Pris for arbeid

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Animal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    239
    Antall liker
    0
    Heisann

    Jeg har blitt forespurt å finere et par høyttalere, men vet ikke helt hva jeg kan ta for noe sånt.
    Hva er normalt å ta for finering av et par (ca. 1000x400x230) høyttalere pluss lakkering?

    På forhånd takk
    Andreas
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    Da skal det være pent gjort i såfall. Jeg kjenner snekker som tar på seg slike jobber for lummerusk. Selvsagt er det forskjell på kvaliteten av det arbeidet som blir gjort.

    Er du dyktig og kan stå inne for arbeidet, er ikke 3K halvgæærnt. Samtidig må en fire litt på inntektene for i det heletatt få jobben. Folk vil jo ha alt gratis, og da blir konkurransen mellom møbelsnekkere litt ubehagelig. Hvis du har referanser som er kjente for almennheten, vet folk at du er dyktig, og da kan du sette opp prisen til normale størrelser.

    Det tar jo fort noen timer å få dette ferdig. Tar du normal timespris, la meg si kr. 500,-, skal du ikke jobbe mer enn 6 timer, og da skal alt være fiks ferdig, pusset og lakkert flere strøk. Finérmateriale vil påvirke arbeidstiden. Bjørk er et helvete å finere med, da den er så hard og sprø at den sprekker for ingenting hvis du er litt uforsiktig. Mahogny er myk og smidig, og er det materialet jeg syns er lettest å legge.

    Vidar
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.306
    Antall liker
    16.381
    Sted
    Østfold
    Man må også regne med kostnader til materialer og da blir det fort ikke stort igjen til selve jobben.

    Jeg opplever også at det største problemet er å i det hele tatt finne noen som har mulighet til å gjøre det. De fleste er jo så overarbeidet at selv om det ikke er noe å si på prisen så blir det aldri gjort.
     

    Animal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    239
    Antall liker
    0
    Ja. Hva er normal timepris for noe slikt?
    Gjennomsnittelig trearbeider i norge ligger rundt 135,- tror jeg.
    Men det er jo ikke den timesatsen man setter seg.
     

    Vedlegg

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Du sier ikke om dette er noe du gjør som hobbysnekker eller proff. Dersom du gjør dette "for moro skyld", eller om det er dette du lever av vil spille en stor rolle. Det finnes mange dyktige folk med hobbyverksted i kjelleren. Legge på finér, pusse og lakke er noe en hver DIY bør forsøke seg på. Litt mot og prøving / feiling, så blir det ofte overraskende bra.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn