anonym.

Jeg bør som sagt begynne å se på digitalisen min.
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Da er endelig Esprit'n oppe og snurrer! ;D
Er storfornøyd så langt, så nå blir nok LPer min største utgift ei stund fremover... :-\ ;D
Kommer noen bilder så snart jeg får hentet speilrefleksen som ble igjen hjemme etter jula...
 
Topp Bunn