Polering av lokk

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg har akkurat plukket platespilleren min fra hverandre for en liten vårpuss, og ser at lokket trenger litt polering. Hvilke midler og metoder er å foretrekke her? Før i verden brukte jeg et plastpoleringsmiddel fra Strahldur, men det er visstnok gått ut av produksjon...

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.551
Torget vurderinger
1
Ikke le ... til akryllokk (i ulike avarter) kan du bruke tannkrem og litt vann, og evt en mikrofiberklut om du skal være fin på det.

mvh
KJ

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.066
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
bare ikke bruk Colgate ;D

D

Dilla

Gjest
Jøgga skrev:
Den billigste heter X-tra og selges hos Coop, like god som de andre og koster ingenting i forhold.
Nå, nåh Jøgga, ikke så fort. Det finnes en hifi variant som er å få kjøpt på apoteket. Selvfølgelig reseptbelagt og koster 990,-/tuben, men den er verdt det. Because you are worth it! ;D

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.030
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Ti Kei skrev:
Jøgga skrev:
Den billigste heter X-tra og selges hos Coop, like god som de andre og koster ingenting i forhold.
Nå, nåh Jøgga, ikke så fort. Det finnes en hifi variant som er å få kjøpt på apoteket. Selvfølgelig reseptbelagt og koster 990,-/tuben, men den er verdt det. Because you are worth it! ;D
:D
Mer transparent, kanskje? Da er det nok kabelpasta.

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Antall liker
10
KJ skrev:
Ikke le ... til akryllokk (i ulike avarter) kan du bruke tannkrem og litt vann, og evt en mikrofiberklut om du skal være fin på det.

mvh
KJ
Min erfaring er at mikrofiberklut lager riper..

JT

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
37.739
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Clas Ohlsson selger en poleringspasta for mobiltelefonskjermer....

Vennlig hilsen

Morten

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg bruker en fra Claser'n. Husker ikke merket (Sonax, eller noe?), men produktet heter Kratzerentferner. Bare navnet er verdt pengene! Jeg finner den ikke igjen på nettbutikken. Det er en ganske stor grønn og hvit tube, lurer på om jeg fant den i båtavdelingen i Torggata. Den funker i alle fall veldig bra på de helt små ripene. Bruk fint slipepapir først hvis det er kraftigere merker.

Edit: Jeg tror det er denne.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Autosol som brukes til chrome, alu osv skal i henhold til forpakningen være velegnet til plexiglassruter. Har brukt dette blant annet til rubbing av lakk med meget bra resultat. Finnes på C O og koster rundt 50 kr for en tube.

Elektron

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Oj! Her var det litt å prøve ut! En varm takk til alle som hadde sitt å komme med! Nå går platespillerlokket en ny og ripefri vår i møte, tydeligvis. Autosol har jeg faktisk liggende (det gjelder tannkrem også, og LMC, jeg bruker Colgate.. ;) ), men platespilleren min skal få slippe å lukte tannlegekontor, så jeg sjekker ut Autosol og stilkker innom Clas for å raske med meg Zombys visirpoleringsgreier i tillegg.

Takk igjen! Rapport kommer i anleggstråden når jobben er gjort.

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
37.739
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
impulse skrev:
(-) jeg bruker Colgate.. ;) ), men platespilleren min skal få slippe å lukte tannlegekontor, (-)
En digresjon; Colgate er å anse som "Autosol Light", og som sådan glimrende til sliping.
Dette er forøvrig også grunnen til at du aldri skal ha Colgate i munnen.... :-\

Vennlig hilsen

Morten

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Tannkrem er kjempefint til denslags. Kjøp polerklut eller polergarn ( til bil- og mc-bruk ) og gni tannpasta på lokket. Jeg har gjort dette på flere lokk med svært godt resultat. Jeg har ikke brukt vann, men rein tannpasta på kluten. Det tar litt tid, men resultatet blir som nytt!! Og så lukter det godt av spilleren i ukevis etterpå...Tror jaggu lyden blir klarere også!!

;D mvh. VilhelmW

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg er litt bekymret for en ting. Hvordan går det å spille soundtracket til Karius og Baktus etter en runde tannkrem?

Topp Bunn