Poteter

Kva gjer du med potetene?

• Dyrkar sjølv.

Stemmer: 0 0.0%
  • Brukar ris i staden

• Er urbanist - et berre på Café

• Totalt antall stemmer
    10

Vinmono

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.09.2005
Antall liker
8
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Da jeg var en liten pjokk, ble jeg narturligvis oppfostret på god norsk mat - poteter inkludert. Faren min var serdeles begeistret for poteter, og mente at "det ikke ble middag uten". -Til og med på pizza kunne det dukke opp biter av denne karbohydratbomben av en grønnsak. Min noe mer reserverte holdning til poteten, resulterte i et retorisk spørsmål når det gjalt mengden som skulle tilberedes: "Hvor mange poteter vil du ha?" fantes ikke i vårt ordforråd, men var i steden erstattet av; "Vil du ha tre eller fire poteter, gutten min?" :eek:

Fra spøk til alvor; mandelpoteter er favoritten, men det meste glir ned. Man er da ikke rovdyr uten grunn!

T

theStig

Gjest
Poteter spiser jeg kun når de er best, dvs. tatt rett opp fra jorda og kokt (dvs. dampet) med en gang. Tipper jeg spiser poteter 3-4 ganger i året max.... Men fattern mener derimot at han ikke har fått middag hvis han ikke har fått poteter.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Norske bønder vet ikke hva en god potet er, og vi kan derfor ikke vente at de skal klare å produsere noe annet enn grisefor.  Gode poteter finnes på kontinentet, og i Israel, naturligvis.  Små, tynnskallete nypoteter er nydelig!  Finner tidvis gode franske i butikkene.

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
15.112
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
IMG_20151213_144256.jpg

Poteter og høyttalere på Carl Berners plass.

Tror det skal forestille en form for kunst :cool:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.190
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Dette er et klassisk eksempel på en installasjon som setter ting i perspektiv. Lekkert!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.656
Torget vurderinger
24
Antagelig vis er dette en slags økologisk lyd, se på krokodilleklemmene...

surabus

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.12.2007
Antall liker
1.639
DSC01535.jpg Det er nå tid for potetsetting,her fra en tidligere høsting av Gulløye.
God potet er halve middagen mener noen....

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.073
Helt enig i at poteter hører med til en middag. Unntaket er de sprengdyrkede nypotetene, smakløse og konsistensløse. Kypros og Israelpoteter havner i samme kategori.
Asterix er favoritten.

Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
8.281
Sted
Laksevåg - Bergen
Husker før i gamle dager. Vi hadde norske nypoteter som vi bare vasket uten å skrelle. De var kjempegode - sammen med sommerkål og det vi kalte for "godt smør" . I dag bruker vi Kviteseid.

Topp Bunn