Prisnivået på Tandberg på QXL.

rveum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2005
Innlegg
298
Antall liker
21
Torget vurderinger
3
Hvilken type dekoder har dere i TR 1000, den kommer med to typer, en med IC og en som er oppbygd av diskrete komponeter.
Den med IC kan ha litt dårliger lyd kvalitet, men den er enkel å justere.
Den diskrete dekoderen må du ha FM stereogenerator for å justere optimalt, og dette må ofte gjøres på en så gammel radio.
 
U

ulfsn

Gjest
Eeh.er ikke helt sikker,jeg må nesten åpne den for å være sikker.Det jeg nok mener å huske er at denne feilen ,for det meste,dreier seg om den tidligste utgaven av TR 1000,altså den med løs dekoder.Ettersom det samme ofte er tilfelle med H9,er det vel noe der....
 
M

Mulelid

Gjest
Den gamle typen med transistorer hele veien i stereo-dekoderen er det jeg "snakker" om, ja. Vet de lagde en senere utgave med MC 1310P eller hva den IC'en het, men har ikke hørt om en med løs/uttakbar dekoder før nå. En TR 1010 jeg bruker som radio/forsterker på datarommet mitt låter fett, og den har maken tunerdel. Jævla irriterende feil, for å si det enkelt.. :)
 
U

ulfsn

Gjest
Nei,det er mulig jeg blander sammen med H 10,når jeg tenker godt etter.-Men det er den eldste utgaven av TR 1000/1010 jeg mener ja.Det en kun på de jeg har hørt denne,tydeligvis,ikke uvanlige feilen.
Jeg står på farten til å sende min til en av norges beste reperatører,så når den kommer tilbake følger rapport!
 

rveum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2005
Innlegg
298
Antall liker
21
Torget vurderinger
3
TR 1000 har to forskjellige tuner/ dekoder deler en med MC 1310 og en som er diskret oppbygd, hvis radio er ok på mono ligger nok feil i dekoder.
Det er godt mulig att feilen lar seg ordne med en total justering av dekoder, hvis ikke kan feil ligge i kondesatorer som har endert seg i verdi, justering spoler som det er mage av på denne dekoderen kan også ha kommet ut av stilling.
Mitt tips er bestill service manual fra NRHF og prøv å juster opp dekoderen, ut fra den.
 
Topp Bunn