PMC og ATC

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
Hei

Jeg er fortsatt på halvveis jakt etter alternativer til mine Autograph mini. Ser etter stativhøyttalere med 6.5" bass eller mer. Jeg ønsker meg litt dypere bass og litt mer headroom enn hva mine deilige Tannoyer gir meg. Åpenhet og rytmiske egenskaper er nøkkelkvaliteter som jeg ser etter.

Jeg lurte på om det er noen der ute som har hørt på PMC tb2i og ATC csm11?

http://www.pmc-speakers.com/product.php?mode=view&pid=171

http://www.hifigear.co.uk/site/scripts/product_browse.php?product_id=1747

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
Høyttalerne bør kunne drives greit av en Naim NAP150X. Denne leverer 50 watt i 8 ohm.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.915
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Kjenner ikke høyttalerne du nevner, men jeg ville nok ha tatt en titt på Monitor Audio GR/GS10.

knheggen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.03.2007
Antall liker
1
Hei,

Jeg har hatt ATC scm 12, altså den forrige utgaven. Tror forskjellen hovedsaklig er ny diskant. Jeg var kjempefornøyd, de spiller med dyp bass i forhold til størrelsen, og bassen er fast. ATC etterstreber å lage nøyaktige og nøytrale høytalere, som noen kan oppleve som kjedelige.
De testene jeg har lest har vært utelukkende gode, men det har blitt nevnt ved flere at de måler nærmere 81-82 db, så kanskje 50 watt er litt snaut.
Dersom du nødvendighvis ikke må ha stativhøytalere, står det et par demo ATC scm 35 hos Lyric. Det er 3 veis høytalere, med den kjente 75mm mellomtonen som også brukes helt opp på den største og dyreste modellen.De kan du helt sikkert få en meget god pris på.
Direkte pene er de ikke, da de er i studio finish. Igjen, forskjellen mellom 35 og den nye scm 40, er ny diskant. PMC monitoren har jeg ikke hørt.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
Takker for svar. Det er i utgangspunktet stativhøyttalere som er mest interessant. Knheggen, det du skriver om scm12 virker interessant. Jeg registrerer at du synes 50 watt høres litt snaut ut.

Ingen som har erfaringer med høyttalerne fra PMC? Jeg synes dette virker som en spennende modell.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.915
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Ehhh.

Jeg hadde ATC A7 (forgjengern til SCM7 med annet kabinett). Den spilte anstendig med Nait3(matchingen var god), men våknet ikke skikkelig til liv. (Noe den definitivt gjorde med en Yamaha PA4500 forsterker på 2x450watt).

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Ligger et par fine ATC`er (ATC SCM-40) på finn.no til 14000, disse hadde det vært interessant å lytte til.

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.978
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Du bør sjekke ut Dynaudio DM 8 el. DM 10

Toveis høytt med 8 el 10 toms bass, relativt lettdrevne. Dynamikk og trykk som overgår de fleste stativhøyttalere.
Ikke undervurder membranareal! Husker med glede mine gamle Snell J 3... :)

M

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
sundkoien skrev:
Du bør sjekke ut Dynaudio DM 8 el. DM 10

Toveis høytt med 8 el 10 toms bass, relativt lettdrevne. Dynamikk og trykk som overgår de fleste stativhøyttalere.
Ikke undervurder membranareal! Husker med glede mine gamle Snell J 3... :)

M
Enig i at disse virker ekstremt spennende, men de er da ikke i handelen ennå?

Topp Bunn