Pro-Ject armhøyde

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.755
Sted
Holmestrand
Mange her har spillere som er vakre, kule, flotte, elegante og ikke minst gode. Selv har jeg lagt meg på minimumsnivå for vinylsnurrer, nemlig en Pro-Ject Debut. For så vidt veldig fornøyd alt tatt i betraktning - selv om jeg har veldig lyst på en Linn eller en VPI da....

På denne sparespilleren er det en ting de ikke har spart på: Høyden på liften. PU løftes himmelhøyt over plata, med det resultat at det ikke er så lett å treffe det aktuelle sporet. Har ikke funnet noen måte å justere på. Er det noen andre som gjort det?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.698
Torget vurderinger
28
Finnes det ikke noen stoppskrue et eller annet sted slik at du kan senke hele ordningen?
Prinsippet ser ikke så ulikt ut det man finner på armliften til Mørch. Har hatt en 9 arm fra ProJect en gang i tiden og den hadde ganske godt med justeringmuligheter.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.755
Sted
Holmestrand
Får se en gang til....
Har justert diverse armer, men fant ikke noe her.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
598
Torget vurderinger
2
Hmm,kan ikke se at min 9-arm(ikke 9c eller 9cc) har mulighet for dette og skjønner at dette kan bli et problem hvis armen er stilt helt ned(VTA-justering) Dumt at den ikke følger med armen opp eller ned ved VTA-justering,man kan jo få det motsatte problem ser det ut for meg ::) Har selv armen i bunn for å få VTA riktig...og ja,den løfter høyt,kanskje bortimot 10mm..har vel egentlig ikke tenkt så mye på dette før nu ::) ;)
mvh Filip

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.755
Sted
Holmestrand
Det sitter en skrue ned i selve løftearmen. Denne kan enkelt og greit justeres til ønsket høde. Ikke noe låsing så det virker litt pnglete, men det fungerer helt OK.

Topp Bunn