Poker...

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.614
Sted
Holmestrand
Under et hotellopphold nylig kikket jeg litt på de evinnelige pokerkonkuransene. Her blir den ene raringen etter den andre presentert med de mest imponerende utdannelser, mensamedlemskap og tunge jobber.

Av en eller annen grunn ser det ut til å være et stort behov for å legitimere poker som en intelllektuell sport på høyt nivå, og det er det jo vitterlig ikke. Her telles det kort, og regnes på sannsynligheter, mere er det ikke. Til sjuende og sist koker det ned til kvalifiserte gjetting og en porsjon juging.

Som TV-underholdning slår det malingstørke med en hårsbredde!

G

Gjestemedlem

Gjest
xerxes skrev:
Under et hotellopphold nylig kikket jeg litt på de evinnelige pokerkonkuransene. Her blir den ene raringen etter den andre presentert med de mest imponerende utdannelser, mensamedlemskap og tunge jobber.

Av en eller annen grunn ser det ut til å være et stort behov for å legitimere poker som en intelllektuell sport på høyt nivå, og det er det jo vitterlig ikke. Her telles det kort, og regnes på sannsynligheter, mere er det ikke. Til sjuende og sist koker det ned til kvalifiserte gjetting og en porsjon juging.
Tja, det krever ganske mye mer tankearbeid og konsentrasjon dette enn de fleste andre sportsgrener. Der holder det stort sett å kunne kooridinere sitt legeme hurtig nok og holde seg i sin egen bane til det er slutt. Enhver nevis kan bli god i de fleste sportsgrener med nok repitisjon.

De beste pokerspillerene kan nesten sammenlignes med daytraders på børsen. Alle kan prøve seg, men de aller færreste har det som skal til for å kunne leve av det.

Som TV-underholdning slår det malingstørke med en hårsbredde!
Ja, poker på TV er like kjedelig som sjakk og langrenn.. og husmaling da.

Ø

Øivind

Gjest
xerxes skrev:
mere er det ikke. Til sjuende og sist koker det ned til kvalifiserte gjetting og en porsjon juging.
Hvorfor er det da stadig så mange kjente ansikter på finalebordene, selv med et startfelt på mange hundre spiller? Hvorfor har Annette en rekke gode (stadig flere) plasseringer etter den første seieren hennes.

Det er VELDIG MYE mere å ta hensyn til.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.685
Torget vurderinger
12
Merkelig tråd. Ikke se på det du ikke liker. Jeg ser aldri på fotball, men føler ikke for å lage en egen tråd om det. Poker er spennende nok det hvis man har sansen vel og merke.

G

Gjestemedlem

Gjest
Trondmeg skrev:
Merkelig tråd. Ikke se på det du ikke liker. Jeg ser aldri på fotball, men føler ikke for å lage en egen tråd om det. Poker er spennende nok det hvis man har sansen vel og merke.
Poker er riktig morro hvis man er deltaker selv. Men som TV sport er det vel egentlig ikke så voldsomt egnet. Man danner seg uansett et helt forvridd bilde av spillets gang, da kun de interessante og dramatiske hendene vises på skjermen. Greit med sammendrag fra tueneringer og slikt, men jeg blir iallefall litt lei i lengden. Men det gjelder det aller meste innen sport for min del.

Men for all del, sett gjerne av 5 minutter av Sportsrevyen til poker.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Øivind skrev:
xerxes skrev:
mere er det ikke. Til sjuende og sist koker det ned til kvalifiserte gjetting og en porsjon juging.
Hvorfor er det da stadig så mange kjente ansikter på finalebordene, selv med et startfelt på mange hundre spiller? Hvorfor har Annette en rekke gode (stadig flere) plasseringer etter den første seieren hennes.

Det er VELDIG MYE mere å ta hensyn til.
Poker er dyktighetsspill, de som påstår noe annet vil aldri bli dyktige pokerspillere ;)

Ø

Øivind

Gjest
John_Harald skrev:
Poker er dyktighetsspill, de som påstår noe annet vil aldri bli dyktige pokerspillere ;)
Er vel f.eks ikke dem som sørger for at det er motstanderene som betaler dyrt for å "chase" kort akkurat.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Øivind skrev:
John_Harald skrev:
Er vel f.eks ikke dem som sørger for at det er motstanderene som betaler dyrt for å "chase" kort akkurat.
Poker er dyktighetsspill. De som mener noe annet ønsker vi hjertlig velkommen til bordet ;D

Topp Bunn