Spørsmål til PMC eiere; hvilken musikk syns dere PMC spiller best? Og hvilken musikk savner dere noe?

ved ikke helt hvor du vil hen med det spørsmål, men har nu haft mine Twenty 26 længe nok til at jeg kan beskrive vilken intryk de efterlader hos lytteren:
Men allerførst et lille tilbageblik hvilke høytaler som tidligere har være indenom stuen min, så i har en mulighed for at vurdere referenserne mine:
Mission 700 egle, F3lyd trapex mi ( audiovector idag), B&W 703,805,801, Dali 7, Grand coupe, Grand diva, Snell type2, Wienna acustic, Haydn,Mozart,Beethoven,
Dynaudio. Focus220, Contuer 3.4, Neeper acoustic, Sonus faber guarneri( original udgaven

) Legacy audio focus HD, Martin logan electromotion Els.
Det viktigste først; Mellemtonen.
Den er åben, klar og luftig, hurtig og detaljeret samt nyanseret og sprød, naturlig,- med en klangmæssig avstemning som virker korrekt.
Dette gør at stemmer av begge køn/ samt intet køn

er exseption godt gengivet, samt at akustiske instrumenter gengives, lyder korrekt.
Generel er mellemtonen i virkelig høj klasse.
Diskanten:
Er sømløs intergreret med mellemtonen,- jeg klarer ikke at høre overgangen mellem de 2 enheder; detaljeret og nyanseret, sprød og naturlig og ikke fremhævet som på så mange andre høytalere ude der. Dette gør at violiner og strykere generel, lyder veldig autentisk.
Bassen:
Bas gengivelsen er tør, detaljeret og nyanseret hvilket bevirker at denne ikke farver mellemtone gengivelsen.
Perspektivet; er fuldt på højde med det bedste ute der så som B&W 805 og Martin logan" korrekt opstillet

.
Fordele og ulemper:
Fordele:
Høytaleren er bra avstemt for korrekt gengivelse av Klassisk, Jazz, Pop og Rock og film musik.
Høytaleren spiller bra velavstemt på normale og op til forholdsvis høje lyd styrker (100db) samtidig som den er velavstemt på lave lyd styrker.
Høytaleren er velavstemt for brug under normale akustiske forhold,- gældende i stue miljøer.
Høytaleren er istand til at gengive den dybeste tone fra et Piano (29 hz).
Høytaleren er klangmæssig avstemt til at stå forholdsvis nær bagvægen ( obtimal plasering er vel rundt 50 til 60 cm ut fra bagvæggen) da bliver sammenhengen mellem bassen og mellemtonen obtimal.
Ulemper:
Høytalerne er tung drevne og kræver en kraftig forsterker med en neutral gengivelse., jeg ville ikke prøve med noget frempå og lystglingende udstyr. og du kan bare glemme at drive disse med rørforsterkere med mindre du tænker at benytte nogle av de kraftiske du ka få tag på i markedet.
Jeg ville have prøvet med Mc intosh, Gryphon Diablo, ell Bousten, alternativ Devialet, men da trenger du en 400 for at det bliver obtimal.
Høytalerne spiller ikke 110 db.
Høytalerne er ikke obtimeret for gengivelse av tung/ heavy rock og moderne buMM,BUMM musik gengivet ved ekstremt høje lydstyrker= Tinatus
Musik!!,- har fanden ikke tid til at høre musik, har en krangel gående under kabel tråden,

som må passes