Del 1 av tråden (som du finner her) har kommet opp i 995 sider, og jeg må derfor dele opp tråden, og del 2 fortsetter her.
Mvh
Høvdingen
Mvh
Høvdingen
Sier sitt om hvor besatte nordmenn er av USA.Del 1 av tråden (som du finner her) har kommet opp i 995 sider, og jeg må derfor dele opp tråden, og del 2 fortsetter her.
Det er en måte å se det på. Jeg tenker at disse merkelappene uansett er lite konstruktive. Det er veldig legitimt å kritisere Listhaug eller TG når man synes de går over streken - selv om de ofte blir tolket som djevelen leser bibelen. På samme måte er faktisk merkelappen sosialist- og kommunist-stemplet også lite konstruktivt. Det er vel kun rødt som minner om noe innenfor sosialisme per idag - der selv SV er for et næringsliv og fri konkurranse på en rekke områder.Ingen som sier at Frp er utelukkende brune RRR. Det er det at de ikke rydder opp i sine brune elementer som gjør FrP brunt. De ikke-brune har et valg. Rydd opp eller bli assosiert med det brune. De velger å ikke rydde.
At frp er styringsdyktig... Nåvel. Det måtte et fullt dekk med løse kanoner til for å holde den brune fløyen fornøyd. For at det skal skje må man ha en kaptein som aktivt ser vekk. Kapteinen fikk være kaptein og det var viktigst for henne.
Jeg som hadde invitert #45 til kakefeiring i anledning 1000-siders jubileumet !Del 1 av tråden (som du finner her) har kommet opp i 995 sider, og jeg må derfor dele opp tråden, og del 2 fortsetter her.
Mvh
Høvdingen
Synes det der i all hovedsak er tøvete. Det er intet merkelig med at nordmenn flest er svært opptatt av USA, all den tid deres gjøren og laden i verden har så direkte effekt på vår hverdag. Går USA til krig med noen i Midt-Østen, skjer det saker og ting med oljepris, dollarkurs og kronekurs, som har stor innvirkning på norsk økonomi. Bråker USA med noen, anses Norge som allierte, vi blir part i saken, enten vi vil eller ikke. Norge er i mange saker å anse som USA's haleheng.Sier sitt om hvor besatte nordmenn er av USA.Del 1 av tråden (som du finner her) har kommet opp i 995 sider, og jeg må derfor dele opp tråden, og del 2 fortsetter her.
......
Salige er USA-ekspertene, for de skal forklare oss verden. Og når oljen tar slutt, skal vi leve av å være USA-eksperter.[/I]
Ikke bare får de kjøre på i evigheter, men nå er Listhaug blitt finanspolitisk talsperson og Amundsen justispolitisk talsperson for FrP. De får alts helt sentrale posisjoner i partiet.Når Listhaug, TG, Amundsen og co får lov til å kjøre på i evigheter så er partiet brunt.
Norge anses som alliert med USA nettopp fordi vi hopper når USA sender et blikk i vårt retning. Amerikanske soldater på norsk jord. Amerikansk militært utstyr tilstede i norsk sivil satelitt. USAs skal ha flybase på jan Mayen. Norge sender tropper til Syria, Irak, for ikke å nevne vi bomber Libya og Balkan. Norge tillater amerikansk personell på Vardø-radaren. Osv osv osv.Synes det der i all hovedsak er tøvete. Det er intet merkelig med at nordmenn flest er svært opptatt av USA, all den tid deres gjøren og laden i verden har så direkte effekt på vår hverdag. Går USA til krig med noen i Midt-Østen, skjer det saker og ting med oljepris, dollarkurs og kronekurs, som har stor innvirkning på norsk økonomi. Bråker USA med noen, anses Norge som allierte, vi blir part i saken, enten vi vil eller ikke. Norge er i mange saker å anse som USA's haleheng.Sier sitt om hvor besatte nordmenn er av USA.Del 1 av tråden (som du finner her) har kommet opp i 995 sider, og jeg må derfor dele opp tråden, og del 2 fortsetter her.
......
Salige er USA-ekspertene, for de skal forklare oss verden. Og når oljen tar slutt, skal vi leve av å være USA-eksperter.[/I]
Men vi har ikke en dritt vi skulle ha sagt i saker om altså angår oss, direkte eller indirekte. Nordmenn tenderer til å følge mer med på politikken i deler av verden, enn innbyggerne i USA gjør, og vi er betydelig mer drillet i åpen debatt om vanskelige tema.
Selv ikke Sveriges handlinger og interne forhold har den samme innflytelse på det norske samfunnet som tilsvarende i USA. Så jeg finner det helt selvsagt at nordmenn både setter seg (delvis) inn i, og har meninger om USA og deres politikk.
