Pre-tips!?

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Nå gjør jeg den samme gamle tabben igjen :-[. Jeg selger forforsterkeren min uten å ha skaffet meg ny først :'(. Heldigvis skal jeg ut i pappaperm og tar i den forbindelse en tur til Thailand. Etter det er det straks påskeferie på fjellet. Så jeg tenkte at det allikevel ikke er den verste perioden å være uten "pre". Men etter påske bør noe nytt være på plass, eller på vei!

Det jeg håper på nå er å få gode tips, og gjerne også tilbud på forforsterker som matcher resten av anlegget mitt. Prisen bør ligge mellom 10k og 15k (+/-), gjerne brukt.

Jeg er klar over at liknende tråder har gått tidligere, men denne tråden er min ;). Jeg vet at DP er et opplagt tips, men det må da finnes andre også ???. Har forresten DP 7.3 fjernkontroll?

Da håper jeg at dere, mine venner/folk jeg ikke kjenner, kan hjelpe meg så jeg kan få godlyd igjen når jeg er sliten av all ferien ;D.

Mvh. Frank

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
15.223
DP BPC 7.3 har IKKE fjernkontroll. Dette er et manuellt mekanisk produkt dessverre for deg kanskje!? Dog vil den greit overgå EC 4.7 preampen som du nå ikke lenger har. En annen god kandidat er Django TVC pre som ny ligger på rundt 12 frognertiere. Den fåes kjøpt via HiFi Guiden på Hamar. Husker ikke om den heller har fjernkontroll dessverre.
Lykke til i din søken.
Høres ekkelt ut med pappa permisjon i Thailand ;-)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Du kan jo teste min en gang, hvis det er interessant. Den har iallefall fjernkontroll, dog ikke akkurat noe tastatur, men den kan nok bli vanskelig å finne til under 15k.

God tur til Thailand. Spørs hvordan det går med mottakene nå...

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
F.R.A.N.K.: Ikke fornøyd med EC 4.7? Selv har jeg en slik en og kan ikke tenke meg en dag uten. Men den brukes på Icepower da, kan være at den passer bedre der. Den var iallefall Hegel sin "rimeligste" pre overlenge. (alt etter min smak).

Testet også Parasound og Vincent :). Parasound P3 var dog veldig spennende, og klart den som "rocket" mest, mulig jeg blir handlen en slik også :D.

O

om.s

Gjest
Denne, i svartm rød dioder:

http://www.audionetusa.com/pre1g2.html

lå el ligger tilsalgs hos HiFi Stasjonen litt usikker på prisen, men burde være innenfor nevnte prisramme, og har du flaks, er denne evnt med på kjøpet:

http://www.audionetusa.com/eps.html

Denne kombinasjonen er en meget god kombinasjon som du nok ikke "vokser" ut av med det første, evnt kan nok HiFi Guiden på Hamar kompletere med info.....

mvh

Brumm

Medlem
Ble medlem
12.12.2002
Antall liker
0
DP BPC 7.3 har IKKE fjernkontroll. Dette er et manuellt mekanisk produkt dessverre for deg kanskje!? Dog vil den greit overgå EC 4.7 preampen som du nå ikke lenger har. En annen god kandidat er Django TVC pre som ny ligger på rundt 12 frognertiere. Den fåes kjøpt via HiFi Guiden på Hamar. Husker ikke om den heller har fjernkontroll dessverre.
Lykke til i din søken.
Høres ekkelt ut med pappa permisjon i Thailand ;-)
Ser ut til at det ligger en brukt Django til salgs hos: http://www.norskaudioteknikk.no/.
Vet ikke om dette er rette typen, men du kan jo sjekke hvis du er interessert.

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
15.223
OM.S Audionet Pre1 G2 låter greit. Det er et produkt med mye IC-kretser, noe sedat uten den store farten i mine ører. Hadde den i heimen en måneds tid. Dette bedrer seg med ESP poweret, dog er den fremdels høflig og litt myk i sin fremferd uten for mye fokus på flankene. Jeg foretrekker en luftigere mer vektløs og holografisk gjengivelse med slam i bunn.

Takk for tipset Brumm. Her lå en dubbeditt til salgs som jeg har lett etter for en kamerat . :)

Ola_S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2004
Antall liker
0
Det helt diskret uppbyggda Bryston BP25 kanske? Jag är väldigt nöjd med mitt eget iaf :)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Tusen takk for alle tips, så langt. Nå har jeg to tilbud om å få teste Bryston. Er veldig spent på den :D. Jeg har jo god tid på å bestemme meg, så jeg håper og tror at det skal bli bra til slutt :).

Forresten har jeg lyst til å si at jeg forsåvidt har vært godt fornøyd med 4.7'en. Hadde potmeteret gått lengre ned hadde det nok ikke vært så viktig med ny pre akkurat nå. Men, det er jo av og til greit å høre hva gjestene sier, også når musikken står på :-/.

Dessuten får man jo lyst til å prøve noe nytt når så mange skryter av f.eks. komboen DP/EC :eek:. Er i utgangspunktet åpen for mye, men jeg ønsker ihvertfall mer dynamikk en jeg har hatt til nå.

Jeg gleder meg til å teste nye ting :D.

Mvh. Frank

miju

Medlem
Ble medlem
16.05.2005
Antall liker
0
Der er kun EN!

TacT RCS 2,2X

Den vil gøre mere for lyden i anlæget end noget andet...

mvh.

josi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Hei,

Django er etter min erfaring en god pre, men den har ikke fjernkontroll. Dessuten kan den være kilen på matching. Jeg har ikke prøvd den på EC effekttrinn.

Om det er et must med fjernkontroll kan du jo vurdere Pass Labs Aleph P:

http://www.audioreview.com/cat/amplification/preamplifiers/pass-labs/PRD_118362_1591crx.aspx

Den bør kunne sparke liv i EC-blokkene dine. Dessuten kan alle inngangene ta XLR - ikke dumt å kjøre balansert med EC. Jeg har en Aleph P stående, men ingen umiddelbare planer om å selge den. Send meg en PM hvis du er interessert, så kan vi eventuelt diskutere det.

- josi

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Den bør kunne sparke liv i EC-blokkene dine. Dessuten kan alle inngangene ta XLR - ikke dumt å kjøre balansert med EC. Jeg har en Aleph P stående, men ingen umiddelbare planer om å selge den.
- josi
Hei. Balanserte inn- og utganger er en betingelse. Det glemte jeg visst å si ::). Pass Labs'en ser spennende ut. Siden du er usikker på om du skal selge, og jeg skal bort en stund, kan vi jo tenke på saken begge to. Tiden vil vise hvilken vei vinden blåser ;).

Mvh. Frank

O

om.s

Gjest
OM.S Audionet Pre1 G2 låter greit. Det er et produkt med mye IC-kretser, noe sedat uten den store farten i mine ører. Hadde den i heimen en måneds tid. Dette bedrer seg med ESP poweret, dog er den fremdels høflig og litt myk i sin fremferd uten for mye fokus på flankene. Jeg foretrekker en luftigere mer vektløs og holografisk gjengivelse med slam i bunn.
Hos meg, og med den erfaringen jeg har på nevte kombo over ett år nå, så oppleves det ikke sedat eller spesiellt mykt, snarere tvert om faktisk, dette bekreftes bla av de som har hørt oppsettet, de har kommentert nettopp, farten og dynamikken.
Så da er det vel opp til ørene som hører, og resten av oppsettet det skal betjene.....

mvh

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.996
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Uten å ha testet den, så slenger jeg med på anbefalingen av Tact 2.2.

Med bra utstyr, store høytalere og ikke perfekt rom, så tror jeg dette er løsning som helt uten sidestykke gir best lyd.

Mvh
OMF

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.889
Hei!
Uten å ha testet den, så slenger jeg med på anbefalingen av Tact 2.2.

Med bra utstyr, store høytalere og ikke perfekt rom, så tror jeg dette er løsning som helt uten sidestykke gir best lyd.

Mvh
OMF
Kanskje den eneste forforsterkeren som faktisk forbedrer lyden. ;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
15.223
Hos meg, og med den erfaringen jeg har på nevte kombo over ett år nå, så oppleves det ikke sedat eller spesiellt mykt, snarere tvert om faktisk, dette bekreftes bla av de som har hørt oppsettet, de har kommentert nettopp, farten og dynamikken.
Så da er det vel opp til ørene som hører, og resten av oppsettet det skal betjene.....

mvh
Helt enig i dine betraktninger om.s. Min beskrivelse var slik jeg opplevde Audionet Pre1 G2 i mitt oppsett uten ESP strømforsyningen. Hjemme hos eier gav A Pre! G2 + ESP absolutt mer løft og hull igjennom. Men etter at min kamerat fikk inn DP C1b var det ingen tvil om Audionetens lydsignatur kontra DP C1b. Den måtte vike for et klart mer oppløst, luftigere, strammere og mer kontant produkt.

O

om.s

Gjest
Helt enig i dine betraktninger om.s. Min beskrivelse var slik jeg opplevde Audionet Pre1 G2 i mitt oppsett uten ESP strømforsyningen. Hjemme hos eier gav A Pre! G2 + ESP absolutt mer løft og hull igjennom. Men etter at min kamerat fikk inn DP C1b var det ingen tvil om Audionetens lydsignatur kontra DP C1b. Den måtte vike for et klart mer oppløst, luftigere, strammere og mer kontant produkt.
:)

mvh

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Fikk prøve Johna sin Bryston i går. Den gjorde ting ganske annerledes enn 4.7'en! Mer tempo, og renere og mer "korrekt" gjengivelse av musikken/lyden. Nok en gang hørte jeg ting som jeg ikke har lagt merke til før. Forsåvidt ikke noe jeg har savnet eller som gjorde noe stort med musikken, men rett skal være rett ;). Og Bryston gjør mye veldig riktig. Kanskje "for riktig" !??

