Pro-ject align it, noe som kan anbefales?

Seskage

Baron af Skage ;)
Ble medlem
15.12.2014
Innlegg
1.957
Antall liker
5.547
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
Vurderer innkjøp av en slik. Og lurer derfor på om denne kan anbefales, evt andre forslag som ikke koster en halv månedslønn?
 

Jonas_H

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2015
Innlegg
424
Antall liker
995
Torget vurderinger
7
Var/er i samme situasjon som deg. Endte opp med å bestille Dr. Feickert sin protraktor basert på hva jeg fant av tilbakemeldinger på nett.
Den koster mer, men ikke en halv månedslønn :)
 

Seskage

Baron af Skage ;)
Ble medlem
15.12.2014
Innlegg
1.957
Antall liker
5.547
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
Takk for tilbakemelding. Har sett på den til Dr. Feikert også, og har vel gjort meg opp en mening om at den er mer fleksibel med geometrier den kan brukes til. Pro-ject sin er vel bare en geometri den kan brukes til.
 

Jonas_H

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2015
Innlegg
424
Antall liker
995
Torget vurderinger
7
Fikk overlevert protraktoren her for noen dager siden (Duet leverte på døren). Spilleren min er kjøpt brukt, og har ikke hatt mulighet for å kontrollere geometri på en skikkelig måte før nå.

Geometrien som spilleren var satt opp med var ikke bra. Den traff verken Stevenson, Baerwald eller Löfgfen. Fikk satt opp B ganske raskt, og det ble betraktelig bedre. Spesielt innover på platen hvor sibliansen til tider var fremtredende (er der fortsatt, men bedre).

Har ny PU på vei, så blir ikke mer arbeid med geometri nå, men er godt å vite at geometri på ny PU kan justeres skikkelig. Absolut et godt kjøp!
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.250
Antall liker
9.484
Torget vurderinger
2
Clearaudio Trackability test rekord er den beste dvs mest sentrerte tesplatenav de 10 jeg har fra 1970 til 2010. Dr Feickert og HifiNews bør sjekkes mot sentrering. Dvs at pickupen er absolutt stilleogikke beveger seg sideveis per omdreining,
 
Sist redigert:
Topp Bunn