Vi ser nok enige om dette, Larson. Mitt innlegg var bare for å understreke at Slubberts link opplevdes som ganske tåpelig, nettopp av den årsak at USA og Norsk politikk er så (alt for) sammenvevd.Norge anses som alliert med USA nettopp fordi vi hopper når USA sender et blikk i vårt retning. Amerikanske soldater på norsk jord. Amerikansk militært utstyr tilstede i norsk sivil satelitt. USAs skal ha flybase på jan Mayen. Norge sender tropper til Syria, Irak, for ikke å nevne vi bomber Libya og Balkan. Norge tillater amerikansk personell på Vardø-radaren. Osv osv osv.Synes det der i all hovedsak er tøvete. Det er intet merkelig med at nordmenn flest er svært opptatt av USA, all den tid deres gjøren og laden i verden har så direkte effekt på vår hverdag. Går USA til krig med noen i Midt-Østen, skjer det saker og ting med oljepris, dollarkurs og kronekurs, som har stor innvirkning på norsk økonomi. Bråker USA med noen, anses Norge som allierte, vi blir part i saken, enten vi vil eller ikke. Norge er i mange saker å anse som USA's haleheng.Sier sitt om hvor besatte nordmenn er av USA.Del 1 av tråden (som du finner her) har kommet opp i 995 sider, og jeg må derfor dele opp tråden, og del 2 fortsetter her.
......
Men vi har ikke en dritt vi skulle ha sagt i saker om altså angår oss, direkte eller indirekte. Nordmenn tenderer til å følge mer med på politikken i deler av verden, enn innbyggerne i USA gjør, og vi er betydelig mer drillet i åpen debatt om vanskelige tema.
Selv ikke Sveriges handlinger og interne forhold har den samme innflytelse på det norske samfunnet som tilsvarende i USA. Så jeg finner det helt selvsagt at nordmenn både setter seg (delvis) inn i, og har meninger om USA og deres politikk.
Selvsagt ser verden på Norge som part i saken, fordi vi nettopp er part i saken gjennom å tillate USA til å herse med oss slik USA gjør.
Hvis Norge ikke ønsker at vi skal ses på som USAs lapdog, kanskje vi skal slutte å _være_ USAs lapdog?
Det er ikke rart, amerikansk politikk er langt mer underholdende enn norsk politikk. Heldigvis får man si.Folk vet mer om USAs høyesterett enn den norske, folk vet hva USAs statssekretær og stabssjef heter og ikke de ved den norske statsministerens kontor, folk vet hvem som er speaker i representantenes hus og ikke hvem som er norsk stortingspresident osv.osv.
Begynner du også nå med denne "hat-retorikken", mener du det ikke er mulig å være sterkt kritisk og til og med forbanna på deler av USA's politikk, uten at det må være et hat inne i bildet? Hva er det for slags pølsevev, i grunn? Jeg er sterkt kritisk til mange sider av det verden må finne seg i fra USA, men selvsagt tenner ikke det noe hat hos meg, hvorfor skulle det? Hat er for ekstremister, det er farlig, og fjerner evnen til rasjonell tenking.Jeg forstår ikke dette hatet mot USA,NATO og EU, en slags tro på at vi bor i isolasjon og klareres oss alene. Vi er helt avhengig av dem. Å bare trekke seg ut virker helt urealistisk - å ikke bistå i fredsbevarende oppdrag, å fjerne oss fra handelsavtaler etc.
Ja de mest ivrige tilhengerne av Putin og Russland er kommunister og høyreekstremister, kanskje ikke så rart siden deres ideologier og hangen til det totalitære og hatet mot vestlige liberale demokratier sammenfaller på svært mange måter.Ellers er vi med i NATO, noe tre av fire nordmenn er tilhengere av i følge meningsmålinger. Så Larson har en jobb å gjøre hvis han vil ha oss ut av den alliansen. Og jeg antar også at han er sterkt mot EU og euroskeptiker, og helst ser at vi bygger allianser mot øst, altså Russland og den tidligere østblokken. Det gjør Steigan og co også, og dragningen mot øst henger fortsatt sterkt igjen i gamle AKP-miljøer selv om Russland nå er styrt av en erkekonservativ kvasidiktator og hans oligarkvenner. Men sjansen for at deres verdensbilde når norsk mainstream er nok forsvinnende liten.
