PRIMALUNA

ProLogue_Premium_IntegratedAmplifier_black.jpg



ProLogue Premium
Integrert rørforsterker, med fjernkontroll


Kåret til EIDITOR´s CHOICE i det anerkejnte engelske magasinet Hi-Fi Choice:
"Gorgeous treble, extended and open with never a hint of harshness". Dette kan være forsterkeren for deg som er lei den slitsomme lyden fra ordinære transistorforsterkere.​

Vekt: 21 kg
Rør: 4 stk. 12AU7 og 4 stk. EL34
Ytelse: 2x35w
Ved bare å slå over en bryter, kan du bruke KT88 (2x40w)
Kan leveres med innebygget riaa, mot et tillegg i prisen
Innganger: 4 par RCA, 1 par HT bypass for hjemmekino
Utganger: 4 og 8 ohm for høyttalere


ProloguePremiumPreamplifie,jpg.jpg



ProLogue Premium
Forforsterker, med fjernkontroll



Vekt: 17 kg
Rør: 4 stk. 12AU7 og 2 stk. 5AR4
Kan leveres med innebygget riaa, mot et tillegg i prisen
Innganger: 4 par RCA, 1 par HT bypass for hjemmekino
Utganger: 2 par RCA


ProLoguePremium_effektforsterker.jpg



ProLogue Premium
Effektforsterker, som kan kobles om til å bli en monoblokk, med dobbel effekt

Vekt: 22,5 kg
Rør: 4 stk 12AU7 og 4 stk. EL34
Ytelse: 2x35w Mono 1x70w
Ved bare å slå over en bryter, kan du bruke KT88 (2x36w)
Innganger: 1 pair stereo RCA, 1 enkel RCA når forsterkeren skal brukes som en monoblokk
Utganger: Stereo 4, 8 og 16 ohm for høyttalere. Mono 2,4 og 8 ohm


ProloguePremiumCD_silver.jpg


ProLogue Premium
CD-spiller, med fjernkontroll

Dette er CD-spilleren for deg som vil ha en mere analog lyd fra CD-platene dine. Den er ikke fullt så analytisk som de beste CD-spillerne uten rør. Men musikken blir mere engasjerende og levende - og middelmådige innspillinger låter MYE bedre. Lyden blir enda bedre når du bruker USB-inngangen og henter musikken direkte fra internett.
HI-FI WORLD skriver: "A delicious sounding player that brings an infectious joie-de-vivre to CD replay. High-quality USB input ia an added bonus. Fluid sound. Strong timing. Quality remote."
Vekt: 15 kg
Rør: 4 stk. 12AU7 og 2 stk. 5AR4
Analog utg.: 1 par RCA
Digital utg.: 1 stk. coaxial, 1 stk. Optisk


DiaLoguePremiumIntAmp.jpg

DiaLogue Premium
Integrert rørforsterker, med fjernkontroll
"It is my current benchmark in integrated tube amplifiers." Dick Olser, The Absolute Sound, USA.


DiaLogue Premium er betegneslen på den nye toppserien til PrimaLuna, som består av en integrert forsterker, en forforsterker - og en effektforsterker som kan kobles om til å bli en monoblokk, med dobbel effekt.
Les testen av den integrerte forsterkeren, i selve "Bibelen" for analogfrelste, det amerikanske magasinet The Absolute Sound, ved å klikke her!


Alle forsterkere og CD-spillere leveres med fronter i SILVER eller SORT

Vi er norsk importør av PrimaLuna
Norsk Hi-Fi Center har forhandlet PrimaLuna siden 2006, men er nå, sammen med AUDIO AKTØREN, godkjent som fullverdig importør av PrimaLuna i Norge.
Ingen rørforsterkere i prisklassen mellom kr 10.000,- og kr 30.000,- har fått så mange utmerkelser og topptester over heled verden, de siste 10 år, som forsterkerne til PrimaLuna. Særlig i USA, hvor noen av verdens beste High-End rørforsterkere produseres, har selve "Bibelen" for analog-frelste, The Absolute Sound, gitt PrimaLuna gode tester. Det samme gjelder, verdens mest kjente Hi-Fi magasin, Stereophile. De amerikanske skribentene har særlig vært forbauset over at det er mulig å produsere rørforsterkere med SÅ høy kvalitet til en SÅ gunstig pris.
Finnes det noen forklaring på dette? Ja, kanskje. PrimaLuna er et nederlandsk merke, men produksjonen foregår i Kina. Jeg har hatt mange dårlige erfaringer med rørforsterkere som har vært produsert i Kina. For det første har lyden vært litt annerledes enn fra gode europeiske og amerikanse rørforsterkere. For det andre har det vært mange teknikse problemer - og jeg har vel hatt inntrykk av at kineserne har vært mest opptatt av å selge store volum til lav pris - og ikke vært like opptatt av service og oppfølging av sine kunder. Derfor har jeg fundert mye på hvorfor PrimaLuna har lykkes. For jeg begynte å selge PrimaLuna i 2006 - og har fått erfare at det nærmest aldri er feil på deres forsterkere.
Svaret kan ligge i at forsterkerene konstueres av Herman van den Dungen i Nederland. Du kjenner sikker til at Nederland har lange tradisjoner med handel mellom Det Fjerne Østen og Europa. Nederlenderne var tidlig ute med å bygge skip som egnet seg for frakt av gods over så store avstander. Rotterdam ble en sentral havneby i Europa. Det vsier seg ofte at gode og sterke tradisjoner kan være nyttige når det gjelder produksjon og salg av tekniksk kompliserte produkter. Når det gjelder forståelse av teknisk kvalitet og driftsikkerhet, er min erfaring, at nederlenderne har noe til felles med sine naboer i øst, tyskerne.
For meg kan det se ut til at Herman van den Dungen og PrimaLuna har hatt en langt bedre kontroll enn andre, med hvordan produksjonen av deres forsterkere foregår i Kina.
Mange foretrekker lyden fra rørforsterkere, men er redd for at det er for mye plunder med slike forsterkere. Er du en av dem, bør du kjøpe en PrimaLuna, da deres forsterkere går for å være de mest driftsikre rørforsterne i sin prisklasse. De har fått mye skryt for sin autobias, særlig i Stereophile og The Absolute Sound. Med en så god autobias blir lyden bedre, rørene varer lenger - og du trenger ikke å justere noe som helst selv.
Når det gjelder lydkvaliteten, er det som nvent tidligere, ingen rørforsterkere i prisklassen mellom kr 10.000,- og 30.000,- som har fått så mange utmerkelser og topptester. Når du benytter deg av linkene på denne siden, til de forskjellige modellene fra PrimaLuna, vil du også finne noen av de mest kjente testene, som du bør lese.
Du kjenner kanskje til noen av de gamle modellene til PrimaLuna, slike som ProLogue One, ProLogue Two, eller DiaLogue One og DiaLogue six. Alle disse modellene, nummerert med tall, produsers ikke lenger. De er erstatet av en nye generasjon rørforsterkere, som både har bedre lyd og bedre tekniske løsninger.

PrimaLuna har nå tre nye serier:
Classic-serien består av en integrert forsterker og en CD-spiller.
ProLogue-serien består av en integrert forsterker, en forforsterker og en effektforsterker, som kan kobles om til å bli en monoblokk - samt en CD-spiller. På effektforsterkeren kan du slå over en bryter, dersom du ønsker å bruke den som en monoblokk, med dobbelt så mye krefter. Du kan altså først kjøpe en effektforsterker som som du bruker som en stereoforsterkerer. Senere kan du kjøpe en til og bruke dem som monoblokker.
DiaLogue-serien er helt ny og består av en integrert forsterker, en forforsterker - og en effektforsterker, som kan kobles om til å fungere som en monoblokk.​

Audio Aktøren
Tlf: 33074411
AUDIO AKTØREN avd. Norsk Hi-Fi Center
Audioaktøren
hallvar@audioakt.no
terje@audioakt.no

facebook.jpg
 
Sist redigert:

Kommentarer

hifi1953

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.08.2010
Innlegg
145
Antall liker
65
Torget vurderinger
12
Jeg får min PrimaLuna Dialog Premium imorgen - og ser frem til det!. Har allerede hatt den på test på Marten Miles III høytalere - virkelig god match!
Har også hørt fra andre som har prøvd den at lyden er veldig bra (alt er jo subjektivt...). Om den er best - i forhold til hva...? er umulig å svare på - men at det er en topp rørforsterker til en overkommelig pris er ikke jeg i tvil om. Og en kan jo ikke helt se bort fra at skribenter i anerkjente hi-fi tidskrifter har en viss vurderingsevne - og har et sammenligningsgrunnlag de fleste av oss ikke har.
 

rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.04.2003
Innlegg
280
Antall liker
127
Sted
Sogn & Fjordane
Jeg får min PrimaLuna Dialog Premium imorgen - og ser frem til det!. Har allerede hatt den på test på Marten Miles III høytalere - virkelig god match!
Har også hørt fra andre som har prøvd den at lyden er veldig bra (alt er jo subjektivt...). Om den er best - i forhold til hva...? er umulig å svare på - men at det er en topp rørforsterker til en overkommelig pris er ikke jeg i tvil om. Og en kan jo ikke helt se bort fra at skribenter i anerkjente hi-fi tidskrifter har en viss vurderingsevne - og har et sammenligningsgrunnlag de fleste av oss ikke har.
Prima Luna , Yaqin , Ming D.. , Trafomatic , LM Audio...markedet "oversvømmes" av amper i 15-30NOK segmentet og hva som er best blir alltid subjektivt . Det positive enten det kommer fra syd øst eller vest er at de alle tydligvis har fått ett kvalitetsløft mtp både lyd og byggekvalitet. Ang vurderingsevne/samenligningsgrunnlag så kan nok skribenter til en viss grad ha en rådgivende rolle , men har gjennom mange år lært at en må selv erfare og ikke ta for god fisk alt som skribenter/tidsskrifter hører , ja ofte er det beskrivelser som jeg for min del aldri har hørt eller erfart :p
 

bit4bit

Fersking
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
1
Antall liker
0
Sted
Stjørdal
Torget vurderinger
4
Kan skrive under på at PrimaLuna spiller fantastisk her ihvertfall. Har hatt en Prologue Premium integrert siden i fjor høst og kjører den på Klipsch KLF20(nytt delefilter etc.). Denne kombinasjonen spiller veldig musikalsk og kraftig. Klipsch er jo som kjent veldig lettdrevet(100db+) og PrimaLuna driver dem lett som en plett. Prologue Premium forblir i mitt oppsett i uoverskuelig framtid. Mener dette spiller ringer rundt Hegel/Primare, som jeg også har hatt, i mitt oppsett. Helt annen klasse og en helt annen lyd-signatur. I tillegg kan man enkelt oppgradere lyden vha. andre rør etc. Synes kvaliteten på PrimaLuna virker upåklagelig så langt.

Jeg har ingen tilknytning til AudioAktøren overhodet men handla forsterker fra dem og fikk topp service der. Bare så det er nevnt. :)
 

Jorgen1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.02.2014
Innlegg
585
Antall liker
155
Personlig er jeg skeptisk til disse steroidesterke kombo produktene, i svært /relativ lav prisklasse. Og jeg ville sett til USA og heller kjøpt flea power set eller sep m p2p wiring. Da kan man få produkter med livstidsgaranti og ekte rørlyd.
 

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.615
Sted
Pt. Høvik
Jeg får min PrimaLuna Dialog Premium imorgen - og ser frem til det!. Har allerede hatt den på test på Marten Miles III høytalere - virkelig god match!
Har også hørt fra andre som har prøvd den at lyden er veldig bra (alt er jo subjektivt...). Om den er best - i forhold til hva...? er umulig å svare på - men at det er en topp rørforsterker til en overkommelig pris er ikke jeg i tvil om. Og en kan jo ikke helt se bort fra at skribenter i anerkjente hi-fi tidskrifter har en viss vurderingsevne - og har et sammenligningsgrunnlag de fleste av oss ikke har.
Prima Luna , Yaqin , Ming D.. , Trafomatic , LM Audio...markedet "oversvømmes" av amper i 15-30NOK segmentet og hva som er best blir alltid subjektivt . Det positive enten det kommer fra syd øst eller vest er at de alle tydligvis har fått ett kvalitetsløft mtp både lyd og byggekvalitet. Ang vurderingsevne/samenligningsgrunnlag så kan nok skribenter til en viss grad ha en rådgivende rolle , men har gjennom mange år lært at en må selv erfare og ikke ta for god fisk alt som skribenter/tidsskrifter hører , ja ofte er det beskrivelser som jeg for min del aldri har hørt eller erfart :p
Jeg har vært på leting efter en rørbasert integrert, eller Pre + Amp, i lange tider og må bestemme meg. Pris under 100k. Ser de du nevner ovenfor. Forslag? HT kan jeg skifte, men det er heeelt klart at irriterende og masete diskant ikke godtas.
 

Jorgen1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.02.2014
Innlegg
585
Antall liker
155
janfrt:
Sjekk Decware.com
Mye nyttig info å finne i forumene på den siden også.
 

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
418
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
For dere som er nysgjerrige eller tvilere. PrimaLuna Dialogue Premier er å finne på demo i Moss i et fornuftig sammensatt stueanlegg. Det er bare å ta kontakt, om du har lyst til å høre dem framfor å synse.
Disse forsterkerne har vært på markedet mange år nå, og har høstet lovord og panegyrisk omtale stort sett over alt. Man kan si mye om skribenter, men PrimaLuna har overlevd lenge nok til å etablere seg som ganske store på det internasjonale markedet. Produktene har vist seg å både være driftsikre, enkle å håndtere, vellydende og rimelige.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.100
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Ikke så dumt med vestlig (i dette tilfellet Nederland------hjemlandet til Philips) design og Kina produksjon.
Prima Luna har i mange år vist at de har kontroll på kvaliteten.
Nå kan produkter høres over "store" deler av landet:
Østfold, Vestfold, Buskerud, Vestlandet og Nord Norge. Kanskje Trøndelag også?
Sjekk med salgssjefen :)
 

PeBo

Medlem
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
15
Antall liker
0
Sted
Drøbak
Bruger PrimaLuna Dialogue Premium (med KT 120 og Genalex - Gold Lion B749) sammen med Diapason Adamantes 25 Anniv Edition - og synes det lyder ganske tilfredsstillende.

 

Informasjon om bruker

Audio Aktøren
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.142
Link til alle artikler
163
Audio Aktøren sine annonser
Bransjenyheter
Nyhet fra ifi GO bar Kensei

Nyhet fra ifi GO bar Kensei

  • 0
Nyhet fra ifi GO bar Kensei Prisen er 5.995,- og den er på lager. Ta kontakt: Terje tlf 90762967 mail: terje@audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker

Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker

  • 3
Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker. Om noen ønsker å lytte mer på master tape er det bare å ta kontakt for avtale. Terje tlf 90762967 mail: terje@audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Sound society messe i København, Scandic Sluseholmen 2-3 mars

Sound society messe i København, Scandic Sluseholmen 2-3 mars

  • 2
Audio Aktøren er distributør for TaraLabs kabler i Skandinavia, så stiller vi selvfølgelig på messen i København 2-3 mars. Vi stiller med et flott oppsett som består av Nagra Classic pre- og...
Fortsett
Bransjenyheter
For første gang i Norge Aidas Cartridges

For første gang i Norge Aidas Cartridges

  • 20
Velkommen til demo av Aidas hos Audio Aktøren Link aidas cartridges Terje Nilsen 90762967 terje@audioakt.no Our philosophy is to produce superior phono cartridges that provide outstanding...
Fortsett
Bransjenyheter
Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg for demo av Icon Audio

Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg for demo av Icon Audio

  • 9
Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg Følgende merker kan lyttes til: Icon Audio ,Qln, Fyne Audio, Wharfedale, Cary Audio, Audio Analouge, EAR, Pass Labs...
Fortsett
Bransjenyheter
ifi Diablo 2 på lager hos Audio Aktøren

ifi Diablo 2 på lager hos Audio Aktøren

  • 0
ifi Diablo 2 på lager hos Audio Aktøren https://ifi-audio.com/products/idsd-diablo-2/ Ta kontakt med Audio Aktøren Terje Nilsen 90762967 terje@audioakt.no
Fortsett
Topp Bunn