Pris på flatsølv

Nido

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.08.2008
Innlegg
232
Antall liker
7
Hvor lange strekk tåler en signalkabel med dim 0.3*3mm, med bomullstrømpe, hardtvinnet, før støy eller andre viktige parametre blir et problem? For egen del trenge jeg kabler på 8-10 m, brukt sammen med TVC og rør SE monoblokker på rundt 8w

Finnes det bedre alternativer?
 

Kurti

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
102
Antall liker
21
Har dette gått av moten, eller fungerer det fortsatt?

Kurti
 

LESSisdox@

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
706
Antall liker
242
Sted
Åkrehamn,karmøy
Torget vurderinger
1
Hvor lange strekk tåler en signalkabel med dim 0.3*3mm, med bomullstrømpe, hardtvinnet, før støy eller andre viktige parametre blir et problem? For egen del trenge jeg kabler på 8-10 m, brukt sammen med TVC og rør SE monoblokker på rundt 8w

Finnes det bedre alternativer?
Hei
fikk du noe svar på denne ??? evt privat mail
Har selv SE Blokk 12w og TVC pre ,,,men bruker Aktiv Rør pre som er mye bedre kontra TVC på rør forsterkeren min
Men TVC på andre Eff, Fex Doxa/Pass lab da disse er laget for bruk med passiv(TVC) pre, da låter det ;)
Mvh Roy
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.500
Antall liker
6.873
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jeg er ikke helt sikker på om jeg ville brukt flatsølv til dette. Flatsølv innebærer at kablene får større kapasitans enn med runde ledere.

Jeg har prøvd med silkeisolerte flate ledere til høyttalerkabler. Det funka greit på rørforsterker med 8 ohms last. Med samme forsterker og 4 ohms (nesten helt resistiv) last, så ble det skrikende i topp. Merk disse kablene var ikke tvinnet. Bytta til teflonisolerte runde sølvledere, og problemet ble borte.

Johan-Kr
 

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Innlegg
1.699
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Jeg har nesten 5m mellom riaa og pre,
Muligens ikke helt relevant for din del men uansett så funker det kjempefint,
0,5mm rund glødd finsølv 999% med bomull,
bruker den tynneste strømpa til Svalander og tvinner sølvet med drill,
Mye,
altså veldig hardt tvinnnet / tvunnet....
Så på med plaststømpe, funker gull.

Per
 

Kurti

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
102
Antall liker
21
Får vel prøve meg på 0,4x4mm. Ser ut til at det er mest brukt. Har en bunt med 0,7mm, men den bør jeg ut i fra det dere skriver benytte til signalkabler :) strømpe fra Svalander har jeg også liggende. Hva med å bruke plastslange? (Luftslange)

Kurti
 
Topp Bunn