http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3566066.ece
Et smart opplegg som vi bør vurdere å innføre også her nord.
Et smart opplegg som vi bør vurdere å innføre også her nord.
Så du synes at kvinner som er utsatt for grove overgrep skal dobbeltstraffes, slik som i Saudi-Arabia?BT skrev:Gjensydde dåser er en minus, synes jeg...
Det er litt som heldekkende hodeplagg. Det er fenomenene vi må prøve å komme til livs, ikke kvinnene som blir utsatt for svineriet. Dette gjelder alt som undertrykker invandrerkvinners frihet. F.eks tvangsekteskap, at de ikke kan gifte seg med noen av lavere kaste, og ikke minst straff for å forringe familiens ære.baluba skrev:Så du synes at kvinner som er utsatt for grove overgrep skal dobbeltstraffes, slik som i Saudi-Arabia?BT skrev:Gjensydde dåser er en minus, synes jeg...
Nei, de skal rangeres etter hvor stor sjansen er for at de kan leve i Norge uten direkte offentlige bidrag, dvs klare seg selv uten trygd.Slubbert skrev:På høy tid at man begynner å rangere folk etter hvor formålstjenlige de er for staten.![]()
Det er et godt kriterium for innvandrere. Men uegnet for flyktninger.BBking skrev:Nei, de skal rangeres etter hvor stor sjansen er for at de kan leve i Norge uten direkte offentlige bidrag, dvs klare seg selv uten trygd.
Utenriksstasjonene?frans skrev:Vi innfører et kvalifiseringsprogram for å bli norsk for alle søkere for å komme inn til Norge. Programmene gjennomføres over en periode på to år ved utenriksstasjonene.
Slubbert skrev:Drit i norsk, lær ungene engelsk. Engelsk er mye mer relevant i en globalisert fremtid og hvis Norge skal ha ambisjoner om å henge med på utviklingen, så bør industri og forvaltning ha folk som snakker bedre engelsk enn femteklassinger og Thorbjørn Jagland.
Jeg vil nok i det lengste motsette meg demonteringen av nasjonalstaten. Jeg kan ikke se noe bedre alternativ enn den.Slubbert skrev:Drit i norsk, lær ungene engelsk. Engelsk er mye mer relevant i en globalisert fremtid og hvis Norge skal ha ambisjoner om å henge med på utviklingen, så bør industri og forvaltning ha folk som snakker bedre engelsk enn femteklassinger og Thorbjørn Jagland.