Poll: Bruker du Tidal eller Spotify?

Hvilken streaming-tjeneste bruker du?

  • Spotify

    Stemmer: 75 36.1%
  • Tidal

    Stemmer: 106 51.0%
  • Begge

    Stemmer: 27 13.0%

  • Totalt antall stemmer
    208
  • Avstemningen er stengt .

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Gjør litt research ifm. en evt. ny Albumstafett-runde. Hva er mest populært nå?

Bruker du Tidal, Spotify eller begge?

De som bruker noe helt annet er dessverre utenfor målgruppen for denne avstemningen. :)
 

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Innlegg
389
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Etter Tidal kom med MQA har valget for meg blitt svært enkelt. Og nå har jo tidal så godt som "tatt igjen" spotify, i alle fall i min musikksjanger. Tidal Hifi har hele tiden vært betydelig bedre for meg, i mine ører.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
Ikke noe alternativ for ingen av de:cool:
 

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Innlegg
1.061
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
Hadde Tidal HiFi lenge, men bruken av portabel musikk hvor kvalitetsforskjellen ikke betyr så mye, feks på fly, reise, i bil osv, gjør at jeg falt tilbake på Spotify. Flere venner og spillelister der.
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
879
Antall liker
415
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Forsøkte gratisabonnementet på Tidal vi får som betalende medlem her på Sentralen. Synes jeg fikk veldig lite ut av det. Jeg har mye musikk selv, og hver eneste gang jeg søkte etter noe på Tidal, fant jeg bare noen samleskiver eller "Best of", så det gav jeg opp.
 

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Innlegg
389
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Hadde Tidal HiFi lenge, men bruken av portabel musikk hvor kvalitetsforskjellen ikke betyr så mye, feks på fly, reise, i bil osv, gjør at jeg falt tilbake på Spotify. Flere venner og spillelister der.
Hei Midas. For å få konvertert dine spotify-spillelister til Tidal, kan du enkelt gjøre det på:

https://soundiiz.com/

Det er både gratis, og svært enkelt.
 

Xtrike

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.01.2015
Innlegg
91
Antall liker
30
Sted
Mjøndalen
Har testet Tidal hifi men likte ikke brukergrensesnittet, der slår Spotify tidal lett. Valget endte på spotify
 

Bårsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.03.2009
Innlegg
123
Antall liker
7
Sted
Oslo
Bruker Tidal HiFi på stueanlegget og Spotify ved streaming fra mobil eller nettbrett til musikkboksen på kjøkkenet og på reiser.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Spotify. Og det av den grunn at man kan bruke spotify sin egen og meget gode plattform uansett produkt. Om det er streamer, bilradio, kjøkkenradio, pc, mobil, etc etc så er alt likt og ting ligger der man vil det skal ligge.
Ble aldri fortrolig med Tidal grensesnittet, og etter at jeg kjøpte streamer (bluesound node2) og måtte benytte bluesound sin plattform for å få lyd ut av anlegget ble jeg lei.
Så personlig lever jeg svært godt med spotify sin klart dårligere lyd.
Blir spennende om spotify hifi blir virkelighet eller om det bare var rykter.
 

NLS

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2013
Innlegg
633
Antall liker
330
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Har Spotify, for tiden også prøveabonnement på Tidal.
Sikkert mig der ikke kan finde rundt i Tidal, vanesag osv, men synes den er tung at danse med. Finder ikke større udvalg af ikke-loudness musik på Tidal, nærmest tvært imod (i hvert fald den musik jeg spiller). Holder mig nok til Spotify, men tar bestemt gerne en ny 3 måneders prøve, når den tid kommer :)
 

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
794
Antall liker
516
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
Jeg har slutta og bruke TIDAL etter jeg synes det ble noe med lyden ? Ikke vet jeg hva di har gjort . Men jeg synes lyden er bedre på Spotify . :)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hm. Foreløpig har 68% av panelet altså tilgang til Tidal, og 46% til Spotify.

Jeg bruker selv Tidal for tiden (i den grad jeg bruker noe i det hele tatt. Jeg betaler i alle fall for det.) ;) ...Bare pga. lossless, egentlig, men jeg liker egentlig Spotify bedre. Håper de kommer etter snart.,
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Tidal - pga at jeg endelig tok ut gratisperioden på tre måneder som støttemedlem. Men ikke helt fornøyd med lyden....
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
788
Antall liker
276
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Bruker både Tidal, Spotify (og Deezer).

Tidal best lyd, spotify mer brukervennlig synes jeg. Er også ganske mye musikk jeg hører på som jeg barr finner på Spotify og ikke på Tidal dessverre.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.908
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Bruker også både Tidal og Spotify.
Har vel benyttet Spotify siden de startet, men synes lyden er bedre på Tidal, og konverterte derfor spillelistene.
Brukervennligheten og måten man navigerer i systemet på er lysår bedre hos Spotify, så her har Tidal en vei og gå.
Eneste årsaken til at jeg fremdeles betaler for Spotify, er at jentungen benytter seg av kontoen min.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Ingen.

