Prince

K

Kaldkarsk

Gjest
Purpur-prinsen er klar for Roskilde, tror nok det blir en tur på meg dit også.

Har ikke sett Prince live siden 96(?) i spektrum.
Den konserten var grei nok men kommer ikke opp mot
showet han holdt på Valle i 88, der var det helt rått å stå fremst :D
Fikk tilogmed ett glimt av trusestrikken til Cat, stort øyeblikk for en 17-åring ;D

Flere som tar en Danmarks-tur for Camilles skyld ?

Mvh Kaldkarsk, fanboy siden "Around the world in a day"

S

Slubbert

Gjest
Prince anno '96:

Særing, tulling, musikkgeni....

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.767
Torget vurderinger
4
Jeg som trodde tuben var klinisk renset for alt med Prince ! Dvergen er jo kjent for et noe manisk forhold til rettigheter...bare spør Christer Falck.

Det er bare å nye så lenge klippene ligger ute.
Her er et fra tiden rundt Parade-albumet. Mannen er jo en bare helt fantastisk (fanatisk?) artist....låtskriver, arrangør, vokalist, multiinstrumentalist, danser, bandleder...med steinkontroll fra A til Å.

Musicology Tour i 2004...

Pre Purple Rain....1983...næmmmen så søøøøt da... :-* han har alltid brukt grusomme skreddere....

Purple Rain før albumet kom i 1984....her er han nesten et år tidligere, 3 august 1983 i Minniapolis...debutkonserten med The Revolution og sannsynligvis første fremføring av Purple Rain.

Mer Prince 1983....uten filter

Misunnelig på dem som skal se han live ? Neeeeiiida.....

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.767
Torget vurderinger
4
Kaldkarsk skrev:
Har ikke sett Prince live siden 96(?) i spektrum.
Den konserten var grei nok men kommer ikke opp mot
showet han holdt på Valle i 88, der var det helt rått å stå fremst :D
Fikk tilogmed ett glimt av trusestrikken til Cat, stort øyeblikk for en 17-åring ;D

Flere som tar en Danmarks-tur for Camilles skyld ?

Mvh Kaldkarsk, fanboy siden "Around the world in a day"
Jeg så han også påp Valle og i Spektrum, men stod et stykke bak i regnet i 1988 så det var et vesentlig spakere show for min del...uten truseglimt :eek: Derimot minnes jeg Princemania etter Spektrum-konserten da vi stod utenfor et stappfullt Smuget og ville inn...det gikk et buzzzz over hele byen med rykter om hvor dvergen ville dukke opp...brått seilte det opp en laaaang limo og hele bandet ble geleidet inn....noen mente heeelt sikkert de fikk et glimt av småen også.....og det er nok det nærmeste jeg kom stardom den sommeren :-\

Trane, fan siden 1984 da Purple Rain på kassett ble kjøpt på en lang biltur på vei til ferie i nord...og som gikk søvnløs i i fjæra med midnattsol i øya og med Darlig Nikki på min gule Sony Sports Walkman....det var 80-tallet det !

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Antall liker
0
Ahhh, dette er en begivenhet av dimensjoner. Gleder meg vilt til Roskilde. Har ikke sett Prince live siden han spilte på Konserthuset for ca 5 år siden. Fikk ikke med meg konsertene i England.
Min første opplevelse av Prince var låtene Controversy og Lets Work på Radio Lux i min pure ungdom. Fikk ikke tak i skiva i Norge, så måtte importere selv "from over there". Noen år senere slo han gjennom over hele verden med Purple Rain-skiva. Jeg var allerede solgt, og har siden den gang kjøpt alt av utgivelser han har hatt opp gjennom årene. Han er den eneste artisten jeg har klart å høre på i alle år uten å bli lei. Andre artister/band må jeg legge vekk i lengre perioder før jeg drar de frem igjen for fornyet tillit..
En gudbenådet artist med en fantastisk musikalitet og så mange talenter at det er helt vanvittig at alt det besittes av et og samme menneske. Ikke rart mannen er en smule rar. Tilgir ham glatt "dårlige skreddere" og andre nykker ;D

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.767
Torget vurderinger
4
En annen livefavoritt...Baby I'm a Star...fra den kvelden på First Avenue i 1983

...samme låt litt senere...jeg tror dette er Syracuse-konserten 1985...større publikum, større band, større scene, større arrangement....samme totale kontroll og like tight band...8 minutter tett, svett, groovy funk...JB eat your heart out !

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.767
Torget vurderinger
4
1987 New Year's Eve at Paisley Park....It's Gonna Be a Beautiful Night
Etterhvert lar han jentene....Cat & Sheila E...kjøre show, men han selv tar jobben bak trommesettet.
Så kommer far sjøl, selve inkarnasjonen av cool og sjefen over alle bandsjefer...Miles....det meste jeg har hørt med de to samme har vært litt skuffende...litt som ventet når to sjefer skal dele spotlight...men her er det coolt, groovy, hot & steamy !

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.767
Torget vurderinger
4
...og når man først er inne på Prince og gjester på scenen...her er en annen classic live performance...strengt tatt er vel Prince gjest i Sheila E sitt show....what a Love Bizzare !

En annen han har spilt mye med er JB sin gamle saxofonist, Maceo Parker...dette er vel mer i retning av hva man kan forvente dersom man er så heldig å oppleve et av hans berømte aftershows.

Og jeg er fortsatt ikke særlig misunnelig på de som får se han i Roskilde i sommer.... :-[

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.767
Torget vurderinger
4
Herlig versjon av Peach det der, ron !
Hva skal man kalle det ? En kokett rå bluesy funkabilly verson ?

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Antall liker
0
Trane skrev:
Herlig versjon av Peach det der, ron !
Hva skal man kalle det ? En kokett rå bluesy funkabilly verson ?
Ja, den er heit :) Ingen dårlig beskrivelse du har satt der forresten.

Låta Bambi laget han når han var 17 år, og la den på tape første gang når han var 18. Ingen dårlig start det..

Synd du ikke får sett konserten på Roskilde.
Min yngste sønn vurderer å droppe en tur til andre siden av kloden for å få den med seg. Han har aldri vært på prince-konsert, kun sett de jeg har på dvd og YouTube-klipp. Han er vel redd for å ikke få med seg denne geniale mannen mens han fremdeles er sprek og rørlig på scenen. Det har jo blitt færre splitthopp og andre fysiske utskeielser med årene i forhold til tidligere konserter...

Topp Bunn