EC har nå en gang noe veldig behagelig ved seg, og jeg mener fortsatt at 4.7'en har fått et noe urettferdig dårlig rykte. Jeg tror jeg trenger litt tid for å finne ut hva jeg liker ::). Fortsett og kom med råd ;D.

Mvh. Frank

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Fikk prøve Johna sin Bryston i går. Den gjorde ting ganske annerledes enn 4.7'en! Mer tempo, og renere og mer "korrekt" gjengivelse av musikken/lyden. Nok en gang hørte jeg ting som jeg ikke har lagt merke til før. Forsåvidt ikke noe jeg har savnet eller som gjorde noe stort med musikken, men rett skal være rett  ;). Og Bryston gjør mye veldig riktig. Kanskje "for riktig" !??

EC har nå en gang noe veldig behagelig ved seg, og jeg mener fortsatt at 4.7'en har fått et noe urettferdig dårlig rykte. Jeg tror jeg trenger litt tid for å finne ut hva jeg liker  ::). Fortsett og kom med råd  ;D.

Mvh. Frank
Ec er bedre en mange vil ha det til, brukte i "lang tid" en krell krc-3 som var bedre, spesielt ved at den gav bedre dynamikk på lave lyttenivåer.
Et annet alternativ, dog muligens noe dyrere er å kjøpe en dCS delius og bruke denne som pre, ikke ofte de er ts, men tror du vil bli overrasket hva disse komponentene gjør for lyden.

Mvh
Geir :)

H

hobby

Gjest
Når du har EC ellers - og fordi EC har design med sitt spesielle særpreg synes jeg du skal ha EC pre... Den nye 4.8 er kanskje en ide?

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Når du har EC ellers - og fordi EC har design med sitt spesielle særpreg synes jeg du skal ha EC pre... Den nye 4.8 er kanskje en ide?
Er ikke fjern for tanken. Problemet er at da må jeg ut med 10000,- mer enn jeg hadde tenkt :'(. Må uansett prøves, og så eventuelt spares :-[. Tror den blir vanskelig å få tak i brukt nå ;).

Mvh. Frank

Peter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
1.725
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Slenger meg på jeg også. Ville ikke kjøpt preamp uten å ha prøvd en Tact 2.2 først. Og den burde være i nærheten av budsjettet ditt...

Og god tur til paradis - reiser selv dit i min pappa-permisjon i april ;D ;D ;D

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Slenger meg på jeg også. Ville ikke kjøpt preamp uten å ha prøvd en Tact 2.2 først. Og den burde være i nærheten av budsjettet ditt...

Og god tur til paradis - reiser selv dit i min pappa-permisjon i april ;D ;D ;D
Fryktelig avansert sak dette :eek:. Blir litt skeptisk (sikkert uten grunn !?) når forforsterkeren skal trikse og mikse med signalet før den sender det videre. Har dessuten ikke problemer som jeg vet om med rommet her jeg bor nå. Forresten blir det vanskelig å få prøvd denne når den ikke finnes i butikken lenger. Vet dere omtrent hva disse går for brukt? (Men hvis den er så bra som dere sier, er det vel ingen som vil selge ::).)

Takk, og velkommen etter til Thailand, Peter :D!!!

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
hallo hadde 4,7 å 250 r først byttet jeg ut 4,7n med en gryphon tabu pre one kjøpte den brukt for 9000 kr å det ble noe helt annet mye mer sprut å dynamikk tror nok den kan gi blokkene dine et nytt å bedre liv :) å bor du i nærheten av porsgrunn så si ifra så kan du teste den hilsen baard

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Nå gjør jeg den samme gamle tabben igjen  :-[. Jeg selger forforsterkeren min uten å ha skaffet meg ny først  :'(. ...
Man hvorfor selge da da, hos meg er det omvendt. Kjøper jeg en ny komponenet, klarer jeg ikke å kaste/selg den gamle ;)

Sleiven

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Det handler nok i stor grad om å frigjøre kronasjer ;). Håper og tror at det skal gå greit å få tak i ny pre innen utgangen av påsken :-/!?

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Har fått anbefalt Mcintosh c-41. Er det noen som har erfaring med den? Skal etter sigende matche bra med EC.

Mvh. Frank

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Ja, da ser det ut til at det blir BrystonBP26 m/MPS2 på meg. Har hatt den i snart en uke nå og er godt fornøyd. Lurer allikevel på om AW-180 blokkene skjuler en del av potensialet i forforsterkeren.

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
du får låne deg en stor rørpre bat eller liknende å sjekke ut hva som bor i blokkene dine. det er et par på brukbørsen for tiden. bat er fullbalansert og kler ec.
jakr

Topp Bunn