Mulig at formuleringen "hat" var litt vel tabloid, det er bare det at enkelte innlegg virker som mer hatefulle enn sterkt kritiske, men det er jo kun min opplevelse.Begynner du også nå med denne "hat-retorikken", mener du det ikke er mulig å være sterkt kritisk og til og med forbanna på deler av USA's politikk, uten at det må være et hat inne i bildet? Hva er det for slags pølsevev, i grunn? Jeg er sterkt kritisk til mange sider av det verden må finne seg i fra USA, men selvsagt tenner ikke det noe hat hos meg, hvorfor skulle det? Hat er for ekstremister, det er farlig, og fjerner evnen til rasjonell tenking.Jeg forstår ikke dette hatet mot USA,NATO og EU, en slags tro på at vi bor i isolasjon og klareres oss alene. Vi er helt avhengig av dem. Å bare trekke seg ut virker helt urealistisk - å ikke bistå i fredsbevarende oppdrag, å fjerne oss fra handelsavtaler etc.
Det er vel lovlig å mene at USA og NATO er smartere og billigere i drift om de ikke driver og ypper til bråk med en masse gærninger i tide og utide. De kaller seg en forsvarsallianse, for pokker, men ser tidvis ut til å leve etter tesen om at angrep er det beste forsvar. Kritikk er ikke det samme som hat, hvorfor ser det ut til at det kan være vanskelig å oppfatte?
Enig i dette, men det viser vel mere enn noe annet at Trump er fullstendig resistant mot fakta!Fordommene mot Cannabis er noe Trump deler med svært mange andre politikere, også her i Norge. Det er klart at misbruk har sine konsekvenser, men skadene er etter alt å dømme med kunnskapen vi har i dag mindre enn med alkohol. Alle rusmidler må brukes med omhu. Det eneste argumentet jeg kan se er at det ikke er nødvendig å introdusere flere rusmidler enn alkohol, som har kommet for å bli.
Eh, nei - ingen har sagt at dop er bra. Det som er sagt er at Cannabis sannsynligvis er mindre farlig enn alkohol. Debatten vedrørende Cannabis er forenklet hos flere politikere ved å gjenta mantra som ikke har hold, type at det er et overgangstoff til sterkere narkotika etc. Så kan man diskutere om det er spesielt lurt å legalisere flere rusmidler når man allerede har alkoholen her.Jeg har enda til gode å se fakta om at dop er bra, så her er jeg nok delvis enig med geniet, det svært stabile
Det mest oppsiktsvekkende burde jo være, selv om det ikke er det i "the age of Trump", at USAs president ikke har noen peiling på hvorvidt én av de største lovendringene i landet han styrer er bra eller dårlig, eller noen formening om det for den del. Og at det gjør ham null å niks å si at han ikke har peiling. Sitat: “I don’t know if that’s a good thing or a bad thing, do you think it's a good thing?” Dette sier altså et lands president om den suverent største strafferettslige reformen landet for tiden gjennomgår. Det burde være ekstremt oppsiktsvekkende, men er det ikke.Fordommene mot Cannabis er noe Trump deler med svært mange andre politikere, også her i Norge. Det er klart at misbruk har sine konsekvenser, men skadene er etter alt å dømme med kunnskapen vi har i dag mindre enn med alkohol. Alle rusmidler må brukes med omhu. Det eneste argumentet jeg kan se er at det ikke er nødvendig å introdusere flere rusmidler enn alkohol, som har kommet for å bli.
1. Det kommer helt an på rusmiddelet. Noen har lav terskel for misbruk, andre har svært høy terskel for misbruk. Narkotikalisten er en konstruksjon som bygger på null vitenskap, null data, null empiri. Alle psykoaktive substanser plasseres der på default, med unntak av koffein, nikotin og alkohol. Å mene at en politikk som har null hold i forskning eller vitenskap, og beviselig fører til enorme svarte markeder og danner bunnlinja for all kriminalitet, er av det gode, er for meg meningsløst. Men hver til sitt.1. Å legalisere nye rusformer for rekreasjon er ingen god ide for det er så kort vei til misbruk og altfor mange uskyldige parter vil bli rammet.
2. Alkohol ville vært forbudt om det kom i dag. Og eneste grunn til at det _ikke_ er et forbud mot alkohol er at det har vært prøvd og vært totalt mislykket. Derfor er alkohol tillatt under sterk kontroll.
3. De som ivrer svært for legalisering av hasj bør ta seg et besøk til pårørende til de personene som havner i en rusutløst psykose og får satt livet sitt på vent i årevis om ikke helt ødelagt. Det er disse pårørende og pasienter de argumenterer for at vi skal ha mangedoblet, for at de selv skal kunne ta seg en lovlig blås og ikke lenger risikere å bli stemplet som kriminell.
Du er klar over at Alan Dershowitz er en Demokrat som stemte for Hillary Clinton i forrige valg?Ah......men nå skjønner jeg!
Det er "in the publics interest" at Trump blir valgt igjen!
I rest my case...
En ny episode i "Når du ikke trodde man kunne synke lavere..." by the Bannanarepublic!