Jeg brukte Spotify fra det var under utvikling og noen år etter men så ble jeg lei av at de stadig fjernet materiale fra tjenesten.
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Har forsøkt Tidal HiFi, men Tidal når ikke opp til Spotify på grensesnitt og brukervennlighet. Ikke finner jeg musikken jeg ser etter på Tidal eller. Derfor bruker jeg Spotify nå. Men skal jeg virkelig lytte til musikk bruker jeg alltid vinyl eller cd.
 

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Innlegg
2.230
Antall liker
4.319
Torget vurderinger
0
Spotify her av gammel vane.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Bruker både Tidal og Spotify, men stemte Tidal fordi jeg sier opp Spotify ved månedens ende. Det er lyden som gjør at jeg fortsetter med Tidal Hifi, og at det på grunn av familieabo ikke koster meg mer enn Spotify Premium. Masters har ingenting med det å gjøre, siden jeg ikke kan spille av noe annet enn Redbook, men det er album der jeg virkelig savner de ekstra detaljene i Tidal Hifi. Det som låter flott på Tidal låter noen ganger trangt og tungt på Spotify på grunn av det lossy formatet. Album som John Martyns Solid Air og Gregory Porters Take Me To The Alley er klart bedre i Tidal, selv om Fidelify hjalp godt på spesielt de to albumene mens jeg bare brukte Spotify. Hadde ikke Fidelify vært så knølete ville jeg kanskje vurdert Spotify, men ikke sålenge jeg får Tidal Hifi til samme pris av min bror.

Det er så og si samme utvalg på begge tjenestene, med noen få unntak. Du må bare jobbe litt mer for å finne dem noen få ganger i Tidal, men jeg synes ærlig talt folk overdriver når de skriver at de ikke finner noe som helst der. Får da være måte på å skylde sine egne shortcomings på et produkt, selv om søkbarheten er bedre i Spotify.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.023
Spotify av gammel vane og har det i bilen (Tesla)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.965
Antall liker
81.746
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Bruker Tidal og er delvis fornøyd. Utvalget av musikk for mitt vedkommende er fortsatt for dårlig og dessuten er søkemotoren for dårlig. Lyden er bra, også i bilen (Audi)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er fullt mulig at utvalget i Masters er for dårlig, men du kan vel ikke mene at du ikke finner det meste du ønsker i vanlig hifikvalitet? Nesten all musikk du har presentert som jeg har ønsket å høre mer på har jeg funnet der. :)
 

oks81

Æresmedlem
Ble medlem
29.10.2012
Innlegg
12.777
Antall liker
11.219
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
3
Bruker Tidal og er delvis fornøyd. Utvalget av musikk for mitt vedkommende er fortsatt for dårlig og dessuten er søkemotoren for dårlig. Lyden er bra, også i bilen (Audi)
En Audi med bra lyd? Da må det være 5syl bensin ;)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.965
Antall liker
81.746
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
^jeg lytter MYE til nettradiostasjoner, som SmootJazz.com, SmoothJazzTampaBay, ChayzLounge og legger mye av musikken jeg hører på disse inn i spillelistene mine, men ofte finnes ikke akkurat det albumet, det sporet osv. Tror Spotify har bedre utvalg. Dessuten må man være pinlig nøyaktig når man søker. Det er ikke som feks google, at den foreslår søkeresultater basert på hva man har skrevet. Skal se om jeg finner en artist du kan søke på i Tidal og Spotify, så ser du

EDIT: prøv søk på Wayne Jones - Ians Smile. Finnes ikke på Tidal
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.965
Antall liker
81.746
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Bruker Tidal og er delvis fornøyd. Utvalget av musikk for mitt vedkommende er fortsatt for dårlig og dessuten er søkemotoren for dårlig. Lyden er bra, også i bilen (Audi)
En Audi med bra lyd? Da må det være 5syl bensin ;)
Har hatt. Finnes ikke bedre motorlyd enn en 10V femmer
 

petter__t

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2017
Innlegg
95
Antall liker
20
har prøvd tidal i en måned syns ikke det var brukende. latterlig søkemotor som knapt finner det en søker etter. bruker spotify, på grunn av god søkemotor og brukervennlighet. ingenting og si på lydkvaliteten heller. skal jeg lytte til kvalitet så setter jeg på vinyl.
 

