Prøver å bygge min egen stuevennlig høyttaler, ca 1 meter høye, tenker en en toveis bassrefleks sak basert på ScanSpeak elementer.
Eventuelt å supplere med en subwoofer etterhvert.
Elementene har ligget på "lager" en god stund. Jeg mener de fortsatt holder mål for et bygg med god kvalitet.
Elementene er:
ScanSpeak D2905/9500 diskant
ScanSpeak 18W/8531G00 mellomtone/bass
Målsettingen er å gjøre det grundig, bruke god tid.
Dette prosjektet har jeg tenkt på en god stund, lest her og der og fått mye inspirasjon fra Troels Gravesen sine ht bygg sider.
Der er det utrolig mange flotte tips og ideer å hente, særlig byggingen og konstruksjonen av kabinetter, fyllmateriale, skruer, lim og hvordan montere avstivere.
Bruker mdf 19 mm til kassa og 22 mm til front. Kabinett er skjært og frest ut på et verksted, jeg frest, raspet og fått det til å passe sammen etterhvert. Mye jobb skal sies.
Jobber med å legge på plass filt inni og annet dempemateriale.
Delefilteret plasserer jeg under høyttaleren og tenker å montere det på en plate som skal utgjøre sokkelen.
Foreløpig ser det slik ut:
Eventuelt å supplere med en subwoofer etterhvert.
Elementene har ligget på "lager" en god stund. Jeg mener de fortsatt holder mål for et bygg med god kvalitet.
Elementene er:
ScanSpeak D2905/9500 diskant
ScanSpeak 18W/8531G00 mellomtone/bass
Målsettingen er å gjøre det grundig, bruke god tid.
Dette prosjektet har jeg tenkt på en god stund, lest her og der og fått mye inspirasjon fra Troels Gravesen sine ht bygg sider.
Der er det utrolig mange flotte tips og ideer å hente, særlig byggingen og konstruksjonen av kabinetter, fyllmateriale, skruer, lim og hvordan montere avstivere.
Bruker mdf 19 mm til kassa og 22 mm til front. Kabinett er skjært og frest ut på et verksted, jeg frest, raspet og fått det til å passe sammen etterhvert. Mye jobb skal sies.
Jobber med å legge på plass filt inni og annet dempemateriale.
Delefilteret plasserer jeg under høyttaleren og tenker å montere det på en plate som skal utgjøre sokkelen.
Foreløpig ser det slik ut:
Sist redigert: