|
Gjøre det selv?Hei.
Noen der ute som vil og kan driste seg til å anslå en gjennomsnittlig kostnad for å skifte et vanlig soveromsvindu?
mvh
Proffen
Står over DIY på sånt....flere grunner til det - nuff said!Gjøre det selv?Hei.
Noen der ute som vil og kan driste seg til å anslå en gjennomsnittlig kostnad for å skifte et vanlig soveromsvindu?
mvh
Proffen
Byttet mine to første vinduer i høst og det er ganske overkommelig å få til.
Ellers er nok estimatet der nokså fornuftig, alt avhengig av om vinduet er på bakkenivå, høyt oppe osv og hva som ellers må gjøres rundt det hele med belistning/finish osv...
Det er knust/sprukket, takket være en nyttårsrakett på avveie...dog ikke vår rakett - og egenandelen fra forsikringsselskapet var 4k for å skifte glass, 6k for å skifte hele vinduet - og jeg vurderer kanskje hele saken dithen at å skifte hele vinduet er det mest fornuftige på sikt; vi snakker om et vindu fra ca midt på 80-tallet.....Hva er problemet...?
Hvis det bare er knust eller punktert, så er det jo mye rimeligere å bare bytte glasset.
mvh
OMF
Vinduet i fråga står i murvegg på bakkeplan.Murhus, tømmer/plankhus, stående eller liggende kledning - alt har sine forskjellige prosedyrer.....
Det 100x50cm vinduet til 1295,- er isolert sett godkjent soveromsvindu ift rømningsvei.Dette er for en stor grad nokså smale vinduer. Soveromsvinduer må ha en viss minstestørrelse for å være godkjent som rømningsvei.
Jeg regner med at her er det snakk om minimum 10x12-modul som skal til.
Johan-Kr