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Brukt Spotify helt siden man måtte ha invitasjon/kode ca under oppstarten og syns også Tidal var rar å bruke til å begynne med, men hadde gratis HiFi-abb lenge ifb jobb så sluttet å bruke Spotify. Nå syns jeg Tidal har logisk layout og Spotify rotete. Vane altså, som med det meste annet.
Bra lyd med Tidal i bilen min også (Range Rover)
 

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
1.948
Antall liker
1.312
Bruker spotify pga bedre grensesnitt og kompatibilitet med streameren min.
Synes dog at Spotify burde få fingen ut og tilby lossless.
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Spoty er vel for ungdommen.:confused:

Selv har jeg bare Tidal og det funker utmerket. Masse god gubbe-jazz og annet som jeg trives med.

Dessuten er det vel Spoty som går konken denne og neste måned. I desember-januar var det Tidal. Så derfor holder jeg meg til dem som har overlevd mest de siste tre månedene;)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
^jeg lytter MYE til nettradiostasjoner, som SmootJazz.com, SmoothJazzTampaBay, ChayzLounge og legger mye av musikken jeg hører på disse inn i spillelistene mine, men ofte finnes ikke akkurat det albumet, det sporet osv. Tror Spotify har bedre utvalg. Dessuten må man være pinlig nøyaktig når man søker. Det er ikke som feks google, at den foreslår søkeresultater basert på hva man har skrevet. Skal se om jeg finner en artist du kan søke på i Tidal og Spotify, så ser du

EDIT: prøv søk på Wayne Jones - Ians Smile. Finnes ikke på Tidal
Ser den, men samme album finnes heller ikke på Spotify. Men det er da så enormt mye musikk som er mer kjent og som plateselskapene åpenbart vil distribuere, det er tross alt utrolige mengder musikk på Tidal og Spotify. Det er som er kjekt med strømmetjenester er da heller ikke å finne igjen favorittplatene sine, de har man stort sett, men å utforske musikk man ikke allerede har i full lydkvalitet. Mange alternative tolkninger av klassiske verk, for eksempel. På alle genre er de godt dekket, men enkelte artister kan være dårlig dekket av eget valg.

Og så ja, som du og flere har påpekt, du bør kunne stave for å finne ting på Tidal. Og kjenne artistens navn, ikke delvis. Det er ikke som Google, men kunne godt vært det synes jeg.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.965
Antall liker
81.746
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
^jeg lytter MYE til nettradiostasjoner, som SmootJazz.com, SmoothJazzTampaBay, ChayzLounge og legger mye av musikken jeg hører på disse inn i spillelistene mine, men ofte finnes ikke akkurat det albumet, det sporet osv. Tror Spotify har bedre utvalg. Dessuten må man være pinlig nøyaktig når man søker. Det er ikke som feks google, at den foreslår søkeresultater basert på hva man har skrevet. Skal se om jeg finner en artist du kan søke på i Tidal og Spotify, så ser du

EDIT: prøv søk på Wayne Jones - Ians Smile. Finnes ikke på Tidal
Ser den, men samme album finnes heller ikke på Spotify. Men det er da så enormt mye musikk som er mer kjent og som plateselskapene åpenbart vil distribuere, det er tross alt utrolige mengder musikk på Tidal og Spotify. Det er som er kjekt med strømmetjenester er da heller ikke å finne igjen favorittplatene sine, de har man stort sett, men å utforske musikk man ikke allerede har i full lydkvalitet. Mange alternative tolkninger av klassiske verk, for eksempel. På alle genre er de godt dekket, men enkelte artister kan være dårlig dekket av eget valg.

Og så ja, som du og flere har påpekt, du bør kunne stave for å finne ting på Tidal. Og kjenne artistens navn, ikke delvis. Det er ikke som Google, men kunne godt vært det synes jeg.
Jeg hører mye på nettradio som nevnt, akkurat for å nettopp oppdage ny musikk og nye artister. Den musikken jeg liker, vil jeg gjerne ta vare på via Tidal og kunne spille av ved senere anledning. Tipper at jeg finner 7 av 10 jeg søker etter, og da korrekt stavet. På YouTube 9 av 10.
 

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Har opplevd å ikke finne ting på Tidal hvis jeg søker på artist, men hvis jeg søker på låta jeg ville høre så dukker både den og artisten opp. Så søkefunksjonen er ikke perfekt, og kanskje finnes det mer musikk der enn vi tror.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.908
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Har opplevd å ikke finne ting på Tidal hvis jeg søker på artist, men hvis jeg søker på låta jeg ville høre så dukker både den og artisten opp. Så søkefunksjonen er ikke perfekt, og kanskje finnes det mer musikk der enn vi tror.
Samme her. Flere ganger søkt på både artist og på album uten å få opp noe, så søkes det på en av låtene på det spesifikke albumet, dermed dukker det opp allikevel. De har et stykke å gå på søkemotoren i Tidal.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.965
Antall liker
81.746
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Jeg har også opplevd det samme og er det flere artister og du ikke finner musikken på den ene, så prøv også den andre evt den tredje eller som nevnt selve musikken
 
Topp Bunn