Praha: vinyl og hifi?

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
Jeg drar til Praha i morgen. Noen som har tips om bra vinylbutikker, og eventuelt hifibutikker jeg bør sjekke ut?

Roy
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.862
Torget vurderinger
0
HiFi i Praha kjenner jeg ikke til, men har hørt at de har noen utrolig flotte resauranter der! :D

God tur Roy. ;)
 

Thror

Medlem
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
33
Antall liker
3
Lite hifibutikker her, er en i et senter i gata na prikope ved mustek og en liten ved kjøpesenteret andel (mest "elkjøp-hifi") som jeg har besøkt. Kanskje du kan prøve å besøke noen på denne lista: http://audiotools.com/dist_cz.html . De har litt vinyl på bontonland ved mustek. Ellers anbefaler jeg å besøke restauranten Ambiente Brasileiro (www.ambi.cz) husk at man må gjerne bestille bord her et par dager i forveien.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
Jeg skal til Praha på medarbeidertur med jobben, så akkurat restaurantene er booket. I morgen skal vi blant annet på middagscruise på elva. Det blir sikkert flott.

Skal se om jeg får sjekket ut den vinylbutikken.

Roy
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Her er en lignende tråd om emnet. ;)

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=19370.0

Konklusjonen min etter å ha vært der et par turer iår:

Fin by, hyggelige mennesker, masse god mat og drikke.
Shopping: Nada!! Ikke spesielt billig på noe som helst, så jeg anbefaler heller tiden på bare å "eksistere". Oppleve storslagen historisk arkitektur, utstillinger i haugevis og et behagelig uteliv. ObsObs! Ikke bom på klokka, og gå ut for sent (dvs etter 22.00) med tanke på middag. Matservering slutter overraskende tidlig.
De platebutikkene sjekket ut hadde lite å by på, ingentuing som jeg ikke finner her hjemme. Prisene ditto. Eneste du kan finne av interesse er lokal klassik musikk (skulle bare mangle :) )
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.152
Antall liker
10.662
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er det ikke der Xavian har fabrikken da? Du har jo testet noen av produktene deres så du er garantert hjertelig velkommen. :)
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
bambadoo skrev:
Er det ikke der Xavian har fabrikken da? Du har jo testet noen av produktene deres så du er garantert hjertelig velkommen. :)
Det hadde jo vært morsomt, men redd jeg ikke har tid. Denne gang.

Roy
 
Topp Bunn